Gothic II Dzieje Khorinis

Stracone lata deweloperskie

Sytuacja sagi Gothic w ostatnich latach nie budziła optymizmu. Zawód związany przede wszystkim z fatalnym dodatkiem G3: Zmierzch Bogów (a właściwie Bugów) oraz kompletny niewypał części czwartej doprowadził serię do martwego punktu. JoWood Entertainment zmarnowało swoje tymczasowe umowne prawa do wykorzystywania marki. Po latach wróciły one do Piranha Bytes, lecz póki co brak widoków na oficjalną kontynuację legendarnej już serii (o czym informował m. in. serwis GOL w zeszłym roku).

Jednak gdzie deweloper nie może, tam fana pośle. A właściwie – fani poślą się sami. Gothic posiada długą i bogatą historię nieoficjalnych modów i usprawnień. Tym razem jednak powstaje dodatek wyjątkowy, szczególnie z uwagi na jego polskie korzenie i wyjątkowo profesjonalne podejście do tematu. Dziś chciałbym przybliżyć nieco założenia Gothic II – Dzieje Khorinis, czyli dodatku, który ma szansę dokonać świeżego acz retrospektywnego otwarcia w historii świata bezimiennego bohatera.

Do akcji wkracza Soulfire – założenia Dziejów Khorinis

W grudniu studio Soulfire poinformowało o rozpoczęciu prac nad dodatkiem do drugiej części sagi. Fabularnie stanowić będzie prequel w stosunku do wydarzeń przedstawionych dotychczas w grze, a na historię składać się mają dwie części. Akcja pierwszej z nich będzie miała miejsce na bogatej wyspie Vaduz o prężnej gospodarce opartej na rolnictwie, wydobyciu oraz handlu, a należącej do królestwa Myrtany. Wcielimy się w bohatera o imieniu Lars. Standardowo w przypadku sagi Gothic staniemy przed wyborem jednej z kilku gildii, a także spotkać mamy postaci znane nam już z przygód Bezimiennego. W części drugiej wraz z Larsem udamy się na znane nam Khorinis i poznamy jej dzieje bezpośrednio sprzed wydarzeń opisanych w Gothic 1, w tym okoliczności powstania magicznej bariery. Szczegółowe informacje na temat fabuły, w tym kalendarium pomagające graczowi umiejscowić w czasie wydarzenia z modyfikacji, można znaleźć na oficjalnej stronie projektu.

Co wyróżnia Dzieje Khorinis na tle innych fanowskich modyfikacji, to zaangażowanie około 50 zawodowych aktorów celem stworzenia w pełni profesjonalnego dubbingu. W procesie produkcyjnym udział wziąć mają między innymi Krzysztof Zakrzewski, Andrzej Gawroński czy Anna Potocka. Równolegle we współpracy z Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstaje soundtrack, który będzie nam umilał czas podczas rozgrywki. W zakresie mechaniki oraz samej zabawy autorzy zapowiadają pojawienie się nowych lokacji (szczególnie całej wyspy Vaduz), umiejętności (w tym kucharstwo, co budzi nadzieję na wyjście tej dziedziny ponad słynne podgrzewanie surowego mięsa nad ogniskiem :-)), skarbów, przedmiotów, tekstur, wspomnianych wcześniej gildii, modeli 3D, a nawet możliwości posługiwania się tarczą! Równocześnie Soulfire gwarantuje pełną zgodność fabularno-logiczną z sagą.

W tym miejscu polecam odsłuchanie poniższego wywiadu z panem Krzysztofem Zakrzewskim, w którym opowiada o swojej przygodzie z Gothic II Dzieje Khorinis oraz dubbingiem w grach wideo w ogóle.

Kampania informacyjna

Prace nad Dziejami Khorinis wydawały się nabierać rozpędu. Równolegle do serwowania kolejnych informacji na temat powstającego dodatku twórcy dzielili się z graczami ciekawostkami i doniesieniami dotyczącymi oryginalnej sagi.

W jednym z filmów na kanale Youtube Dziejów Khorinis Arkadiusz Woźniak – aktor należący do grona tworzących profesjonalny dubbing dla modyfikacji – zarysowuje fabułę w formie swego rodzaju FAQ. Ponadto ujawnia parę dotąd niepublikowanych – jak możemy usłyszeć w nagraniu – ciekawostek na temat podstawowego Gothica.

Na kanale Dzieje Khorinis znaleźć możemy również kilka innych nagrań, w tym próbki dubbingu, których warto odsłuchać. Warto wspomnieć, że znajduje się na nim także nagranie dotyczące Gothic Sequel, które przedstawialiśmy w zeszłym tygodniu. Jeżeli natomiast macie pytania odnośnie dodatku – warto odwiedzić odpowiedni wątek na oficjalnym forum.

Duże nadzieje i rosnące oczekiwania

Trzeba przyznać, że takiego rozmachu w fanowskim świecie Gothic jeszcze nie było. Serce rośnie, że to właśnie Polacy zaangażowali się w rozwój uniwersum z taką intensywnością. Co prawda oficjalna data premiery jeszcze nie została ujawniona, jednak warto na bieżąco śledzić poczynania twórców. Na forum dodatku zamieszczane są ekskluzywne materiały, stąd polecam zarejestrowanie się. A jeżeli ktoś byłby zainteresowany aktywnym wsparciem projektu – powinien zainteresować się procedurą rekrutacyjną, również zamieszczoną na stronie dewelopera.

Osobiście trzymam kciuki za powodzenie projektu. Być może sukces Dziejów Khorinis skłoniłby Piranha Bytes do zmiany zdania co do kontynuacji kochanego przez tak wielu graczy Gothica. W gruncie rzeczy twórcy nie wykluczają przecież stworzenia kolejnej części, po prostu nie przewidują tego w najbliższym planie wydawniczym. W odróżnieniu od JoWood są to ludzie, którzy „czują” Gothica, a przede wszystkim zdają się szanować tak fanów, jak i własne dzieło.

Co zaś się tyczy działań Soulfire, to póki swym zapałem udowadniają, iż nazwa studia nie wzięła się z przypadku. Na temat postępów nad Dziejami Khorinis postaram się na bieżąco informować.

3 thoughts on “Dzieje Khorinis – polski dodatek do Gothica 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *