Gramy! Heroes 3 – Kampania Eliksir Życia (1/4)

Kampania Eliksir Życia
Misja 1 – Egzamin

Prolog

Leśna Straż to oczy i uszy Erathii. Idziemy zawsze tam, gdzie najbardziej nas potrzebują, a są to zwykle miejsca, w które trudno dotrzeć zwykłym oddziałom bojowym. Jesteśmy duchami lasu, które widzą wszystko i niosą cichą śmierć jednym, niedostrzegalnym strzałem. Dobrze spisywałeś się podczas treningu, Gelu. Teraz przyszedł czas na ostateczny sprawdzian. Odbędzie się w małej kotlince obok
Gaia’s Crest. Oczyść ten rejon z wrogów, aby umocnić swą pozycję w szeregach Leśnej Straży. Powodzenia.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 100% (koń);
  • Rozmiar: S;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 10;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Gelu);
  • Premie początkowe: (a) Luneta, (b) 15 wysokich elfów lub (c) 10 strzelców.

Kampania Eliksir Życia Misja 1 (powierzchnia)Kampania Eliksir Życia Misja 1 (podziemia)

Opis przejścia

Jako premię początkową sugeruję wybrać wysokie elfy, które natychmiast po rozpoczęciu gry będziemy mogli ulepszyć w strzelców. Ponadto uważam, że tę misję warto przejść na poziomie wyższym niż sugerowany przez twórców (czyli 100%), przynajmniej na wieży (130%), aby SI przeciwnika trzymało poziom. Naszą przygodę w Leśniej Straży zaczynamy na małej, ciasnej mapie. Naszym celem jest wypędzenie stąd wroga. Dołącza do nas grupa kolejnych elfów oraz krasnoludów. Elfy oczywiście ulepszamy do poziomu strzelców i robimy tak w zasadzie przez cały okres naszej kampanii. Kapitał kilkudziesięciu strzelców to całkiem sporo jak na początek. Dzielimy je na trzy oddziały i ruszamy drogą w dół, a następnie w lewo do neutralnego bastionu. Po drodze pokonujemy strażników (bez strat).

Zgodnie z zaleceniem scenariusza rekrutujemy drugiego bohatera, który będzie nam służył do zbierania surowców, flagowania kopalń oraz rekrutowania wojsk. Gelu natomiast niech pokonuje neutralne stworzenia, konsekwentnie zajmując wschód mapy. Idąc na południe od naszego bastionu trafimy do nieprzyjacielskiej twierdzy. Zajmujemy ją jeszcze w pierwszym tygodniu misji – wróg nie powinien sprawić nam problemu, ponieważ strzelcy to jednostki wyśmienite.

Po wyczyszczeniu wschodniej strefy i uzupełnieniu armii ruszamy na hordę meduz znajdujących się na północ od bazy. Idąc dalej na zachód trafiamy na kolejny neutralny bastion, strzeżony przez nieumarły garnizon. Zajmujemy go oraz czyścimy teren wokół miasta. W tym momencie warto zrekrutować trzeciego bohatera – i tylu wystarczy spokojnie do zrobienia tego zadania (tylu też przejdzie z nami do drugiej misji). Przechodzimy przez zieloną strażnicę i ruszamy na południe, ku wrogiej nekropolii. Nieprzyjaciel najprawdopodobniej wyjdzie nam naprzeciw, musimy więc być odpowiednio przygotowani (oprócz strzelców warto mieć w armii też inne jednostki, szczególnie centaury i pegazy). Po zajęciu nekropolii zyskamy już nad wrogiem miażdżącą przewagę.

Uzupełniamy straty i ruszamy do podziemi. Tutaj czerwony posiada jeden Loch, w którym zdążył zgromadzić sporo wojsk. Nie powinny stanowić one dla nas większego problemu, szczególnie jeśli uda nam się zaatakować wrogą armię główną z zaskoczenia poza miastem. Po zajęciu ostatniego nieprzyjacielskiego przyczółka możemy świętować sukces.

Dodaj komentarz