Gramy! Heroes 3 – Kampania Nieświęte Przymierze (4/12)

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 4 – Wieczysty spokój (Gem)

Prolog

Gdy dotarłam do siedziby lorda Fayette, by opowiedzieć mu o oszustwie Sandro, dowiedziałam się, że gdy ja poszukiwałam butów, lord wyruszył z misją do Deyji i do tej pory nie wrócił. Zaczęłam więc go szukać i odkryłam, że jego misja przybrała fatalny obrót. Został zabity przez nekromantę i… wskrzeszony jako Rycerz Śmierci! Klątwa na głowę wszystkich nekromantów! Pozostała tylko ostatnia przysługa, jaką mogę oddać memu panu. Dopilnuję, by jego dusza znalazła wieczny spoczynek, niszcząc nieumarłe ciało przywiązujące ją do tego świata. Tyle przynajmniej jestem mu winna.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 30;
  • Warunki wygranej: zabicie lorda Fayette lub standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Gem);
  • Premie początkowe: (a) Amulet Życia, (b) 2000 sztuk złota lub (c) 1 zielony smok.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 4 (powierzchnia) Kampania Nieświęte Przymierze Misja 4 (podziemia)

Dobrany duet w akcji

Druidka Gem ma za zadanie zabić nieumarłego Lorda Fayette. Ponownie w trudach wspiera ją Clancy. Dzięki temu przystępujemy do misji z aż dwoma bohaterami na 25. poziomie, przy czym Clancy już więcej się w kampanii nie pojawi (może również zginąć, choć raczej starałbym się tego uniknąć), podczas gdy Gem swoje umiejętności przeniesie do kolejnych scenariuszy kampanii. Jako premię początkową osobiście wybrałem 30 wysokich elfów i podczas początkowego podboju strefy startowej miałem z nich całkiem niezły użytek.

Okolica obfituje w bogactwa, szczególnie złoto (aż trzy kopalnie, z czego jedna w podziemiach) oraz kryształy (dwie kopalnie). Dysponujemy dwoma bastionami na początku, możemy także zdobyć trzeci położony na południowy wschód od miasta, w którym zaczyna Gem.

Sytuacja z wrogiem

Misja jest o tyle różna od pozostałych, że nieprzyjaciel nie ma nad nami w zasadzie żadnej specjalnej przewagi – dysponuje trzema nekropoliami, z czego jedna jest de facto zablokowana i siedzi w niej Lord Fayette (odblokujemy ją, gdy pozbędziemy się dwóch pozostałych i będziemy na to gotowi, mamy więc pod tym względem pełen komfort). Dodatkowe miasto będzie mógł zdobyć w trakcie rozgrywki.

Na pohybel Lordowi Fayette

Kiedy już będziemy gotowi, ruszamy drogą na południe, pokonując kolejne stworzenia i zajmujemy wrogą bramę. Za nią znajdują się dwie nekropolie oraz wejście do podziemi, w których ukrywa się Lord Fayette. Idąc na prawo znajdziemy kolejne miasto wroga, które oczywiście przejmujemy.
Po wyeliminowaniu przeciwnika z powierzchni, odwiedzamy jasnoniebieski namiot klucznika, ulokowany na południowym wschodzie mapy, w pobliżu kopalni złota. Po uzbieraniu odpowiedniej armii (Fayette posiada kilkadziesiąt czarnych i upiornych rycerzy oraz wampirzych lordów, a do tego dość mocne statystyki), schodzimy do podziemi.

Lorda Fayette możemy pokonać na ubitej ziemi, jednak jeżeli mamy ochotę uczynić mu małego psikusa, zajmujemy wpierw jego podziemne miasto i tym samym zmuszamy do oblegania własnych włości. Tak czy inaczej pokonanie wspomnianego bohatera kończy nasze zadanie. Jest to w mojej ocenie najprostsza spośród czterech pierwszych misji kampanii Nieświęte Przymierze.

Na koniec mały screen z finałowej walki z Lordem Fayette: nieświęte przymierze - misja 4

Dodaj komentarz