Gramy! Heroes 3 – Kampania Nieświęte Przymierze (8/12)

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 8 – Inwazja (Sandro)

Prolog

Wyparcie z Deyji oddziałów AvLee, Erathii i Krewlod było łatwym zadaniem, w przeciwieństwie do przeprowadzenia inwazji. Aby prowadzić ofensywę, nie odsłaniając przy tym żadnej granicy, musimy atakować jednocześnie na obu frontach. Raz jeszcze Finneas chce, bym zajął się sprawą osobiście. Jego wiara w moje zdolności jest ujmująca, ale nawet marionetkowy król musi kiedyś nauczyć się wydawać rozkazy, jeśli ma być poręcznym narzędziem.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 160% (królowa);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 40;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Sandro);
  • Premie początkowe: (a) +3 ataku lub (b) +3 obrony.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 8

Początek rozgrywki

Tym razem nasz nekromanta będzie musiał zmierzyć się po raz pierwszy bezpośrednio z czwórką bohaterów Nieświętego Przymierza. Nasza sytuacja strategiczna nie jest zbyt ciekawa – znajdujemy się niejako w kleszczach pomiędzy wrogiem niebieskim od południa (Crag Hack, Yog) a zielonym od północy (Gelu, Gem). Od przeciwnika początkowo odgradza nas kilka neutralnych miast, głównie zamków. Sami dysponujemy dwiema nekropoliami, a pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest przejęcie terenów wokół nich. Co się tyczy rozbudowy, najlepiej jako główną siedzibę wybrać nekropolię położoną w diabelskiej mgle, ponieważ druga znajduje się w bardzo niekomfortowym taktycznie miejscu i może dość łatwo zostać podbita przez wroga pod naszą nieobecność.

Spotkanie z wrogiem

Około drugiego tygodnia powinien zawitać u nas po raz pierwszy nieprzyjaciel, najprawdopodobniej będzie to któryś z barbarzyńców i zaatakuje on od południa. Odpieramy atak i natychmiast ruszamy z kontrofensywą. Zdobywamy po kolei dwa zamki, a następnie idziemy na zachód i przejmujemy nieprzyjacielską twierdzę. Następnie podążamy na północ, by podbić ostatnie miasto niebieskiego. Ten blitzkrieg nie powinien zająć nam więcej niż tygodnia, a z kolejnych bitew powinniśmy wychodzić z coraz większą ilością liszów. Na koniec tej fazy kampanii wojennej musimy jeszcze dobić herosów, którzy pozostali na mapie. Pod koniec tygodnia Yog i/lub Crag Hack spróbują jeszcze odbić któreś z miast i wówczas będzie okazja na ich unicestwienie. Pomocne okażą się czary podróży (szczególnie miejski portal czy wrota wymiarów z odpowiednią magią na poziomie mistrzowskim). Po zlikwidowaniu niebieskiego przy pomocy bohaterów pomocniczych przejmujemy jego dawne kopalnie i siedliska.

Ofensywa

Aby skutecznie przedrzeć się na tyły zielonego nieprzyjaciela, korzystamy z fioletowego monolitu położonego niedaleko naszej wschodniej nekropolii. Przeniesie nas on na północny wschód mapy, w pobliże nieprzyjacielskiego bastionu. Zajmujemy go, a następnie ruszamy w dół, by podbić kolejne miasto (tym razem zamek). Jednocześnie innym niż Sandro herosem podążamy do bastionu ulokowanego na północny wschód od naszej siedziby. W ten sposób nieprzyjacielowi pozostanie już tylko jeden przyczółek, ulokowany dokładnie na środku górnej krawędzi mapy. W międzyczasie eliminujemy Gem, Gelu i pozostałych bohaterów zielonego. W ten sposób kończymy grę Sandro, którego w kolejnych zadaniach będziemy już konsekwentnie zwalczać.

Dodaj komentarz