Gramy! Heroes 3 – Ulotna Moc (4/4)

Kampania Ulotna Moc
Misja 4 – Z klapkami na oczach

Prolog

Finneas doszedł do wniosku, że lord Smedth stał się zbyt ambitny. Próbuje zająć moją pozycję – stanowisko głównego doradcy Finneasa. Aby uspokoić tego ostatniego, zapewniłem go, że osobiście zajmę się tą sprawą. Wysłanie tego zdradliwego szubrawca do piekła sprawi mi wielką rozkosz.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 200% (król);
  • Rozmiar: S;
  • Maksymalny poziom bohaterów: bez ograniczeń;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Sandro);
  • Premie początkowe: (a) 5 cennych surowców (kryształ, klejnot, siarka, rtęć).

Kampania Ulotna Moc Misja 4 (powierzchnia)Kampania Ulotna Moc Misja 4 (podziemia)

Początek zadania

Ostatnie zadanie w tej kampanii. Wbrew błędnej informacji w opisie poprzedniego scenariusza, do tej misji przechodzi tylko Sandro, bez herosów pobocznych. Nie mamy także wyboru premii początkowej – możemy wziąć wyłącznie paczkę cennych zasobów po dwie sztuki.

Nasz cel jest prosty – musimy pokonać wszystkich wrogów rzekomo knujących przeciwko potędze Sandro. Dotąd powinniśmy już zdobyć powyżej 20. poziomu doświadczenia i większość dostępnych czarów w grze.

Niezwłocznie przystępujemy do wyczyszczenia skromnych okolic początkowych i zaczynamy mozolny rozwój miasta. Osobiście miałem szczęście natrafić w karczmie na Claviusa dostarczającego trochę złota bardzo przydatnego na początku, który służył mi zarazem do zbierania luźnych surowców.

Podziemna wyprawa

Następnie przechodzimy do podziemi. Stosunkowo szybko powinniśmy natrafić na któregoś z naszych nieprzyjaciół. Każdy z nich dysponuje armią liczniejszą, jednak dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu czarów (spowolnienia, ożywienia, silnych zaklęć ofensywnych oraz przywołania żywiołaków ziemi) możemy wychodzić z potyczek z nich bez szwanku, a nawet na plusie dzięki umiejętności nekromancji. Trzeba jednak uważać, ponieważ wrogowie dysponują bogatym zbiorem zaklęć, w tym implozji. Nie mniej dość skutecznie możemy się regenerować z pomocą ożywienia.
W podziemiach przejmujemy kopalnie złota oraz kryształów, a następnie z pomocą zielonego monolitu przenosimy się do innego tunelu. Tamtędy przy pomocy dolnego portalu docieramy w pobliże nekropolii niebieskiego nieprzyjaciela. To będzie nasz pierwszy cel. Przed oblężeniem idziemy koniecznie zająć odkrywkę rudy. Po drodze zyskamy bonus +10 do wszystkich statystyk. Dzięki temu oblężenie stanie się znacznie prostsze.

Taktyczny odwrót i atak

Po pokonaniu niebieskiego najpewniej będziemy zmuszeni wrócić (najlepiej za pomocą czaru, aby zaoszczędzić czasu) do bazy początkowej i stamtąd wyprowadzić prewencyjny atak na kolejnego z bohaterów zielonego nieprzyjaciela. Idziemy za ciosem – ruszamy na północ podziemi, gdzie przez zielony portal przejścia docieramy pod mury siedziby wroga. Tuż przed wejściem do nekropolii uzyskamy kolejny bonus +10 do statystyk.

Ostatnia faza

Kiedy już pozbędziemy się zielonego nieprzyjaciela, nadszedł czas na ostatniego – Lorda Smetha (pomarańczowy kolor). Aby do niego dotrzeć, musimy odwiedzić fioletowy oraz jasnoniebieski namiot klucznika, a następnie za pomocą sieci portali podziemnych przedostać się do wyjścia z podziemi, prowadzącego do strefy wroga. Jest jednak krótsza droga, wiążąca się z wykorzystaniem czaru wrota wymiarów, który do tej pory powinien już znajdować się w naszej księdze czarów. Przed ostatecznym oblężeniem zaglądamy do wrogiego tartaku i w ten sposób uzyskujemy trzeci bonus +10 do statystyk. Sandro stał się praktycznie niezniszczalny, dlatego walka z wrogiem stanowić już będzie formalność.

Pokonanie przeciwników kończy scenariusz. W ten sposób przebrnęliśmy przez ostatnią kampanię cyklu The Shadow of Death.

Epilog

Nie sądziłem, że Finneas jest tak chytry! Oszukał mnie i uwięził za zaatakowanie niewinnego lorda, by samodzielnie rządzić Deyją. Ukradł też moje plany dotyczące ataku na Erathię. Cóż, szybko przekona się, że nawet z mojej celi mogę ciągnąć za sznurki i zacisnąć je mocno wokół jego szyi.

Poniżej screen końcowy, screen ekranu wyboru kampanii oraz screen ciekawego „buga”, do którego doprowadziłem, przywołując 12 oddziałów ziemniaków z rzędu (przy próbie przyzwania 13. już nawet ziemniaki nie chciały się pojawić, ale komunikat na tę okoliczność nie został zmieniony).

Ulotna Moc - koniec
Ulotna Moc - misja 4 bug

Dodaj komentarz