Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja I)

Misja I – Gateway

kampania heroes 1 - misja1.0

Pierwsze kroki

Zaczynamy z jednym miastem położonym (w zależności od wyboru nacji) w którymś z rogów małej wyspy kształtem przypominającej literę „X”. Istnieje tutaj 5 miast: po jednym startowym dla każdego z graczy i znajdująca się w centrum osada Gateway będąca celem misji. Chroni go Smok i skromny garnizon obronny. Przeciwnicy są słabi, zajmie ich walka między sobą, przez co nie będą stanowić najmniejszego problemu. Możemy ich pokonać (łatwe), przez co zyskamy dodatkowe grody i zaklęcia, ale jeżeli zależy nam na czasie, radzę sobie to podarować i skupić się na głównym zadaniu.

kampania heroes 1 - m1mapa1

Rozbudowujemy się w taki sposób, by w jak najkrótszym czasie mieć do dyspozycji całą swoją armię. Po z rekrutowaniu pierwszych żołnierzy rozpoczynamy podbój naszej strefy startowej. Ważne jest jak najszybsze oflagowanie tartaku, a następnie kopalni rudy. Rekrutujemy już w pierwszej turze drugiego bohatera – zbieracza (przekazujemy część jego startowych żołnierzy drugiego poziomu naszemu głównemu herosowi). Jego zadanie oczywiste – zbierać surowce, skarby (bierzemy złoto, bardzo potrzebne do rozbudowy i rekrutacji), ewentualnie odwiedzić Domek, a po zakończeniu tygodnia dostarczyć głównemu świeże wojsko.

Konfrontacja

W ciągu kilku dni powinniśmy mieć już zdobytą całą dzielnicę startową (na później możemy sobie zostawić jedynie artefakt chroniony przez mnóstwo Łuczników) i wtedy wchodzimy do centrum (po pokonaniu grupki gargulców). Cóż tam znajdziemy? W każdej ze ścian po jednej kopalni: kryształów, klejnotów, siarki i laboratorium. Obok nich po dwie kupki danego surowca (zbieramy jak najszybciej!). Po oflagowaniu i oczyszczeniu terenu zwróćmy uwagę na pozostałe atrakcje okolic Gateway. Znajdziemy tu kapliczkę z losowym zaklęciem (warto zajrzeć), pomocny artefakt (bierzemy od razu, w przypadku ochrony przez rozbójników – próbujemy walczyć, jak się uda to dobrze, jak nie – możemy wczytać autozapis), zaklęty krąg (+1 do Szczęścia na jedną bitwę) oraz dwa obeliski pilnowane przez kilka Smoków (3). To ostatnie, jak i samo Gateway póki co zostawiamy w spokoju.

Jeśli udało się wziąć artefakt z centrum, możemy wrócić do strefy startowej i nowymi oddziałami pokonujemy owych Łuczników broniących innego artykułu.W międzyczasie pojawią się gracze komputerowi. Możesz obserwować, jak walczą między sobą, i przyłączyć się, aby zyskać doświadczenie. Aby spokojnie pokonać smoka, wystarczy nam armia po pierwszym tygodniu, nawet niepełna. Garnizon to pestka. Obeliski to coś dla lubiących pograć dłużej niż trzeba. Mój wynik (choć na pewno mógłby być jeszcze lepszy) to 6. dzień 2. tygodnia 1. miesiąca.

kampania heroes 1 - m1screen2
kampania heroes 1 - m1screen1
kampania heroes 1 - misja1.1

Dodaj komentarz