Jak już pisaliśmy w recenzji gry Heroes 3, przeciwnik komputerowy jest dosyć schematyczny, a struktura SI niespecjalnie skomplikowana. Poniższy wykaz przedstawia poziomy trudności przeciwnika komputerowego. Im większa trudność tym przeciwnik komputerowy jest lepszy i bardziej ekspansywny.

Niski poziom trudności (80% - pionek)

  1. Komputer nie zauważa i nie widzi zagrożenia w stawianiu swojego bohatera obok bohaterów przeciwnika,
  2. Komputer nie będzie uwzględniał siły wojsk przeciwnika przy ataku na niego,
  3. Komputerowi gracze budują w każdej turze budują coś w zamku,
  4. Komputer nie zbuduje wyższego poziomu stworzeń niż ten, który wybudował gracz ludzki,
  5. Komputer nie może budować 7 poziomu stworzeń,
  6. Komputer nie będzie szukał Gralla,
  7. Komputer nie będzie łączył armii,
  8. Komputer nie będzie wymieniał się stworzeniami i artefaktami między swoimi bohaterami,
  9. Potwory na mapie gry częściej przyłączają się do graczy ludzkich niż komputerowych,
  10. Komputer może posiadać maksymalnie ośmiu bohaterów.

Normalny poziom trudności (100% - koń)

  1. Komputer nie będzie uwzględniał siły wojsk przeciwnika przy decyzji ataku,
  2. Komputer będzie łączył armie,
  3. Komputer będzie budował budynek w zamku co turę,
  4. Komputer będzie rozwijał umocnienia zamków,
  5. Komputer będzie poszukiwał Graala dopiero po odkryciu co najmniej połowy Puzzli,
  6. Komputer stawia nacisk na odkrywanie mapy,
  7. Komputer będzie uwzględniał odległość wrogiego bohatera od swojego zanim go ruszy,
  8. Komputer nie będzie wynajmował więcej bohaterów, jeśli będzie miał już trzech lub więcej,
  9. Komputerowi gracze nie będą wynajmować bohaterów jeśli razem będą posiadać 11 lub więcej bohaterów.

Wysoki poziom trudności (130% - wieża)

  1. Komputer będzie poprawnie rozpoznawał siłę wrogiej armii przy decyzji ataku,
  2. Komputer będzie ostrożnie wykonywał ruch w miejscach zagrożenia,
  3. Komputer będzie mógł budować dowolne budynki, co turę,
  4. Komputer jest bardzo agresywny w pobliżu swego miasta,
  5. Komputerowi gracze będą poszukiwać Graala już po odkryciu 1 Puzzli,
  6. Indywidualni komputerowi gracze nie najmą więcej bohaterów jeśli mają już czterech lub więcej,
  7. Komputerowi gracze nie będą już najmować kolejnych bohaterów jeśli razem będą ich posiadać 14 lub więcej.

Bardzo wysoki poziom trudności (160% - dama)

  1. Komputer jest bardzo ostrożny przy ruchu bohatera w terenie zagrożenia,
  2. Komputer poszukuje Graala, gdy tylko może zidentyfikować jego przybliżone położenie na podstawie odkrytych Puzzli,
  3. Indywidualni komputerowi gracze nie najmą więcej bohaterów jeśli mają już pięciu lub więcej,
  4. Komputerowi gracze nie będą wynajmować bohaterów jeśli razem będą posiadać 14 lub więcej bohaterów.

Nieprawdopodobny poziom trudności (200% - król)

  1. Indywidualni komputerowi gracze nie najmą więcej bohaterów jeśli mają już sześciu lub więcej,
  2. Komputerowi gracze nie będą wynajmować bohaterów jeśli razem będą posiadać 20 lub więcej bohaterów.

Artykuł na podstawie informacji zebranych przez Sławka Cohena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *