Czterech władców walczy pomiędzy sobą o dominację na kontynencie Enroth. Kto zwycięży –  Lord Ironfist  (Rycerz),  Lord Slayer  (Barbarzyńca),  Królowa Lamanda  (Czarodziejka) czy  Lord Alamar  (Czarnoksiężnik)? To zależy tylko od Ciebie. Możesz wybrać dowolnego z nich. W praktyce wybierasz zamek startowy do każdej z 8 misji, jakie będziesz musiał przejść. Kampania HoM&M jest moim zdaniem dość łatwa z wielu względów, m. in. SI komputera nie należy do najwybitniejszych i tylko w jednym zadaniu (ostatnim) przeciwnicy są w sojuszu, czyli mają przewagę liczebno-terytorialną, w pozostałych zaś albo walczą pomiędzy sobą, albo są to pojedynki 1 na 1. Pierwsze przejście kampanii którymkolwiek z graczy pozwoli na poznanie map (takich samych dla wszystkich), a każde kolejne to coraz prostsze zadanie (i niestety trochę nudnawe). Ale przejdźmy do rzeczy – poniżej przedstawiam moją propozycję przebrnięcia przez ową kampanię. Niektóre wskazówki zawarłem na mapach. Zapraszam do czytania.

Wstęp do misji I-IV

W pierwszych czterech zadaniach będziemy zmagać się z czterema przeciwnikami, którzy biją się również ze sobą. Cele misji są różne, ale strategia podobna: działamy szybko, zdecydowanie i niczego się nie obawiamy. Szczegóły poniżej.

[su_posts posts_per_page=”4″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”551,552,553,554″ tax_operator=”0″ order=”asc”][su_posts posts_per_page=”20″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”542″][/su_posts]

Wstęp do misji V-VIII

W kolejnych etapach będziemy ścierać się z każdym przeciwnikiem po kolei. Z czterech misji rozegramy trzy, w końcu nie będziemy walczyć z samym sobą. Zawsze zaczynamy z dwoma miastami na start – jednym zamkiem z Gildią Magów poz. 1, Studnią, Gildią Złodziei, Karczmą i 4 siedliskami stworzeń oraz jedną osadą do wybudowania od zera. W naszej strefie znajdziemy jeszcze jedną osadę, którą będziemy mogli rozbudować. Te misje zawsze zaczynamy podobnie, tj. budujemy zamek w naszej osadzie, rekrutujemy jednego-dwóch bohaterów, zbieramy dostępne wojska i szybko zbieramy surowce oraz flagujemy kopalnie. Pod koniec pierwszej tury tworzymy w naszej stolicy siedlisko 5. poziomu. Do końca tygodnia powinniśmy mieć już wszystkie jednostki w głównym mieście i większość w drugim. Także trzeciej wioski nie zaniedbujemy, tylko gdy tylko to możliwe budujemy w niej Zamek i rozwijamy.
Pomiędzy naszą strefą a przeciwnikiem znajduje się w każdej misji trudny do przebycia obszar neutralny (pustynia, woda, bagienny labirynt), przeważnie z jednym wejściem i wyjściem. Aby wygrać, musimy zlokalizować i zdobyć stolicę wroga (a nie wszystkie jego zamki).

[su_posts posts_per_page=”4″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”555,556,557,558″ tax_operator=”0″ order=”asc”][su_posts posts_per_page=”20″ taxonomy=”post_tag” tax_term=”542″][/su_posts]