Czterech władców walczy pomiędzy sobą o dominację na kontynencie Enroth. Kto zwycięży –  Lord Ironfist  (Rycerz),  Lord Slayer  (Barbarzyńca),  Królowa Lamanda  (Czarodziejka) czy  Lord Alamar  (Czarnoksiężnik)? To zależy tylko od Ciebie. Możesz wybrać dowolnego z nich. W praktyce wybierasz zamek startowy do każdej z 8 misji, jakie będziesz musiał przejść. Kampania HoM&M jest moim zdaniem dość łatwa z wielu względów, m. in. SI komputera nie należy do najwybitniejszych i tylko w jednym zadaniu (ostatnim) przeciwnicy są w sojuszu, czyli mają przewagę liczebno-terytorialną, w pozostałych zaś albo walczą pomiędzy sobą, albo są to pojedynki 1 na 1. Pierwsze przejście kampanii którymkolwiek z graczy pozwoli na poznanie map (takich samych dla wszystkich), a każde kolejne to coraz prostsze zadanie (i niestety trochę nudnawe). Ale przejdźmy do rzeczy – poniżej przedstawiam moją propozycję przebrnięcia przez ową kampanię. Niektóre wskazówki zawarłem na mapach. Zapraszam do czytania.

Wstęp do misji I-IV

W pierwszych czterech zadaniach będziemy zmagać się z czterema przeciwnikami, którzy biją się również ze sobą. Cele misji są różne, ale strategia podobna: działamy szybko, zdecydowanie i niczego się nie obawiamy. Szczegóły poniżej.

kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja I)

Misja I – Gateway Pierwsze kroki Zaczynamy z jednym miastem położonym (w zależności od wyboru nacji) w którymś z rogów małej wyspy kształtem przypominającej literę „X”. Istnieje tutaj 5 miast: po jednym startowym dla każdego…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja II)

 Misja II – Archipelag Sytuacja początkowa Tym razem będzie trochę pływania – naszym zadaniem jest podbić wszystkie 12 miast w archipelagu złożonym z czterech wysp, po 3 zamki na każdej. Należą one do różnych lordów,…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja III)

Misja III – Konający Kraj Sytuacja początkowa Naszym celem jest wykopanie legendarnego artefaktu – Oka Garosa. Aby poznać jego lokalizację, musimy zebrać całą układankę, odwiedzając 22 obeliski. Ich rozmieszczenie przedstawia mapka nr 1 (czerwone kropki). Gracze…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja IV)

Misja IV – Każdy na każdego Analiza sytuacji Jest to najdłuższa misja kampanii. Musimy podbić ogromny obszar i pokonać wszystkich wrogów. Na mapie rozlokowano łącznie 18 Zamków – mamy za zadanie przejąć je wszystkie. Poza…

0 komentarzy

Wstęp do misji V-VIII

W kolejnych etapach będziemy ścierać się z każdym przeciwnikiem po kolei. Z czterech misji rozegramy trzy, w końcu nie będziemy walczyć z samym sobą. Zawsze zaczynamy z dwoma miastami na start – jednym zamkiem z Gildią Magów poz. 1, Studnią, Gildią Złodziei, Karczmą i 4 siedliskami stworzeń oraz jedną osadą do wybudowania od zera. W naszej strefie znajdziemy jeszcze jedną osadę, którą będziemy mogli rozbudować. Te misje zawsze zaczynamy podobnie, tj. budujemy zamek w naszej osadzie, rekrutujemy jednego-dwóch bohaterów, zbieramy dostępne wojska i szybko zbieramy surowce oraz flagujemy kopalnie. Pod koniec pierwszej tury tworzymy w naszej stolicy siedlisko 5. poziomu. Do końca tygodnia powinniśmy mieć już wszystkie jednostki w głównym mieście i większość w drugim. Także trzeciej wioski nie zaniedbujemy, tylko gdy tylko to możliwe budujemy w niej Zamek i rozwijamy.
Pomiędzy naszą strefą a przeciwnikiem znajduje się w każdej misji trudny do przebycia obszar neutralny (pustynia, woda, bagienny labirynt), przeważnie z jednym wejściem i wyjściem. Aby wygrać, musimy zlokalizować i zdobyć stolicę wroga (a nie wszystkie jego zamki).

kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja V)

 Misja V – Zamek Slayer   Zarys zadania Barbarzyńca wybudował swoją siedzibę w miejscu położonym w tak trudnej do przebycia lokalizacji, że z pozoru wydaje się on nie do przebycia. Najpierw czeka nas do przebycia…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja VI)

 Misja VI – Zamek Lamanda Trzecie miasto (barbarzyńskie) znajdziemy na północnym zachodzie wysepki, na której zaczynamy (żółte kółko na mapce obok). Początek standardowy – zamek, drugi i trzeci bohater, przejmowanie strefy, szybkie dotarcie do kolejnej…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja VII)

 Misja VII – Zamek Alamar Na północny wschód od naszej bazy znajduje się neutralna osada, do rozbudowania pod Rycerza. Rozwój i ruchy jak w poprzednich misjach cyklu pojedynków. Wyjścia ze strefy strzegą Minotaury. By dotrzeć…

0 komentarzy
kampania heroes 1

Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja VIII)

Misja VIII – Król Wzgórza Uwagi początkowe Jest to moim zdaniem jedyna misja, która może sprawiać jakiś większy problem do przejścia. Kluczem do sukcesu jest szybkie zdobycie pobliskich miast, ich właściwa rozbudowa oraz precyzyjne ataki. Zacznijmy jednak…

0 komentarzy