Koncepty Mocy i Magii: Projekt #2: The True King

W roku 2014 serwis Tajemnice Antagarichu zorganizował Konkurs Wiedzy o Mocy i Magii pod patronatem Ubisoftu, w którym to nagrody główne stanowiły nowe kopie gier Might and Magic X: Legacy. Jedno z zadań uczestników polegało na przedstawieniu projektu swojej propozycji dodatku do wybranego tytułu z uniwersum M&M lub Heroes. W tej miniserii przedstawimy niepublikowane dotąd nigdzie wcześniej najlepsze prace uczestników. Kolejność ich zamieszczenia nie jest ściśle powiązana z zajętymi miejscami (zadań było znacznie więcej), jednak naturalnie punkty za dodatek miały duży wpływ na ostateczny sukces. Pisownia oryginalna, oprócz drobnych korekt redakcyjnych, została zachowana. Kolejna praca nadesłana została przez użytkownika Ghalish’Thog.

Stworzyłbym dodatek do Heroes IV. Przede wszystkim wprowadziłbym poziomy ulepszeń stworzeń już istniejących dla każdego zamku. Jako stronnictwo dodatkowe dodałbym uchodźców z Tatalii, których nazwałbym Fortecą (mało oryginalnie, ale z tym kojarzy mi się zamek na Bagnie). Pierwszy poziom jednostek to byliby Jaszczuroludzie (ulepszani w Jaszczurzych Strzelców) i Ważki (ulepszane w Smocze Ważki). Specjalnością pierwszych byłaby niewidoczność na polu bitwy do osiągnięcia ok 30% odległości od celu i ataki dystansowe. Ważki natomiast śmigałyby po polu walki jak rusałki i dodatkowo obniżałyby współczynniki obrony u przeciwnika. Ich wyszkolone odpowiedniki potrafiłyby wstrzymywać w miejscu bezwarunkowo (i jednorazowo) przeciwników zawiązywanych walką. Drugi poziom to byłyby Bazyliszki (i Większe Bazyliszki) lub Jaszczurzy Zielarze i Szamani. Bazyliszki petryfikowałyby cel zawiązywany walką, a większe mogłyby zabijać dodatkowo plus 25% zabitych stworzeń za szczęśliwy cios. Trzeci poziom to byliby Jeźdzcy Wyrmów i Jaszczurzy Rycerze lub Gorgony i Mocarne Gorgony. Jeźdzcy Wyrmów posiadaliby umiejętność Szarży (ulepszone – pikowanie na obszar), a Gorgony mogłyby podpalać ogniem obszar w linii prostej (wyposażyłbym w zdolność odrzucania wrogów na pewną odległość po ciosie, przy zadawaniu dodatkowych punktów obrażeń). Na czwartym poziomie dałbym Zielone i Kwasowe Smoki oraz Wiwerny i ich Cesarskie wersje. Smok atakowałby obszar w linii prostej, zatruwając dodatkowo od kwasu (ulepszenie). Posiadałby też zdolność częściowej samoregeneracji. Wiwerna z kolei miałaby zdolność atakowania z pewnej odległości wręcz (długa szyja…), atakowałaby z dystansu i jej ulepszony odpowiednik mógłby wypuszczać kolce we wszystkich przyległych wrogów, zadając 1/4 standardowych obrażeń. Całe miasto osadziłbym w konwencji szamanistycznej.

Tatalijczycy w przeciwieństwie do innych ludów nie rozproszyli się po Rozliczeniu, ale pozostali razem. Przybywają do nowego świata silniejsi od pozostałych, bo zorganizowani w obrębie własnych plemion. Nie wszyscy jednak przeżyli. Król Tralossk padł martwy. Pozostało jego dwóch synów, którzy po przybyciu na Axeoth, muszą ustalić kto zostanie królem Nowej Tatalii. Gracz ma za zadanie wcielić się w postać królewskiego syna – Wystana i poprowadzić go w walce o tron. Kiedy już pokona zbrojnie swego oponenta, Broghilda, musi zdobyć jeden relikt władzy, by utwierdzić swe zwycięstwo – Laskę Króla Traloskka, która znajdowałaby się w jednym z zamków Gauldotha Pół-Martwego. Finalnym zadaniem gracza byłoby odbicie miasta, w którym jest laska i pokonanie jej strażnika. Dodatek nazwałbymThe True King.

 

 

Dodaj komentarz