Odkrywamy Heroes 1 – Budynki

Budowle występujące w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

W Heroes 1 wszystkie zamki mają analogiczną strukturę. Każdy z nich posiada zawsze 4 budynki wspólne dla ras (Karczmę, Studnię, Gildię Złodziei i czteropoziomową Gildię Magów) oraz jeśli leży nad wodą – Stocznię. Pozostałe 6 budowli to  siedliska stworzeń poszczególnych poziomów, charakterystyczne dla danego typu miasta.

Ogólnie rzecz biorąc, w grze do rozbudowy naszych włości wykorzystujemy złoto oraz kilka typów surowców, z czego wiodące w praktyce okażą się drewno i ruda. Jednocześnie gospodarka surowcowa różni się w zależności od poszczególnych miast. Dzięki swojej prostocie Heroes 1 dość dobrze ukazuje różnice pomiędzy frakcjami tanimi acz słabymi (Zamek Rycerza) a silnymi, ale kosztownymi (Zamek Czarnoksiężnika).

Tym nie mniej nie czarujmy się – rozbudowa w Heroes 1 jest bardzo prosta i intuicyjna. To jeszcze nie te czasy, w których nasze akcje wymagają poważniejszych wyliczeń i rozważań dotyczących rozwoju miasta (jak to miało miejsce już w dwójce, a przede wszystkim od trójki wzwyż). Nie mamy tutaj słynnego z Heroes 3 dylematu: Iść w Kapitol, czy pakować w siedliska? – z uwagi na brak tego pierwszego.

Szczegółowe informacje zawiera poniższe zestawienie.

Budynki Wspólne

gildia1 karczma
gildia2 zlodziej
gildia3 studnia
gildia4 stocznia

Zamek Rycerza

Siedlisko
Jednostka
chata chlop
torstrzelecki lucznik
kowal pikinier
zbrojownia zbrojny
placturniejowy konny
katedra paladyn

Zamek Barbarzyńcy

Siedlisko
Jednostka
chatag goblin
chatazpatykow  ork
jama  wilk
lepianka ogr
  most troll
  piramida cyklop

Zamek Czarodziejki

Siedlisko
Jednostka
  domnadrzewie rusalka
domek krasnolud
torstrzelecki elf
krag druid
laka jednorozec
czerwonawieza feniks

 Zamek Czarnoksiężnika

Siedlisko
Jednostka
grota centaur
krypta gargulec
gniazdo gryf
labirynt minotaur
bagno hydra
czarnawieza smok

Artykuł utworzony 23.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz