heroes of might and magic: a strategic quest

Obiekty dostępne na mapie przygód Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Na mapach przygód, w scenariuszach i kampanii poza różnymi rodzajami terenu, miastami i bohaterami istnieje jeszcze wiele różnych obiektów. Część z nich spełnia jedynie funkcje estetyczne – są to elementy dekoracyjne, czyli wszystkie góry, drzewa, skały, które nie posiadają innych właściwości niż stanowienie przeszkody czy po prostu – fragmentu krajobrazu. Dla każdego rodzaju terenu powstały unikalne grupy elementów dekoracyjnych.

W tej sekcji strony chciałbym jednak zwrócić uwagę na tzw. lokacje, czyli miejsca na mapie możliwe do odwiedzenia przez bohatera.

Kopalnie

W Heroes 1 istnieje 7 rodzajów surowców: złoto, drewno, ruda, kryształ, klejnoty, rtęć i siarka. Wszystkie z nich wydobywa się w różnych kopalniach (dla rtęci jest to Laboratorium). Często zasoby leżą także luzem na mapie i można je zebrać.

Kopalnia

Surowiec

Kopalnia złota Złoto
Tartak Drewno
Odkrywka rudy Ruda
Kopalnia kryształów Kryształ
Kopalnia klejnotów Klejnot
Kopalnia siarki Siarka
Laboratorium Rtęć

Rekrutacja wojsk

Istnieje kilka miejsc, w których można powiększyć swoją armię, między innymi o jednostki neutralne, ale nie tylko.

–> Chatka – darmowi Chłopi, Łucznicy, Krasnoludy lub Gobliny (w zależności od rodzaju)

–> Tabor – Rozbójnicy (50 sztuk złota za jednego)

–> Namiot – Nomadowie (200 sztuk złota za jednego)

–> Lampa – Dżiny (650 sztuk złota i 1 klejnot za jednego) – ta lokacja znika po najęciu wszystkich znajdujących się w niej dżinów

domek1 domek2 chatakrytasloma chata2 chata

tabor

namiot

lampa

Skarby

Pozyskiwanie zasobów i doświadczenia, czyli w poszukiwaniu skarbów:

–> Ognisko – 400-600 sztuk złota + 4-6 sztuk losowego surowca (po przejęciu znika)

–> Skrzynia ze skarbem – 1000-2000 sztuk złota lub 500-1500 punktów doświadczenia (możemy wybrać, czy chcemy zabrać pieniądze, czy też rozdać je wieśniakom, aby pozyskać ich szacunek i doświadczenie w wolontariacie; po przejęciu z nika)

–> Wiatrak – co tydzień 2 sztuki losowego surowca

–> Młyn – co tydzień 1000 sztuk złota

–> Szkielet – czasem można w jego szczątkach odnaleźć artefakt, zdarza się to jednak dosyć rzadko

–> Cmentarz i Wrak – jedyne miejsca, gdzie można spotkać Duchy (10-50), pomijając losowe przypadki pojawiania się jako strażników luzem na mapie. Po ich pokonaniu otrzymujemy złoto, a czasem artefakt.

–> Jaskinia demona – znajduje się przeważnie na bagnach, pustyni lub lawie. Po wejściu mamy możliwość walki naszego bohatera z demonem. Istnieje 50 na 50 szans, że wygramy lub przegramy, zależy to jedynie od naszego osobistego farta. Jeśli zatem zwyciężymy, uzyskujemy złoto i doświadczenie. W przypadku porażki mamy szansę wykupić naszego herosa za złoto: jeśli tego nie zrobimy, bohater zniknie na zawsze wraz z całą armią.

–> Smocza utopia (in. Miasto smoków) – mieszka w nim 5 smoków. Jeżeli je pokonamy, będziemy uzyskiwać codziennie 1000 sztuk złota do końca rozgrywki.

–> Altana – 1000 punktów doświadczenia dla bohatera, który ją odwiedzi

–> Kapliczka – w niej można poznać losowe zaklęcie (konieczna księga czarów)

Lokacja

Opis

ognisko 400-600 sztuk złota + 4-6 sztuk losowego surowca (po przejęciu znika)
skarb skrzynia
wiatrak wiatrak
mlyn mlyn
trup szkielet
cmentarzwrak szkielet
jaskinia2 jaskiniademona
smoczyzamek smoczemiasto
altana altana
kapliczka kapliczka

Obeliski

I wreszcie jedne z najważniejszych lokacji –  Obeliski . Posiadają różne kolory, w zależności od rodzaju terenu, na którym stoją. Każdy z nich zawiera elementy układanki, która po odwiedzeniu wszystkich kamieni tworzy mapę z zaznaczonym (czerwonym iksem) miejscem ukrycia pod ziemią któregoś z Najznakomitszych Artefaktów.

obelisk obelisk2 obelisk3 obelisk4 obelisk5

obelisk

Morale i szczęście

Obiekty zwiększające  morale i szczęście :

–> Statua, Oaza, Boja: +1 do morale na czas najbliższej bitwy

statua statua
oaza oaza
boja boja

–> Magiczny krąg, Fontanna: +1 do szczęścia na czas najbliższej bitwy

magicznykrag zakletykrag
fontanna fontanna

Pozostałe

wir –> Wir – wciąga okręt i przenosi do innego wiru (jeżeli jest ich kilka na mapie, o tym, w którym się wyłonimy, decyduje los). Niektóre z jednostek giną.
portal –> Teleport – przenosi bohatera do innego teleportu (w przypadku większej liczby teleportów sytuacja jak w przypadku wiru). Taki transport dla odmiany przeżywają wszyscy.
zrodlo –> Źródełko – podaje nam informacje o naszych przeciwnikach takie jak w Gildii Złodziei.

Artykuł utworzony 21.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *