heroes 2

czcionka_czarnoksieznik

centaurgargulecgryfminotaur
minotaur-krolhydrasmok-zielsmok-czerw
Frakcja znana nam już z HoM&M: The Strategic Quest. Słynie z różnorodnych morfologicznie, ciekawych i przede wszystkim silnych fizycznie jednostek. Armię zasila co prawda tylko jeden strzelec, w dodatku na 1. poziomie (mowa o Centaurze), ale za to mamy tu aż 3 jednostki latające, w tym najsilniejszego stwora w grze – Smoka. Posiada on aż 2 ulepszenia, co stanowi fenomen, który nigdy później nie powtórzył się w sadze Heroes jak na razie. Nic na świecie nie jest za darmo, zatem rzeczone potężne siły Czarnoksiężnika kosztują całkiem sporo – to najdroższe miasto w grze. Problem pojawia się głównie na mapach ubogich w zasoby. Co ciekawe zamek ten jednocześnie zarabia najwięcej złota – a to dzięki Lochowi (+500 sztuk złota dziennie).

Wspomniane wcześniej Centaury stanowią początkowo podstawę armii, później ich rola słabnie ze względu na niski poziom, ale nigdy do zera – właśnie przez swoje strzelanie. Mają najwięcej HP ze wszystkich 1-lvlowców, pozostałe parametry uśrednione.

Kolejne Gargulce plasują się w czołówce swojego poziomu. Szybkie, latające, o dobrych statystykach odgrywają dużą rolę w armii.

Na trzecim poziomie znajdują się Gryfy. Posiadają zdolność ciągłego kontrataku, co w połączeniu z lotem oraz niezłymi statystykami czynią je niebezpiecznymi przeciwnikami.

Kolejnymi stworzeniami tego miasta są Minotaury. To dosyć silna piechota, w podstawowej wersji bardzo wolna, co zmniejsza jej role w ataku, po ulepszeniu w Minotaury Królewskie nabiera inicjatywy, czemu towarzyszy wzrost i tak już wyśrubowanych statystyk.

Piątą jednostkę stanowią  Hydry  – bardzo specyficzne. Na pierwszy rzut oka widać jej mankamenty: niska szybkość, średnie staty, wysoka cena. Posiadają jednak znakomite zdolności – wielopolowy atak i powstrzymywanie kontry. To czyni z Hydr ogromne zagrożenie dla przeciwnika.

Stawkę zamykają Smoki: Zielony, Czerwony i Czarny. Już w podstawie posiadają wybitne parametry, zdolność lotu, dwupolowy atak i odporność na zaklęcia. Wraz z każdym kolejnym ulepszeniem statystyki rosną, co w wersji finalnej czyni je najpotężniejszymi w grze. W zasadzie nie mają wad, tak jak w pierwszej części sagi. Jedyny problem (choć dosyć istotny) stanowi cena – siedlisko wraz z ulepszeniami kosztuje naprawdę dużo, a same jednostki są bardzo drogie. No ale przecież za szczęście trzeba płacić.

Czarnoksiężnicy swoje wykształcenie skupiają na magii, ze szczególnym wskazaniem na moc (50% w początkowej fazie rozwoju), wiedzę w nieco mniejszym stopniu (30%). Tym samym zaniedbują Atak i Obronę (po 10%), co stanowi błąd. Powyżej 10. poziomu szanse na zdobycie poszczególnych umiejętności podstawowych się spłaszczają do takich samych proporcji jak w przypadku Czarodziejki (Atak i Obrona po 20%, Moc i Wiedza po 30%).

Każdy bohater tego miasta zaczyna ze skillem  Zwiadu na poziomie zaawansowanym  oraz  Mądrości na podstawie . Wraz z rozwojem postaci zdobywają najczęściej takie zdolności jak Mistycyzm, Sokole Oko czy Balistykę. Co ciekawe, Czarnoksiężnicy to jedyna klasa, która poza Nekromantami ma szansę na nauczenie się Nekromancji – jest ona znikoma, ale istnieje w przeciwieństwie do całej reszty.

Co zaś się tyczy dowódcy miasta na wypadek oblężenia, posiada on statystyki ze wskazaniem na Moc i Wiedzę.

Zamek Czarnoksiężnika posiada fizycznie najlepszą armię spośród wszystkich miast w grze. Prawie każda jednostka ubiega się o prym na swoim poziomie – ze względu na bardzo dobre statystyki oraz genialne umiejętności specjalne w wielu przypadkach. Duży plus stanowią 3 jednostki latające. Do minusów należy zaliczyć ogromne wydatki na rozwój Zamku oraz rekrutację samych wojsk, tylko jednego strzelca na niskim poziomie oraz „magiczną” ścieżkę rozwoju bohaterów (Moc i Wiedza zamiast siły).


Budynki podstawowe

gildiazlodzieikarczma
stoczniastatua
targowiskofosa
lewawiezaprawawieza
studniakwatera


Gildia Magów

gm1
gm2gm3
gm4gm5


Budynki specjalne

lochwodospad


Siedliska i jednostki

Siedlisko
Jednostka
jaskinia centaur
krypta gargulec
gniazdo gryf
labirynt minotaur
rozblabirynt minotaur-krol
bagno hydra
zielonawieza smok-ziel
czerwonawieza smok-czerw
czarnawieza smok-czarny

Bohaterowie

czarnoksieznik-skillezwiad1madrosc1
AgarAlamarArie
BarokCrodoFalagar
KastoreVesperWrathmont


Artykuł utworzony 24.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *