Odkrywamy Heroes 2 – Zamek Czarodziejki

czcionka_czarodziejka

rusalkakrasnoludkrasnolud-woj
elfelf-wysokidruid
druid-wielkijednorozecfeniks
Feministki powinny być zadowolone, że kobieta potrafi doskonale radzić sobie z formowanie dobrej, zorganizowanej i reaktywnej armii. Jednostki Czarodziejki są w dużej mierze szybkie, a ich statystyki należą do lepszych. Pod względem taktycznym góruje nad Rycerzem czy Barbarzyńcą – ma dwie jednostki strzelające, dwie latające i dwie jednostki piechoty, co umożliwia skuteczne manewrowanie praktycznie w każdej sytuacji, od obrony miasta po jego zdobywanie, nie wspominając o walce w polu. Oczywiście, za szczęście trzeba płacić i wojska w tym mieście to już nie tania chińszczyzna, a ich struktury potrzebują różnych surowców w niemałych ilościach. Dlatego na biednych mapach Czarodziejka może się przeliczyć.

Na podstawie pierwszego poziomu można rozbić na czynniki cały charakter tego miasta. Rusałka jest szybka i skuteczna, powstrzymuje kontratak i lata. Same plusy, dlatego też przydaje się na każdym etapie rozgrywki. Jej minus stanowi niska liczba punktów życia. Dodatkowy atut stanowi możliwość zdobycia tych jednostek za darmo w siedliskach na mapie przygód.

Krasnoludy  to swoiste zaprzeczenie zwinnych motyli. Ci toporni wojownicy mają co prawda świetne statystyki, siłowo najlepsze na swoim poziomie, jednak ich dramatycznie niska prędkość powoduje, że często swą rolę ograniczają do osłony Elfów i Druidów. Po ulepszeniu (Krasnoludzcy Wojownicy) ten parametr nieznacznie się poprawia, co zwiększa wartość jednostki.

Elfy strzelają dwukrotnie i mają bardzo dużo strzał w zapasie (aż 24), jednak ich statystyki pozostawiają wiele do życzenia. Są bowiem gorsze niż Krasnoludzkich Wojowników znajdujących się poziom niżej! Szczególny problem stanowi szybkość i życie. Sytuacja poprawia się po ulepszeniu i wówczas Wysokie Elfy dobijają już do czołówki poziomu.

Kolejnymi wojownikami Czarodziejki są Druidzi. Mają przeciętne parametry, ale cechuje je całkiem spore DMG i nie najgorsza szybkość. Po ulepszeniu (Wielcy Druidzi) mają także wyższą obronę i jeszcze lepszy speed. To ważne, bo niejednokrotnie zdarza się, że strzelec zostaje zablokowany przed oddaniem strzału.

Jednorożce  są statystycznie podobni do Czempionów – różnią się jedynie niższą szybkością, nieco wyższą ceną oraz zdolnością oślepienia wroga (20% szans). To niezłe stworzenia, ważne w walce w polu.

Stawkę zamykają  Feniksy  o największej szybkości w grze. Te latające stworzenia, które w dodatku atakują dwupolowo i mają niezłe statystyki, stanowią doskonałych przodowników wojsk Czarodziejki. W porównaniu z Krzyżowcami są bardzo drogie, ale i tak tańsze niż Czarne Smoki.

Czarodziejki najchętniej pozyskują Wiedzę (50%), w mniejszym stopniu Moc (30%).  Wzgardzają natomiast siłą fizyczną, co jednak w dalszej perspektywie stanowi błąd (samą magią nie wygrywa się bitew, a 10% szans na Atak czy Obronę to dosyć mało, ale wynika z charakteru zamku). Na szczęście na wyższych poziomach szansa na bojowe parametry wzrasta do 20% kosztem Wiedzy (30%), natomiast prawdopodobieństwo zdobycia Mocy jest wartością stałą.

Bohaterki zaczynają z  Nawigacją na poziomie zaawansowanym  oraz  podstawowym stopniem mądrości . Ten pierwszy skill jest bezużyteczny, jeżeli na mapie nie ma wody. Ponadto mogą zdobyć Szczęście, Mistycyzm, Łucznictwo i Balistykę podczas awansowania. Nie mają szans na pozyskanie Nekromancji.

Kwatermistrz w Zamku Czarodziejki stawia na Wiedzę i Moc zaklęć podczas dowodzenia garnizonem broniącym miasto.

Zamek Czarodziejki to miasto bardzo zróżnicowane pod względem jednostek, ich typów, specjalności. Na pewno duże plusy to 2 poprawni strzelcy, 2 jednostki latające i najszybszy stwór w grze (Feniks) gwarantujący rozpoczynanie każdej walki. Do przydatnych należy powstrzymywanie kontrataku Rusałek, a także inne umiejętności unikalne wojowników tej frakcji. Co prawda tworzenie armii swoje kosztuje, ale generalnie można rzecz, że jest ona warta swojej ceny. Do minusów należy zaliczyć kiepską ścieżkę rozwoju bohaterek (magia zamiast siły fizycznej) i startową nawigację stanowiącą marnowanie slotu na suchych mapach. Zamek Czarodziejki fizycznie znajduje się w czołówce miast, podobnie zresztą pod względem strategicznym.


Budynki podstawowe

gildiazlodzieikarczma
stoczniastatua
fosatargowisko
lewawiezaprawawieza
studniakwatera


Gildia Magów

gm1
gm2gm3
gm4gm5


Budynki specjalne

teczakrysztalowyogrod


Siedliska i jednostki

Siedlisko
Jednostka
domnadrzewie rusalka
domek krasnolud
rozb.domek krasnolud-woj
torstrzelecki elf
rozb.torstrzel - Kopia elf-wysoki
kamiennykrag druid
rozb.kamkrag druid-wielki
ogrodzonalaka jednorozec
czerwonawieza feniks

 Bohaterowie

czarodziejka-skilleznajddrogi2madrosc1
 

ArielAstraCarlawn
GemLunaNatasha
RebeccaTroyanVatawna


Artykuł utworzony 23.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz