Technologie

Spis technologii występujących w grze Tzar, ich ceny, działanie oraz nacje mogące je badać.

Ikona
Nazwa
Cena (złoto)
Budynek
Działanie
Nacja
feudalizm Feudalizm 300
Zamek
Produkcja wieśniaków jest tańsza.
Wszystkie
nauka Nauka 400 Pozwala jednostkom zdobywać doświadczenie.
architektura Architektura 400 Wieśniacy budują szybciej. Umożliwia budowę kamiennego muru, bramy i wież.
buddyzm Buddyzm 400 Zwiększa odporność budowli i umożliwia budowę klasztoru Shaolin.
Azjaci
wielki mur Wielki Mur 600 Zwiększa odporność kamiennych budowli.
niewolnictwo Niewolnictwo 200 Produkcja wieśniaków jest tańsza.
Arabowie
ścinanie drzew Ścinanie drzew 400
Tartak
Zwiększa wydobycie drewna.
Wszystkie
kusza Kusza 400 Zwiększa skuteczność ataku na odległość.
długi łuk Długi łuk 400 Pozwala na produkcję Strzelców.
Europejczycy
wydobycie złota Wydobycie złota 400
Magazyn
Zwiększa wydobycie złota.
Wszystkie
wydobycie kamienia Wydobycie kamienia 400 Zwiększa wydobycie kamienia.
płodozmian Płodozmian 400
Farma
Zwiększa wydajność pól.
udomowienie Udomowienie 300 Pozwala na produkcję krów.
Europejczycy, Arabowie
ujeżdżanie Ujeżdżanie 800 Pozwala na produkcję konnych łuczników.
Arabowie, Azjaci
irygacja Irygacja 400 Zwiększa wydajność pól.
Azjaci
hartowanie żelaza Hartowanie żelaza 400
Kuźnia
Zwiększa skuteczność ataku jednostek.
Wszystkie
zbroja łuskowa Zbroja łuskowa 400 Zwiększa skuteczność obrony jednostek.
kolczuga Kolczuga 400 Zwiększa skuteczność obrony jednostek.
halabarda Halabarda 400 Pozwala na produkcję oszczepników.
Europejczycy, Arabowie
zbroja płytowa Zbroja płytowa 800 Pozwala na produkcję rycerzy.
Europejczycy
jatagan Jatagan 400 Pozwala na produkcję satrapów i zwiększa skuteczność ataku jednostek walczących wręcz.
Arabowie
rydwan Rydwan pancerny 500 Pozwala na produkcję rydwanów pancernych.
Azjaci
inżynieria Inżynieria 400
Warsztat
Zwiększa skuteczność machin oblężniczych.
Wszystkie
baszta artyleryjska Baszta artyleryjska 400 Umożliwia budowę baszt artyleryjskich.
desant Desant 400
Port
Zwiększa ładowność statków.
lichwa Lichwa 300
Gildia kupców
Pozwala na branie pożyczek w gospodach.
szlaki Szlaki handlowe 400 Umożliwia wymianę handlową.
składowanie zapasów Składowanie zapasów 500 Zwiększa limit populacji.
przekupstwo Przekupstwo 500 Pozwala przekupywać jednostki wroga.
Europejczycy, Arabowie
hazard Hazard 500 Umożliwia hazard w gospodach.
kartografia Kartografia 800 Pozwala na produkcję galeonów.
Europejczycy
podatki handlowe Podatki handlowe 500 Zwiększają zyski z handlu.
wzbogacanie rudy Wzbogacanie rudy 800 Zwiększa wydobycie złota i kamienia.
Arabowie
złotnictwo Złotnictwo 400 Pozwala na handel przedmiotami.
Azjaci
chemia Chemia 500 Zwiększa skuteczność ataków na odległość.
banki Banki 600 Zwiększa zyski z handlu.
proch strzelniczy Proch strzelniczy 500 Umożliwia zbudowanie baszt artyleryjskich.
rakiety Rakiety 800 Umożliwia zbudowanie baszt rakietowych.
owoce morza Owoce morza 500 Zwiększają limit populacji.
bohaterstwo Bohaterstwo 500
Gildia wojowników
Jednostki mogą zdobywać nieograniczone doświadczenie.
Wszystkie
sztuka wojny Sztuka wojny 400 Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
najemnicy Najemnicy 600 Umożliwia rekrutację najemników w gospodach.
misje bohaterów Misje bohaterów 800 Pozwala na rekrutację herosów w gospodach.
przywództwo Przywództwo 500 Jednostki wokół herosa zdobywają doświadczenie.
honor Honor 500 Premia ataku herosa przeciw innemu herosowi.
kulturystyka Kulturystyka 800 Przy każdym kolejnym poziomie doświadczenia zwiększa liczbę punktów życia jednostki.
Europejczycy, Arabowie
sława Sława 500 W gospodach można nabywać lepsze jednostki.
taktyka Taktyka 800 Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
Europejczycy, Azjaci
taktyka oblężnicza Taktyka oblężnicza 1200 Pozwala na produkcję ciężkich katapult.
Europejczycy
jeździectwo Jeździectwo 500 Zwiększa skuteczność ataku i obrony jednostek jeździeckich.
Arabowie
janczarzy Janczarzy 1200 Pozwala na produkcję janczarów.
bushido Bushido 800 Pozwala na produkcję samurajów konnych.
Azjaci
księga sun-tzu Księga Sun Tzu 800 Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
uzdrawianie Uzdrawianie 400
Katedra/Wielki Meczet/Shaolin
Umożliwia kapłanom uzdrawianie jednostek.
Wszystkie
medycyna Medycyna 500
Katedra/Shaolin
Pozwala uzdrawiać jednostki na odległość.
Europejczycy, Azjaci
fanatyzm Fanatyzm 400
Katedra/Wielki Meczet
Zwiększa odporność budowli.
Europejczycy, Arabowie
szpiegostwo Szpiegostwo 400 Pozwala na produkcję szpiegów.
błogosławieństwo Błogosławieństwo 400 Umożliwia kapłanom błogosławienie jednostek.
inkwizycja Inkwizycja 400
Katedra
Zwiększa skuteczność ataków kapłana.
Europejczycy
wyprawa krzyżowa Wyprawa krzyżowa 1200 Umożliwia utworzenie wyprawy krzyżowej.
dżihad Dżihad 1200
Wielki Meczet
Pozwala na produkcję wojowników dżihadu.
Arabowie
medytacja Medytacja 300
Shaolin
Produkcja mnichów staje się tańsza.
Azjaci
kung-fu Kung-fu 400 Zwiększa skuteczność ataku jednostek kung-fu.
filozofia Filozofia 400 Pozwala na produkcję bardziej doświadczonych mnichów.
ninja Ninja 500 Pozwala na tworzenie ninja.
mistrzostwo Mistrzostwo 500 Pozwala kapłanowi uczyć jednostki kung-fu.
turnieje Turnieje 800 Pozwala na wymianę doświadczenia między jednostkami kung-fu.
nietoperz Nietoperz 400
Wieża magów
Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy.
Europejczycy
niewidzialność Niewidzialność 500 Zaklęcie – niewidzialność.
piorun Piorun 400 Zaklęcie – piorun.
zamrożenie Zamrożenie 800 Zaklęcie – zamrożenie.
golem Kamienny golem 800 Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy.
czarna magia Czarna magia 1200 Umożliwia budowę warsztatu magów.
Arabowie
latający dywan Latający dywan 300 Zaklęcie – przyzwanie latającego dywanu.
ognisty deszcz Ognisty deszcz 800 Zaklęcie – ognisty deszcz.
magiczna wizja Magiczna wizja 400 Zaklęcie – magiczna wizja.
nekromancja Nekromancja 400 Zaklęcie – wskrzeszenie.
dżin Dżin 1200 Zaklęcie – przyzwanie dżina.
koncentracja Koncentracja 500 Przyspiesza regenerację many.
Azjaci
wir Wir 300 Zaklęcie – utworzenie wiru.
ognisty pocisk Ognisty pocisk 400 Zaklęcie – ognisty pocisk.
petryfikacja Petryfikacja 300 Zaklęcie – petryfikacja.
szał bitewny Szał bitewny 400 Zaklęcie – szał bitewny.
smok Smok 800 Zaklęcie – przyzwanie smoka.