Technologie

Spis technologii występujących w grze Tzar, ich ceny, działanie oraz nacje mogące je badać.

Ikona
Nazwa
Cena (złoto)
Budynek
Działanie
Nacja
feudalizmFeudalizm300
Zamek
Produkcja wieśniaków jest tańsza.
Wszystkie
naukaNauka400Pozwala jednostkom zdobywać doświadczenie.
architekturaArchitektura400Wieśniacy budują szybciej. Umożliwia budowę kamiennego muru, bramy i wież.
buddyzmBuddyzm400Zwiększa odporność budowli i umożliwia budowę klasztoru Shaolin.
Azjaci
wielki murWielki Mur600Zwiększa odporność kamiennych budowli.
niewolnictwoNiewolnictwo200Produkcja wieśniaków jest tańsza.
Arabowie
ścinanie drzewŚcinanie drzew400
Tartak
Zwiększa wydobycie drewna.
Wszystkie
kuszaKusza400Zwiększa skuteczność ataku na odległość.
długi łukDługi łuk400Pozwala na produkcję Strzelców.
Europejczycy
wydobycie złotaWydobycie złota400
Magazyn
Zwiększa wydobycie złota.
Wszystkie
wydobycie kamieniaWydobycie kamienia400Zwiększa wydobycie kamienia.
płodozmianPłodozmian400
Farma
Zwiększa wydajność pól.
udomowienieUdomowienie300Pozwala na produkcję krów.
Europejczycy, Arabowie
ujeżdżanieUjeżdżanie800Pozwala na produkcję konnych łuczników.
Arabowie, Azjaci
irygacjaIrygacja400Zwiększa wydajność pól.
Azjaci
hartowanie żelazaHartowanie żelaza400
Kuźnia
Zwiększa skuteczność ataku jednostek.
Wszystkie
zbroja łuskowaZbroja łuskowa400Zwiększa skuteczność obrony jednostek.
kolczugaKolczuga400Zwiększa skuteczność obrony jednostek.
halabardaHalabarda400Pozwala na produkcję oszczepników.
Europejczycy, Arabowie
zbroja płytowaZbroja płytowa800Pozwala na produkcję rycerzy.
Europejczycy
jataganJatagan400Pozwala na produkcję satrapów i zwiększa skuteczność ataku jednostek walczących wręcz.
Arabowie
rydwanRydwan pancerny500Pozwala na produkcję rydwanów pancernych.
Azjaci
inżynieriaInżynieria400
Warsztat
Zwiększa skuteczność machin oblężniczych.
Wszystkie
baszta artyleryjskaBaszta artyleryjska400Umożliwia budowę baszt artyleryjskich.
desantDesant400
Port
Zwiększa ładowność statków.
lichwaLichwa300
Gildia kupców
Pozwala na branie pożyczek w gospodach.
szlakiSzlaki handlowe400Umożliwia wymianę handlową.
składowanie zapasówSkładowanie zapasów500Zwiększa limit populacji.
przekupstwoPrzekupstwo500Pozwala przekupywać jednostki wroga.
Europejczycy, Arabowie
hazardHazard500Umożliwia hazard w gospodach.
kartografiaKartografia800Pozwala na produkcję galeonów.
Europejczycy
podatki handlowePodatki handlowe500Zwiększają zyski z handlu.
wzbogacanie rudyWzbogacanie rudy800Zwiększa wydobycie złota i kamienia.
Arabowie
złotnictwoZłotnictwo400Pozwala na handel przedmiotami.
Azjaci
chemiaChemia500Zwiększa skuteczność ataków na odległość.
bankiBanki600Zwiększa zyski z handlu.
proch strzelniczyProch strzelniczy500Umożliwia zbudowanie baszt artyleryjskich.
rakietyRakiety800Umożliwia zbudowanie baszt rakietowych.
owoce morzaOwoce morza500Zwiększają limit populacji.
bohaterstwoBohaterstwo500
Gildia wojowników
Jednostki mogą zdobywać nieograniczone doświadczenie.
Wszystkie
sztuka wojnySztuka wojny400Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
najemnicyNajemnicy600Umożliwia rekrutację najemników w gospodach.
misje bohaterówMisje bohaterów800Pozwala na rekrutację herosów w gospodach.
przywództwoPrzywództwo500Jednostki wokół herosa zdobywają doświadczenie.
honorHonor500Premia ataku herosa przeciw innemu herosowi.
kulturystykaKulturystyka800Przy każdym kolejnym poziomie doświadczenia zwiększa liczbę punktów życia jednostki.
Europejczycy, Arabowie
sławaSława500W gospodach można nabywać lepsze jednostki.
taktykaTaktyka800Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
Europejczycy, Azjaci
taktyka oblężniczaTaktyka oblężnicza1200Pozwala na produkcję ciężkich katapult.
Europejczycy
jeździectwoJeździectwo500Zwiększa skuteczność ataku i obrony jednostek jeździeckich.
Arabowie
janczarzyJanczarzy1200Pozwala na produkcję janczarów.
bushidoBushido800Pozwala na produkcję samurajów konnych.
Azjaci
księga sun-tzuKsięga Sun Tzu800Przyspiesza zdobywanie doświadczenia.
uzdrawianieUzdrawianie400
Katedra/Wielki Meczet/Shaolin
Umożliwia kapłanom uzdrawianie jednostek.
Wszystkie
medycynaMedycyna500
Katedra/Shaolin
Pozwala uzdrawiać jednostki na odległość.
Europejczycy, Azjaci
fanatyzmFanatyzm400
Katedra/Wielki Meczet
Zwiększa odporność budowli.
Europejczycy, Arabowie
szpiegostwoSzpiegostwo400Pozwala na produkcję szpiegów.
błogosławieństwoBłogosławieństwo400Umożliwia kapłanom błogosławienie jednostek.
inkwizycjaInkwizycja400
Katedra
Zwiększa skuteczność ataków kapłana.
Europejczycy
wyprawa krzyżowaWyprawa krzyżowa1200Umożliwia utworzenie wyprawy krzyżowej.
dżihadDżihad1200
Wielki Meczet
Pozwala na produkcję wojowników dżihadu.
Arabowie
medytacjaMedytacja300
Shaolin
Produkcja mnichów staje się tańsza.
Azjaci
kung-fuKung-fu400Zwiększa skuteczność ataku jednostek kung-fu.
filozofiaFilozofia400Pozwala na produkcję bardziej doświadczonych mnichów.
ninjaNinja500Pozwala na tworzenie ninja.
mistrzostwoMistrzostwo500Pozwala kapłanowi uczyć jednostki kung-fu.
turniejeTurnieje800Pozwala na wymianę doświadczenia między jednostkami kung-fu.
nietoperzNietoperz400
Wieża magów
Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy.
Europejczycy
niewidzialnośćNiewidzialność500Zaklęcie – niewidzialność.
piorunPiorun400Zaklęcie – piorun.
zamrożenieZamrożenie800Zaklęcie – zamrożenie.
golemKamienny golem800Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy.
czarna magiaCzarna magia1200Umożliwia budowę warsztatu magów.
Arabowie
latający dywanLatający dywan300Zaklęcie – przyzwanie latającego dywanu.
ognisty deszczOgnisty deszcz800Zaklęcie – ognisty deszcz.
magiczna wizjaMagiczna wizja400Zaklęcie – magiczna wizja.
nekromancjaNekromancja400Zaklęcie – wskrzeszenie.
dżinDżin1200Zaklęcie – przyzwanie dżina.
koncentracjaKoncentracja500Przyspiesza regenerację many.
Azjaci
wirWir300Zaklęcie – utworzenie wiru.
ognisty pociskOgnisty pocisk400Zaklęcie – ognisty pocisk.
petryfikacjaPetryfikacja300Zaklęcie – petryfikacja.
szał bitewnySzał bitewny400Zaklęcie – szał bitewny.
smokSmok800Zaklęcie – przyzwanie smoka.