Technologie
Spis technologii występujących w grze Tzar, ich ceny, działanie oraz nacje mogące je badać.
Feudalizm | 300 | Produkcja wieśniaków jest tańsza. | |||
Nauka | 400 | Pozwala jednostkom zdobywać doświadczenie. | |||
Architektura | 400 | Wieśniacy budują szybciej. Umożliwia budowę kamiennego muru, bramy i wież. | |||
Buddyzm | 400 | Zwiększa odporność budowli i umożliwia budowę klasztoru Shaolin. | |||
Wielki Mur | 600 | Zwiększa odporność kamiennych budowli. | |||
Niewolnictwo | 200 | Produkcja wieśniaków jest tańsza. | |||
Ścinanie drzew | 400 | Zwiększa wydobycie drewna. | |||
Kusza | 400 | Zwiększa skuteczność ataku na odległość. | |||
Długi łuk | 400 | Pozwala na produkcję Strzelców. | |||
Wydobycie złota | 400 | Zwiększa wydobycie złota. | |||
Wydobycie kamienia | 400 | Zwiększa wydobycie kamienia. | |||
Płodozmian | 400 | Zwiększa wydajność pól. | |||
Udomowienie | 300 | Pozwala na produkcję krów. | |||
Ujeżdżanie | 800 | Pozwala na produkcję konnych łuczników. | |||
Irygacja | 400 | Zwiększa wydajność pól. | |||
Hartowanie żelaza | 400 | Zwiększa skuteczność ataku jednostek. | |||
Zbroja łuskowa | 400 | Zwiększa skuteczność obrony jednostek. | |||
Kolczuga | 400 | Zwiększa skuteczność obrony jednostek. | |||
Halabarda | 400 | Pozwala na produkcję oszczepników. | |||
Zbroja płytowa | 800 | Pozwala na produkcję rycerzy. | |||
Jatagan | 400 | Pozwala na produkcję satrapów i zwiększa skuteczność ataku jednostek walczących wręcz. | |||
Rydwan pancerny | 500 | Pozwala na produkcję rydwanów pancernych. | |||
Inżynieria | 400 | Zwiększa skuteczność machin oblężniczych. | |||
Baszta artyleryjska | 400 | Umożliwia budowę baszt artyleryjskich. | |||
Desant | 400 | Zwiększa ładowność statków. | |||
Lichwa | 300 | Pozwala na branie pożyczek w gospodach. | |||
Szlaki handlowe | 400 | Umożliwia wymianę handlową. | |||
Składowanie zapasów | 500 | Zwiększa limit populacji. | |||
Przekupstwo | 500 | Pozwala przekupywać jednostki wroga. | |||
Hazard | 500 | Umożliwia hazard w gospodach. | |||
Kartografia | 800 | Pozwala na produkcję galeonów. | |||
Podatki handlowe | 500 | Zwiększają zyski z handlu. | |||
Wzbogacanie rudy | 800 | Zwiększa wydobycie złota i kamienia. | |||
Złotnictwo | 400 | Pozwala na handel przedmiotami. | |||
Chemia | 500 | Zwiększa skuteczność ataków na odległość. | |||
Banki | 600 | Zwiększa zyski z handlu. | |||
Proch strzelniczy | 500 | Umożliwia zbudowanie baszt artyleryjskich. | |||
Rakiety | 800 | Umożliwia zbudowanie baszt rakietowych. | |||
Owoce morza | 500 | Zwiększają limit populacji. | |||
Bohaterstwo | 500 | Jednostki mogą zdobywać nieograniczone doświadczenie. | |||
Sztuka wojny | 400 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | |||
Najemnicy | 600 | Umożliwia rekrutację najemników w gospodach. | |||
Misje bohaterów | 800 | Pozwala na rekrutację herosów w gospodach. | |||
Przywództwo | 500 | Jednostki wokół herosa zdobywają doświadczenie. | |||
Honor | 500 | Premia ataku herosa przeciw innemu herosowi. | |||
Kulturystyka | 800 | Przy każdym kolejnym poziomie doświadczenia zwiększa liczbę punktów życia jednostki. | |||
Sława | 500 | W gospodach można nabywać lepsze jednostki. | |||
Taktyka | 800 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | |||
Taktyka oblężnicza | 1200 | Pozwala na produkcję ciężkich katapult. | |||
Jeździectwo | 500 | Zwiększa skuteczność ataku i obrony jednostek jeździeckich. | |||
Janczarzy | 1200 | Pozwala na produkcję janczarów. | |||
Bushido | 800 | Pozwala na produkcję samurajów konnych. | |||
Księga Sun Tzu | 800 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | |||
Uzdrawianie | 400 | Umożliwia kapłanom uzdrawianie jednostek. | |||
Medycyna | 500 | Pozwala uzdrawiać jednostki na odległość. | |||
Fanatyzm | 400 | Zwiększa odporność budowli. | |||
Szpiegostwo | 400 | Pozwala na produkcję szpiegów. | |||
Błogosławieństwo | 400 | Umożliwia kapłanom błogosławienie jednostek. | |||
Inkwizycja | 400 | Zwiększa skuteczność ataków kapłana. | |||
Wyprawa krzyżowa | 1200 | Umożliwia utworzenie wyprawy krzyżowej. | |||
Dżihad | 1200 | Pozwala na produkcję wojowników dżihadu. | |||
Medytacja | 300 | Produkcja mnichów staje się tańsza. | |||
Kung-fu | 400 | Zwiększa skuteczność ataku jednostek kung-fu. | |||
Filozofia | 400 | Pozwala na produkcję bardziej doświadczonych mnichów. | |||
Ninja | 500 | Pozwala na tworzenie ninja. | |||
Mistrzostwo | 500 | Pozwala kapłanowi uczyć jednostki kung-fu. | |||
Turnieje | 800 | Pozwala na wymianę doświadczenia między jednostkami kung-fu. | |||
Nietoperz | 400 | Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy. | |||
Niewidzialność | 500 | Zaklęcie – niewidzialność. | |||
Piorun | 400 | Zaklęcie – piorun. | |||
Zamrożenie | 800 | Zaklęcie – zamrożenie. | |||
Kamienny golem | 800 | Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy. | |||
Czarna magia | 1200 | Umożliwia budowę warsztatu magów. | |||
Latający dywan | 300 | Zaklęcie – przyzwanie latającego dywanu. | |||
Ognisty deszcz | 800 | Zaklęcie – ognisty deszcz. | |||
Magiczna wizja | 400 | Zaklęcie – magiczna wizja. | |||
Nekromancja | 400 | Zaklęcie – wskrzeszenie. | |||
Dżin | 1200 | Zaklęcie – przyzwanie dżina. | |||
Koncentracja | 500 | Przyspiesza regenerację many. | |||
Wir | 300 | Zaklęcie – utworzenie wiru. | |||
Ognisty pocisk | 400 | Zaklęcie – ognisty pocisk. | |||
Petryfikacja | 300 | Zaklęcie – petryfikacja. | |||
Szał bitewny | 400 | Zaklęcie – szał bitewny. | |||
Smok | 800 | Zaklęcie – przyzwanie smoka. |