Technologie
Spis technologii występujących w grze Tzar, ich ceny, działanie oraz nacje mogące je badać.
![]() |
Feudalizm | 300 | Produkcja wieśniaków jest tańsza. | ||
![]() |
Nauka | 400 | Pozwala jednostkom zdobywać doświadczenie. | ||
![]() |
Architektura | 400 | Wieśniacy budują szybciej. Umożliwia budowę kamiennego muru, bramy i wież. | ||
![]() |
Buddyzm | 400 | Zwiększa odporność budowli i umożliwia budowę klasztoru Shaolin. | ||
![]() |
Wielki Mur | 600 | Zwiększa odporność kamiennych budowli. | ||
![]() |
Niewolnictwo | 200 | Produkcja wieśniaków jest tańsza. | ||
![]() |
Ścinanie drzew | 400 | Zwiększa wydobycie drewna. | ||
![]() |
Kusza | 400 | Zwiększa skuteczność ataku na odległość. | ||
![]() |
Długi łuk | 400 | Pozwala na produkcję Strzelców. | ||
![]() |
Wydobycie złota | 400 | Zwiększa wydobycie złota. | ||
![]() |
Wydobycie kamienia | 400 | Zwiększa wydobycie kamienia. | ||
![]() |
Płodozmian | 400 | Zwiększa wydajność pól. | ||
![]() |
Udomowienie | 300 | Pozwala na produkcję krów. | ||
![]() |
Ujeżdżanie | 800 | Pozwala na produkcję konnych łuczników. | ||
![]() |
Irygacja | 400 | Zwiększa wydajność pól. | ||
![]() |
Hartowanie żelaza | 400 | Zwiększa skuteczność ataku jednostek. | ||
![]() |
Zbroja łuskowa | 400 | Zwiększa skuteczność obrony jednostek. | ||
![]() |
Kolczuga | 400 | Zwiększa skuteczność obrony jednostek. | ||
![]() |
Halabarda | 400 | Pozwala na produkcję oszczepników. | ||
![]() |
Zbroja płytowa | 800 | Pozwala na produkcję rycerzy. | ||
![]() |
Jatagan | 400 | Pozwala na produkcję satrapów i zwiększa skuteczność ataku jednostek walczących wręcz. | ||
![]() |
Rydwan pancerny | 500 | Pozwala na produkcję rydwanów pancernych. | ||
![]() |
Inżynieria | 400 | Zwiększa skuteczność machin oblężniczych. | ||
![]() |
Baszta artyleryjska | 400 | Umożliwia budowę baszt artyleryjskich. | ||
![]() |
Desant | 400 | Zwiększa ładowność statków. | ||
![]() |
Lichwa | 300 | Pozwala na branie pożyczek w gospodach. | ||
![]() |
Szlaki handlowe | 400 | Umożliwia wymianę handlową. | ||
![]() |
Składowanie zapasów | 500 | Zwiększa limit populacji. | ||
![]() |
Przekupstwo | 500 | Pozwala przekupywać jednostki wroga. | ||
![]() |
Hazard | 500 | Umożliwia hazard w gospodach. | ||
![]() |
Kartografia | 800 | Pozwala na produkcję galeonów. | ||
![]() |
Podatki handlowe | 500 | Zwiększają zyski z handlu. | ||
![]() |
Wzbogacanie rudy | 800 | Zwiększa wydobycie złota i kamienia. | ||
![]() |
Złotnictwo | 400 | Pozwala na handel przedmiotami. | ||
![]() |
Chemia | 500 | Zwiększa skuteczność ataków na odległość. | ||
![]() |
Banki | 600 | Zwiększa zyski z handlu. | ||
![]() |
Proch strzelniczy | 500 | Umożliwia zbudowanie baszt artyleryjskich. | ||
![]() |
Rakiety | 800 | Umożliwia zbudowanie baszt rakietowych. | ||
![]() |
Owoce morza | 500 | Zwiększają limit populacji. | ||
![]() |
Bohaterstwo | 500 | Jednostki mogą zdobywać nieograniczone doświadczenie. | ||
![]() |
Sztuka wojny | 400 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | ||
![]() |
Najemnicy | 600 | Umożliwia rekrutację najemników w gospodach. | ||
![]() |
Misje bohaterów | 800 | Pozwala na rekrutację herosów w gospodach. | ||
![]() |
Przywództwo | 500 | Jednostki wokół herosa zdobywają doświadczenie. | ||
![]() |
Honor | 500 | Premia ataku herosa przeciw innemu herosowi. | ||
![]() |
Kulturystyka | 800 | Przy każdym kolejnym poziomie doświadczenia zwiększa liczbę punktów życia jednostki. | ||
![]() |
Sława | 500 | W gospodach można nabywać lepsze jednostki. | ||
![]() |
Taktyka | 800 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | ||
![]() |
Taktyka oblężnicza | 1200 | Pozwala na produkcję ciężkich katapult. | ||
![]() |
Jeździectwo | 500 | Zwiększa skuteczność ataku i obrony jednostek jeździeckich. | ||
![]() |
Janczarzy | 1200 | Pozwala na produkcję janczarów. | ||
![]() |
Bushido | 800 | Pozwala na produkcję samurajów konnych. | ||
![]() |
Księga Sun Tzu | 800 | Przyspiesza zdobywanie doświadczenia. | ||
![]() |
Uzdrawianie | 400 | Umożliwia kapłanom uzdrawianie jednostek. | ||
![]() |
Medycyna | 500 | Pozwala uzdrawiać jednostki na odległość. | ||
![]() |
Fanatyzm | 400 | Zwiększa odporność budowli. | ||
![]() |
Szpiegostwo | 400 | Pozwala na produkcję szpiegów. | ||
![]() |
Błogosławieństwo | 400 | Umożliwia kapłanom błogosławienie jednostek. | ||
![]() |
Inkwizycja | 400 | Zwiększa skuteczność ataków kapłana. | ||
![]() |
Wyprawa krzyżowa | 1200 | Umożliwia utworzenie wyprawy krzyżowej. | ||
![]() |
Dżihad | 1200 | Pozwala na produkcję wojowników dżihadu. | ||
![]() |
Medytacja | 300 | Produkcja mnichów staje się tańsza. | ||
![]() |
Kung-fu | 400 | Zwiększa skuteczność ataku jednostek kung-fu. | ||
![]() |
Filozofia | 400 | Pozwala na produkcję bardziej doświadczonych mnichów. | ||
![]() |
Ninja | 500 | Pozwala na tworzenie ninja. | ||
![]() |
Mistrzostwo | 500 | Pozwala kapłanowi uczyć jednostki kung-fu. | ||
![]() |
Turnieje | 800 | Pozwala na wymianę doświadczenia między jednostkami kung-fu. | ||
![]() |
Nietoperz | 400 | Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy. | ||
![]() |
Niewidzialność | 500 | Zaklęcie – niewidzialność. | ||
![]() |
Piorun | 400 | Zaklęcie – piorun. | ||
![]() |
Zamrożenie | 800 | Zaklęcie – zamrożenie. | ||
![]() |
Kamienny golem | 800 | Zaklęcie – przyzwanie nietoperzy. | ||
![]() |
Czarna magia | 1200 | Umożliwia budowę warsztatu magów. | ||
![]() |
Latający dywan | 300 | Zaklęcie – przyzwanie latającego dywanu. | ||
![]() |
Ognisty deszcz | 800 | Zaklęcie – ognisty deszcz. | ||
![]() |
Magiczna wizja | 400 | Zaklęcie – magiczna wizja. | ||
![]() |
Nekromancja | 400 | Zaklęcie – wskrzeszenie. | ||
![]() |
Dżin | 1200 | Zaklęcie – przyzwanie dżina. | ||
![]() |
Koncentracja | 500 | Przyspiesza regenerację many. | ||
![]() |
Wir | 300 | Zaklęcie – utworzenie wiru. | ||
![]() |
Ognisty pocisk | 400 | Zaklęcie – ognisty pocisk. | ||
![]() |
Petryfikacja | 300 | Zaklęcie – petryfikacja. | ||
![]() |
Szał bitewny | 400 | Zaklęcie – szał bitewny. | ||
![]() |
Smok | 800 | Zaklęcie – przyzwanie smoka. |