Zaklęcia

Wątek magiczny pełni w Tzarze istotną rolę zarówno w fabule, jak i mechanice. Oprócz potworów, o których mowa w dziale Jednostki, a także przedmiotów opisanych w zakładce Przedmioty istnieje oczywiście usystematyzowany system czarów. Każda nacja posiada 5 unikalnych zaklęć, poznawanych i rzucanych przez Magów. Oprócz tego w mniejszym aczkolwiek istotnym stopniu czarami parają się Kapłani – niezależnie od frakcji potrafią leczyć jednostki, magowie azjatyccy dodatkowo nauczają, z kolei europejscy i arabscy – błogosławią. Szczegóły dotyczące zaklęć zamieszczone są w poniższej tabeli.

Europejczycy Wieża Magów

CzarDziałanieKoszt rzutuRzucający
PiorunZadaje obrażenia pojedynczemu celowi (150 DMG).50 manyMag
ZamrożenieZadaje obrażenia i unieruchamia jednostki znajdujące się w polu rażenia.60 many
NiewidzialnośćSprawia, że wybrana jednostka staje się niewidzialna dla przeciwnika. Czar mija, gdy jednostka zaatakuje.50 many
Przyzwanie nietoperzyPrzyzywa grupę nietoperzy.100 many
Przyzwanie golemaPrzyzywa kamiennego golema.600 many, 120 złota
LeczenieLeczy wybraną jednostkę.4 many/6 HPKapłan
BłogosławieństwoBłogosławi jednostki znajdujące się w obszarze działania czaru, zwiększając czasowo skuteczność ich ataku.50 many

Arabowie Wieża Magów

CzarDziałanieKoszt rzutuRzucający
Ognisty DeszczZadaje obrażenia wszystkim jednostkom znajdującym się w polu rażenia.100 manyMag
WizjaUsuwa mgłę wojny z wybranego obszaru.30 many
WskrzeszenieWskrzesza poległe jednostki w postaci szkieletów, które zasilają armię gracza.70 many
Latający dywanPrzyzywa latający dywan.500 many, 80 złota
Przyzwanie dżinaPrzyzywa dżina.300 many, 80 złota
LeczenieLeczy wybraną jednostkę.4 many/6 HPKapłan
BłogosławieństwoBłogosławi jednostki znajdujące się w obszarze działania czaru, zwiększając czasowo skuteczność ich ataku.50 many

Azjaci Wieża Magów

CzarDziałanieKoszt rzutuRzucający
Ognisty pociskZadaje obrażenia wszystkim jednostkom znajdującym się w linii prostej od głównego celu ataku.50 manyMag
PetryfikacjaUnieruchamia wybrany cel.50 many
Szał bojowyPowoduje, że jednostki walczą między sobą.70 many
WirTworzy wir w wybranym miejscu na wodzie.50 many
Przyzwanie smokaPrzyzywa smoka.800 many, 80 złota
LeczenieLeczy wybraną jednostkę.4 many/6 HPKapłan
NaukaNaucza jednostki kung-fu (wieśniak, ninja, mnich, kapłan) znajdujące się w obszarze, zwiększając ich doświadczenie.10 many