Azjaci
Kultura Dalekiego Wschodu opierała się na różnych doktrynach filozoficznych. Jedną z najważniejszych stanowił buddyzm. W Azji narodził się kodeks etycznego samurajów Bushido. Honor i tradycja to podstawa funkcjonowania społeczeństw dalekowschodnich. Warto zwrócić też uwagę na duże osiągnięcia naukowe tej nacji, która zawsze kładła nacisk na edukację (pośrednio ze względu na standardy buddyjskie). W grze Azjaci jako jedyna nacja posiadają kapłana zdolnego do nauczania jednostek. Efektem prężnego rozwoju oświaty były liczne osiągnięcia naukowe, w tym odkrycie prochu strzelniczego, rakiet (Baszta rakietowa), rozwój systemu nawadniania pól (Irygacja), sukcesy w dziedzinie złotnictwa czy budownictwa (Wielki Mur Chiński jest tego genialnym przykładem) oraz w naukach ścisłych (astronomia, medycyna – anatomia, akupunktura, chemia czy matematyka). Dorobek tej cywilizacji jest imponujący, co Tzar znakomicie uchwycił. Na Dalekim Wschodzie pojawiły także specyficzne typy wojsk, jak samuraje czy ninja.
Lista budynków
Nazwa | Cena | HP | Odporność | Działanie | Grafika |
Dom | 75 drewna | 500 | Zwiększa populację królestwa. | ||
Tartak | 100 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie drewna. | |
Magazyn | 200 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie złota i kamienia. | |
Farma | 200 drewna | 800 | 630 | Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów. | |
Port | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 200 | Produkuje okręty. | |
Kuźnia | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 380 | Umożliwia badania nad uzbrojeniem. | |
Koszary | 200 pożywienia, 200 kamienia | 1400 | 900 | Pozwala na rekrutację wojska (Ronini, Łucznicy, Samuraje, Rydwany pancerne, Konni łucznicy, Samuraje konni). | |
Stajnia | 200 pożywienia, 200 drewna | 800 | 480 | Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich. | |
Gospoda | 200 pożywienia, 200 drewna | 1000 | 600 | Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów. | |
Warsztat | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 580 | Produkuje machiny oblężnicze. Wymagania: Kuźnia |
|
Shaolin | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z filozofią buddyzmu i kulturą Dalekiego Wschodu. Wymagania: Buddyzm |
|
Klasztor | 200 kamienia, 200 pożywienia | 1000 | 400 | Umożliwia produkcję mnichów i kapłanów. Wymagania: Shaolin |
|
Gildia wojowników | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1300 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym. Wymagania: Kuźnia, Nauka |
|
Gildia kupców | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką. Wymagania: Gospoda |
|
Targ | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 250 | Umożliwia handel. Wymagania: Gildia kupców |
|
Wieża Magów | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1350 | Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów. | |
Baszta rakietowa | 400 kamienia, 1000 drewna | 1400 | 500 | Ulepszenie baszty, atakuje na odległość (wartość ataku: 30), posiada olbrzymi zasięg. Wymagania: Rakiety |
|
Fort | 400 kamienia, 200 drewna | 2000 | 550 | Przyspiesza regenarację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego. | |
Zamek | 1500 kamienia, 1500 drewna | 8000 | 1000 | Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego. |