Azjaci

Kultura Dalekiego Wschodu opierała się na różnych doktrynach filozoficznych. Jedną z najważniejszych stanowił buddyzm. W Azji narodził się kodeks etycznego samurajów Bushido. Honor i tradycja to podstawa funkcjonowania społeczeństw dalekowschodnich. Warto zwrócić też uwagę na duże osiągnięcia naukowe tej nacji, która zawsze kładła nacisk na edukację (pośrednio ze względu na standardy buddyjskie). W grze Azjaci jako jedyna nacja posiadają kapłana zdolnego do nauczania jednostek. Efektem prężnego rozwoju oświaty były liczne osiągnięcia naukowe, w tym odkrycie prochu strzelniczego, rakiet (Baszta rakietowa), rozwój systemu nawadniania pól (Irygacja), sukcesy w dziedzinie złotnictwa czy budownictwa (Wielki Mur Chiński jest tego genialnym przykładem) oraz w naukach ścisłych (astronomia, medycyna – anatomia, akupunktura, chemia czy matematyka). Dorobek tej cywilizacji jest imponujący, co Tzar znakomicie uchwycił. Na Dalekim Wschodzie pojawiły także specyficzne typy wojsk, jak samuraje czy ninja.

Lista budynków

NazwaCenaHPOdpornośćDziałanieGrafika
Dom75 drewna500Zwiększa populację królestwa.Azjaci Dom
Tartak100 drewna800380Umożliwia gromadzenie drewna.Azjaci Tartak
Magazyn200 drewna800380Umożliwia gromadzenie złota i kamienia.Azjaci Magazyn
Farma200 drewna800630Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów.Azjaci Farma
Port200 pożywienia, 200 drewna1400200Produkuje okręty.Azjaci Port
Kuźnia150 pożywienia, 150 drewna800380Umożliwia badania nad uzbrojeniem.Azjaci Kuźnia
Koszary200 pożywienia, 200 kamienia1400900Pozwala na rekrutację wojska (Ronini, Łucznicy, Samuraje, Rydwany pancerne, Konni łucznicy, Samuraje konni).Azjaci Koszary
Stajnia200 pożywienia, 200 drewna800480Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich.Azjaci Stajnia
Gospoda200 pożywienia, 200 drewna1000600Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów.Azjaci Gospoda
Warsztat150 pożywienia, 150 drewna800580Produkuje machiny oblężnicze.
Wymagania: Kuźnia
Azjaci Warsztat
Shaolin2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z filozofią buddyzmu i kulturą Dalekiego Wschodu.
Wymagania: Buddyzm
Azjaci Shaolin
Klasztor200 kamienia, 200 pożywienia1000400Umożliwia produkcję mnichów i kapłanów.
Wymagania: Shaolin
Azjaci Klasztor
Gildia wojowników2000 złota, 2000 kamienia50001300Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym.
Wymagania: Kuźnia, Nauka
Azjaci Gildia Wojowników
Gildia kupców2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką.
Wymagania: Gospoda
Azjaci Gildia Kupców
Targ200 pożywienia, 200 drewna1400250Umożliwia handel.
Wymagania: Gildia kupców
Azjaci Targ
Wieża Magów2000 złota, 2000 kamienia50001350Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów.Azjaci Wieża Magów
Baszta rakietowa400 kamienia, 1000 drewna1400500Ulepszenie baszty, atakuje na odległość (wartość ataku: 30), posiada olbrzymi zasięg.
Wymagania: Rakiety
Azjaci Baszta Rakietowa
Fort400 kamienia, 200 drewna2000550Przyspiesza regenarację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego.Azjaci Fort
Zamek1500 kamienia, 1500 drewna80001000Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego.Azjaci Zamek

Tzar - EuropejczycyTzar - ArabowieTzar - budynki wspólne