Budynki wspólne

W grze Tzar: Ciężar Korony uwspólnione zostały fortyfikacje, wieże, machiny oblężnicze i okręty. Istnieją także budowle neutralne takie jak Zamek Zła czy Wrota Wymiarów, które po prostu nie należą do żadnej nacji.

NazwaCenaHPOdpornośćDziałanieGrafika
Wieża300 drewna400500Atakuje na odległość (Wartość ataku: 7).Wieża
Strażnica600 drewna1000500Ulepszenie Wieży, atakuje na odległość (Wartość ataku: 12).Strażnica
Baszta500 kamienia2000500Ulepszenie Strażnicy, atakuje na odległość (Wartość ataku: 16).
Wymagania: Architektura
Baszta
Baszta artyleryjska500 kamienia2500500Ulepszenie Baszty, atakuje na odległość, obszarowo (Wartość ataku: 40).
Wymagania: Baszta artyleryjska
Baszta Artyleryjska
Drewniany mur20 drewna2000350Ochrania miasto przed najeźdźcami.Drewniany Mur
Kamienny mur20 kamienia4000350Ulepszenie drewnianego muru, ochrania miasto przed najeźdźcami.
Wymagania: Architektura
Kamienny Mur
Drewniana brama200 drewna1500600Wejście do miasta między murami.Drewniana Brama
Kamienna brama200 kamienia3000600Ulepszenie drewnianej bramy, wejście do miasta między murami.
Wymagania: Architektura
Kamienna Brama
Pole200 drewna1000Jego uprawa dostarcza pożywienia.Pole
Most300 kamienia100000Łączy dwa lądy oddzielone wodą.
Wymagania: Architektura
Most
Manekin300 drewna50000Umożliwia szkolenie jednostek.
Wymagania: Taktyka
Manekin
Magiczne wrotanie dotyczy2000200Umożliwia rekrutację potworów.Magiczne Wrota
Zamek złanie dotyczy20000400Siedziba sił Zła.Zamek Zła

Europejczycy ZamekTzar - AzjaciTzar - Arabowie