Budynki wspólne

W grze Tzar: Ciężar Korony uwspólnione zostały fortyfikacje, wieże, machiny oblężnicze i okręty. Istnieją także budowle neutralne takie jak Zamek Zła czy Wrota Wymiarów, które po prostu nie należą do żadnej nacji.

Nazwa Cena HP Odporność Działanie Grafika
Wieża 300 drewna 400 500 Atakuje na odległość (Wartość ataku: 7). Wieża
Strażnica 600 drewna 1000 500 Ulepszenie Wieży, atakuje na odległość (Wartość ataku: 12). Strażnica
Baszta 500 kamienia 2000 500 Ulepszenie Strażnicy, atakuje na odległość (Wartość ataku: 16).
Wymagania: Architektura
Baszta
Baszta artyleryjska 500 kamienia 2500 500 Ulepszenie Baszty, atakuje na odległość, obszarowo (Wartość ataku: 40).
Wymagania: Baszta artyleryjska
Baszta Artyleryjska
Drewniany mur 20 drewna 2000 350 Ochrania miasto przed najeźdźcami. Drewniany Mur
Kamienny mur 20 kamienia 4000 350 Ulepszenie drewnianego muru, ochrania miasto przed najeźdźcami.
Wymagania: Architektura
Kamienny Mur
Drewniana brama 200 drewna 1500 600 Wejście do miasta między murami. Drewniana Brama
Kamienna brama 200 kamienia 3000 600 Ulepszenie drewnianej bramy, wejście do miasta między murami.
Wymagania: Architektura
Kamienna Brama
Pole 200 drewna 100 0 Jego uprawa dostarcza pożywienia. Pole
Most 300 kamienia 10000 0 Łączy dwa lądy oddzielone wodą.
Wymagania: Architektura
Most
Manekin 300 drewna 5000 0 Umożliwia szkolenie jednostek.
Wymagania: Taktyka
Manekin
Magiczne wrota nie dotyczy 2000 200 Umożliwia rekrutację potworów. Magiczne Wrota
Zamek zła nie dotyczy 20000 400 Siedziba sił Zła. Zamek Zła

Europejczycy ZamekTzar - AzjaciTzar - Arabowie