Arabowie
Półwysep Arabski to kolebka islamu, religii monoteistycznej autorstwa proroka Mahometa. Jej wyznawcy w szczególności w wiekach średnich cechowali się dużą ekspansywnością, fanatyzmem i oddaniem, prowadząc Świętą Wojnę (Dżihad). Świątynię ku czci Allaha nazywa się Meczetem, wśród muzułmanów rola Koranu i Sunny jest zasadnicza zarówno na szczeblu państwowym, jak i w życiu codziennym. Wśród jednostek arabskich znaleźć można m. in. janczarów, którzy w rzeczywistości stanowili piechotę, nie mniej ich rola militarna była równie istotna jak w Tzarze. Zgodnie z wierzeniami bardziej gorliwych Arabów śmierć w Świętej Wojnie gwarantuje zbawienie – w naszej grze objawia się to np. możliwością włączenia wieśniaków w szeregi Wojowników Dżihadu. Na wschodzie popularnością cieszyło się także niewolnictwo, które w Tzarze zmniejsza koszta rekrutacji chłopów.
Lista budynków
Nazwa | Cena | HP | Odporność | Działanie | Grafika |
Dom | 75 drewna | 500 | Zwiększa populację królestwa. | ||
Tartak | 100 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie drewna. | |
Magazyn | 200 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie złota i kamienia. | |
Farma | 200 drewna | 800 | 630 | Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów. | |
Port | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 200 | Produkuje okręty. | |
Kuźnia | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 380 | Umożliwia badania nad uzbrojeniem. | |
Koszary | 200 pożywienia, 200 kamienia | 1400 | 900 | Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Satrapowie, Pikinierzy, Ciężka konnica, Konni łucznicy, Janczarzy, Wojownicy dżihadu). | |
Stajnia | 200 pożywienia, 200 drewna | 800 | 480 | Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich. | |
Gospoda | 200 pożywienia, 200 drewna | 1000 | 600 | Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów. | |
Warsztat | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 580 | Produkuje machiny oblężnicze. Wymagania: Kuźnia |
|
Wielki meczet | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią muzułmańską i kulturą Bliskiego Wschodu. | |
Kościół | 200 kamienia, 200 pożywienia | 1000 | 400 | Umożliwia produkcję kapłanów. Wymagania: Wielki meczet |
|
Gildia wojowników | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1300 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym. Wymagania: Kuźnia, Nauka |
|
Gildia kupców | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką. Wymagania: Gospoda |
|
Targ | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 250 | Umożliwia handel. Wymagania: Gildia kupców |
|
Wieża Magów | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1350 | Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów. | |
Warsztat Magów | 300 złota | 1200 | 830 | Tworzy magiczne przedmioty. Wymagania: Czarna magia |
|
Fort | 400 kamienia, 200 drewna | 2000 | 550 | Przyspiesza regenarację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego. | |
Zamek | 1500 kamienia, 1500 drewna | 8000 | 1000 | Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego. |