Arabowie

Półwysep Arabski to kolebka islamu, religii monoteistycznej autorstwa proroka Mahometa. Jej wyznawcy w szczególności w wiekach średnich cechowali się dużą ekspansywnością, fanatyzmem i oddaniem, prowadząc Świętą Wojnę (Dżihad). Świątynię ku czci Allaha nazywa się Meczetem, wśród muzułmanów rola Koranu i Sunny jest zasadnicza zarówno na szczeblu państwowym, jak i w życiu codziennym. Wśród jednostek arabskich znaleźć można m. in. janczarów, którzy w rzeczywistości stanowili piechotę, nie mniej ich rola militarna była równie istotna jak w Tzarze. Zgodnie z wierzeniami bardziej gorliwych Arabów śmierć w Świętej Wojnie gwarantuje zbawienie – w naszej grze objawia się to np. możliwością włączenia wieśniaków w szeregi Wojowników Dżihadu. Na wschodzie popularnością cieszyło się także niewolnictwo, które w Tzarze zmniejsza koszta rekrutacji chłopów.

Lista budynków

Nazwa Cena HP Odporność Działanie Grafika
Dom 75 drewna 500 Zwiększa populację królestwa. Arabowie Dom
Tartak 100 drewna 800 380 Umożliwia gromadzenie drewna. Arabowie Tartak
Magazyn 200 drewna 800 380 Umożliwia gromadzenie złota i kamienia. Arabowie Magazyn
Farma 200 drewna 800 630 Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów. Arabowie Farma
Port 200 pożywienia, 200 drewna 1400 200 Produkuje okręty. Arabowie Port
Kuźnia 150 pożywienia, 150 drewna 800 380 Umożliwia badania nad uzbrojeniem. Arabowie Kuźnia
Koszary 200 pożywienia, 200 kamienia 1400 900 Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Satrapowie, Pikinierzy, Ciężka konnica, Konni łucznicy, Janczarzy, Wojownicy dżihadu). Arabowie Koszary
Stajnia 200 pożywienia, 200 drewna 800 480 Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich. Arabowie Stajnia
Gospoda 200 pożywienia, 200 drewna 1000 600 Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów. Arabowie Gospoda
Warsztat 150 pożywienia, 150 drewna 800 580 Produkuje machiny oblężnicze.
Wymagania: Kuźnia
Arabowie Warsztat
Wielki meczet 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1000 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią muzułmańską i kulturą Bliskiego Wschodu. Arabowie Wielki Meczet
Kościół 200 kamienia, 200 pożywienia 1000 400 Umożliwia produkcję kapłanów.
Wymagania: Wielki meczet
Arabowie Meczet
Gildia wojowników 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1300 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym.
Wymagania: Kuźnia, Nauka
Arabowie Gildia Wojowników
Gildia kupców 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1000 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką.
Wymagania: Gospoda
Arabowie Gildia Kupców
Targ 200 pożywienia, 200 drewna 1400 250 Umożliwia handel.
Wymagania: Gildia kupców
Arabowie Targ
Wieża Magów 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1350 Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów.
Warsztat Magów 300 złota 1200 830 Tworzy magiczne przedmioty.
Wymagania: Czarna magia
Arabowie Warsztat Magów
Fort 400 kamienia, 200 drewna 2000 550 Przyspiesza regenarację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego. Arabowie Fort
Zamek 1500 kamienia, 1500 drewna 8000 1000 Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego. Arabowie Zamek

Tzar - budynki wspólneTzar - AzjaciTzar - Europejczycy