Arabowie

Półwysep Arabski to kolebka islamu, religii monoteistycznej autorstwa proroka Mahometa. Jej wyznawcy w szczególności w wiekach średnich cechowali się dużą ekspansywnością, fanatyzmem i oddaniem, prowadząc Świętą Wojnę (Dżihad). Świątynię ku czci Allaha nazywa się Meczetem, wśród muzułmanów rola Koranu i Sunny jest zasadnicza zarówno na szczeblu państwowym, jak i w życiu codziennym. Wśród jednostek arabskich znaleźć można m. in. janczarów, którzy w rzeczywistości stanowili piechotę, nie mniej ich rola militarna była równie istotna jak w Tzarze. Zgodnie z wierzeniami bardziej gorliwych Arabów śmierć w Świętej Wojnie gwarantuje zbawienie – w naszej grze objawia się to np. możliwością włączenia wieśniaków w szeregi Wojowników Dżihadu. Na wschodzie popularnością cieszyło się także niewolnictwo, które w Tzarze zmniejsza koszta rekrutacji chłopów.

Lista budynków

NazwaCenaHPOdpornośćDziałanieGrafika
Dom75 drewna500Zwiększa populację królestwa.Arabowie Dom
Tartak100 drewna800380Umożliwia gromadzenie drewna.Arabowie Tartak
Magazyn200 drewna800380Umożliwia gromadzenie złota i kamienia.Arabowie Magazyn
Farma200 drewna800630Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów.Arabowie Farma
Port200 pożywienia, 200 drewna1400200Produkuje okręty.Arabowie Port
Kuźnia150 pożywienia, 150 drewna800380Umożliwia badania nad uzbrojeniem.Arabowie Kuźnia
Koszary200 pożywienia, 200 kamienia1400900Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Satrapowie, Pikinierzy, Ciężka konnica, Konni łucznicy, Janczarzy, Wojownicy dżihadu).Arabowie Koszary
Stajnia200 pożywienia, 200 drewna800480Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich.Arabowie Stajnia
Gospoda200 pożywienia, 200 drewna1000600Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów.Arabowie Gospoda
Warsztat150 pożywienia, 150 drewna800580Produkuje machiny oblężnicze.
Wymagania: Kuźnia
Arabowie Warsztat
Wielki meczet2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią muzułmańską i kulturą Bliskiego Wschodu.Arabowie Wielki Meczet
Kościół200 kamienia, 200 pożywienia1000400Umożliwia produkcję kapłanów.
Wymagania: Wielki meczet
Arabowie Meczet
Gildia wojowników2000 złota, 2000 kamienia50001300Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym.
Wymagania: Kuźnia, Nauka
Arabowie Gildia Wojowników
Gildia kupców2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką.
Wymagania: Gospoda
Arabowie Gildia Kupców
Targ200 pożywienia, 200 drewna1400250Umożliwia handel.
Wymagania: Gildia kupców
Arabowie Targ
Wieża Magów2000 złota, 2000 kamienia50001350Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów.
Warsztat Magów300 złota1200830Tworzy magiczne przedmioty.
Wymagania: Czarna magia
Arabowie Warsztat Magów
Fort400 kamienia, 200 drewna2000550Przyspiesza regenarację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego.Arabowie Fort
Zamek1500 kamienia, 1500 drewna80001000Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego.Arabowie Zamek

Tzar - budynki wspólneTzar - AzjaciTzar - Europejczycy