Budynki wspólne
W grze Tzar: Ciężar Korony uwspólnione zostały fortyfikacje, wieże, machiny oblężnicze i okręty. Istnieją także budowle neutralne takie jak Zamek Zła czy Wrota Wymiarów, które po prostu nie należą do żadnej nacji.
| Nazwa | Cena | HP | Odporność | Działanie | Grafika |
| Wieża | 300 drewna | 400 | 500 | Atakuje na odległość (Wartość ataku: 7). | ![]() |
| Strażnica | 600 drewna | 1000 | 500 | Ulepszenie Wieży, atakuje na odległość (Wartość ataku: 12). | ![]() |
| Baszta | 500 kamienia | 2000 | 500 | Ulepszenie Strażnicy, atakuje na odległość (Wartość ataku: 16). Wymagania: Architektura |
![]() |
| Baszta artyleryjska | 500 kamienia | 2500 | 500 | Ulepszenie Baszty, atakuje na odległość, obszarowo (Wartość ataku: 40). Wymagania: Baszta artyleryjska |
![]() |
| Drewniany mur | 20 drewna | 2000 | 350 | Ochrania miasto przed najeźdźcami. | ![]() |
| Kamienny mur | 20 kamienia | 4000 | 350 | Ulepszenie drewnianego muru, ochrania miasto przed najeźdźcami. Wymagania: Architektura |
![]() |
| Drewniana brama | 200 drewna | 1500 | 600 | Wejście do miasta między murami. | ![]() |
| Kamienna brama | 200 kamienia | 3000 | 600 | Ulepszenie drewnianej bramy, wejście do miasta między murami. Wymagania: Architektura |
![]() |
| Pole | 200 drewna | 100 | 0 | Jego uprawa dostarcza pożywienia. | ![]() |
| Most | 300 kamienia | 10000 | 0 | Łączy dwa lądy oddzielone wodą. Wymagania: Architektura |
![]() |
| Manekin | 300 drewna | 5000 | 0 | Umożliwia szkolenie jednostek. Wymagania: Taktyka |
|
| Magiczne wrota | nie dotyczy | 2000 | 200 | Umożliwia rekrutację potworów. | ![]() |
| Zamek zła | nie dotyczy | 20000 | 400 | Siedziba sił Zła. | ![]() |
















