Europejczycy

Jeden z fundamentalnych filarów cywilizacji europejskiej stanowi wiara chrześcijańska. W dobie średniowiecza religia znajdowała swoje odbicie w każdej dziedzinie życia społecznego, politycznego i gospodarczego. Teocentryzm, fanatyzm i podporządkowanie się przykazaniom Bożym stanowią podstawowe cechy społeczeństw Starego Kontynentu. Popularny wówczas stał się również kodeks rycerski, który jako wartość nadrzedną ustanawiał honor, braterstwo, obrona słabszych. W Tzarze filar chrześcijański znalazł swoje odzwierciedlenie w dostępnych jednostkach Europejczyków (rycerze, krzyżowcy), technologiach (na przykład Inkwizycja, Fanatyzm czy Wyprawa Krzyżowa) oraz budynkach (Katedra). Na europejskich dworach od zawsze obecne były spektakularne intrygi dworskie, a wszelkiego rodzaju spiski stały na porządku dziennym – w grze objawia się to możliwością rekrutacji szpiegów.

Lista budynków

NazwaCenaHPOdpornośćDziałanieGrafika
Dom75 drewna500Zwiększa populację królestwa.Europejczycy Dom
Tartak100 drewna800380Umożliwia gromadzenie drewna.Europejczycy Tartak
Magazyn200 drewna800380Umożliwia gromadzenie złota i kamienia.Europejczycy Magazyn
Farma200 drewna800630Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów.Europejczycy Farma
Port200 pożywienia, 200 drewna1400200Produkuje okręty.Europejczycy Port
Kuźnia150 pożywienia, 150 drewna800380Umożliwia badania nad uzbrojeniem.Europejczycy Kuźnia
Koszary200 pożywienia, 200 kamienia1400900Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Wekiernicy, Pikinierzy, Strzelcy, Rycerze).Europejczycy Koszary
Stajnia200 pożywienia, 200 drewna800480Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich.Europejczycy Stajnia
Gospoda200 pożywienia, 200 drewna1000600Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów.Europejczycy Gospoda
Warsztat150 pożywienia, 150 drewna800580Produkuje machiny oblężnicze.
Wymagania: Kuźnia
Europejczycy Warsztat
Katedra2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią chrześcijańską i kulturą zachodu.Europejczycy Katedra
Kościół200 kamienia, 200 pożywienia1000400Umożliwia produkcję kapłanów.
Wymagania: Katedra
Europejczycy Kościół
Gildia wojowników2000 złota, 2000 kamienia50001300Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym.
Wymagania: Kuźnia, Nauka
Europejczycy Gildia Wojowników
Gildia kupców2000 złota, 2000 kamienia50001000Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką.
Wymagania: Gospoda
Europejczycy Gildia Kupców
Targ200 pożywienia, 200 drewna1400250Umożliwia handel.
Wymagania: Gildia kupców
Europejczycy Targ
Wieża Magów2000 złota, 2000 kamienia50001350Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów.Europejczycy Wieża Magów
Fort400 kamienia, 200 drewna2000550Przyspiesza regenerację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego.Europejczycy Fort
Zamek1500 kamienia, 1500 drewna80001000Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego.Europejczycy Zamek

Tzar - AzjaciTzar - ArabowieTzar - budynki wspólne