Europejczycy
Jeden z fundamentalnych filarów cywilizacji europejskiej stanowi wiara chrześcijańska. W dobie średniowiecza religia znajdowała swoje odbicie w każdej dziedzinie życia społecznego, politycznego i gospodarczego. Teocentryzm, fanatyzm i podporządkowanie się przykazaniom Bożym stanowią podstawowe cechy społeczeństw Starego Kontynentu. Popularny wówczas stał się również kodeks rycerski, który jako wartość nadrzedną ustanawiał honor, braterstwo, obrona słabszych. W Tzarze filar chrześcijański znalazł swoje odzwierciedlenie w dostępnych jednostkach Europejczyków (rycerze, krzyżowcy), technologiach (na przykład Inkwizycja, Fanatyzm czy Wyprawa Krzyżowa) oraz budynkach (Katedra). Na europejskich dworach od zawsze obecne były spektakularne intrygi dworskie, a wszelkiego rodzaju spiski stały na porządku dziennym – w grze objawia się to możliwością rekrutacji szpiegów.
Lista budynków
Nazwa | Cena | HP | Odporność | Działanie | Grafika |
Dom | 75 drewna | 500 | Zwiększa populację królestwa. | ||
Tartak | 100 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie drewna. | |
Magazyn | 200 drewna | 800 | 380 | Umożliwia gromadzenie złota i kamienia. | |
Farma | 200 drewna | 800 | 630 | Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów. | |
Port | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 200 | Produkuje okręty. | |
Kuźnia | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 380 | Umożliwia badania nad uzbrojeniem. | |
Koszary | 200 pożywienia, 200 kamienia | 1400 | 900 | Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Wekiernicy, Pikinierzy, Strzelcy, Rycerze). | |
Stajnia | 200 pożywienia, 200 drewna | 800 | 480 | Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich. | |
Gospoda | 200 pożywienia, 200 drewna | 1000 | 600 | Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów. | |
Warsztat | 150 pożywienia, 150 drewna | 800 | 580 | Produkuje machiny oblężnicze. Wymagania: Kuźnia |
|
Katedra | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią chrześcijańską i kulturą zachodu. | |
Kościół | 200 kamienia, 200 pożywienia | 1000 | 400 | Umożliwia produkcję kapłanów. Wymagania: Katedra |
|
Gildia wojowników | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1300 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym. Wymagania: Kuźnia, Nauka |
|
Gildia kupców | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1000 | Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką. Wymagania: Gospoda |
|
Targ | 200 pożywienia, 200 drewna | 1400 | 250 | Umożliwia handel. Wymagania: Gildia kupców |
|
Wieża Magów | 2000 złota, 2000 kamienia | 5000 | 1350 | Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów. | |
Fort | 400 kamienia, 200 drewna | 2000 | 550 | Przyspiesza regenerację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego. | |
Zamek | 1500 kamienia, 1500 drewna | 8000 | 1000 | Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego. |