Europejczycy

Jeden z fundamentalnych filarów cywilizacji europejskiej stanowi wiara chrześcijańska. W dobie średniowiecza religia znajdowała swoje odbicie w każdej dziedzinie życia społecznego, politycznego i gospodarczego. Teocentryzm, fanatyzm i podporządkowanie się przykazaniom Bożym stanowią podstawowe cechy społeczeństw Starego Kontynentu. Popularny wówczas stał się również kodeks rycerski, który jako wartość nadrzedną ustanawiał honor, braterstwo, obrona słabszych. W Tzarze filar chrześcijański znalazł swoje odzwierciedlenie w dostępnych jednostkach Europejczyków (rycerze, krzyżowcy), technologiach (na przykład Inkwizycja, Fanatyzm czy Wyprawa Krzyżowa) oraz budynkach (Katedra). Na europejskich dworach od zawsze obecne były spektakularne intrygi dworskie, a wszelkiego rodzaju spiski stały na porządku dziennym – w grze objawia się to możliwością rekrutacji szpiegów.

Lista budynków

Nazwa Cena HP Odporność Działanie Grafika
Dom 75 drewna 500 Zwiększa populację królestwa. Europejczycy Dom
Tartak 100 drewna 800 380 Umożliwia gromadzenie drewna. Europejczycy Tartak
Magazyn 200 drewna 800 380 Umożliwia gromadzenie złota i kamienia. Europejczycy Magazyn
Farma 200 drewna 800 630 Umożliwia zbieranie pożywienia i produkcję krów. Europejczycy Farma
Port 200 pożywienia, 200 drewna 1400 200 Produkuje okręty. Europejczycy Port
Kuźnia 150 pożywienia, 150 drewna 800 380 Umożliwia badania nad uzbrojeniem. Europejczycy Kuźnia
Koszary 200 pożywienia, 200 kamienia 1400 900 Pozwala na rekrutację wojska (Piechurzy, Łucznicy, Wekiernicy, Pikinierzy, Strzelcy, Rycerze). Europejczycy Koszary
Stajnia 200 pożywienia, 200 drewna 800 480 Pozwala na produkcję jednostek jeździeckich. Europejczycy Stajnia
Gospoda 200 pożywienia, 200 drewna 1000 600 Umożliwia wymianę surowców, podejmowanie pożyczek, hazard, rekrutację najemników i herosów. Europejczycy Gospoda
Warsztat 150 pożywienia, 150 drewna 800 580 Produkuje machiny oblężnicze.
Wymagania: Kuźnia
Europejczycy Warsztat
Katedra 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1000 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z religią chrześcijańską i kulturą zachodu. Europejczycy Katedra
Kościół 200 kamienia, 200 pożywienia 1000 400 Umożliwia produkcję kapłanów.
Wymagania: Katedra
Europejczycy Kościół
Gildia wojowników 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1300 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z szeroko rozumianym rzemiosłem wojennym.
Wymagania: Kuźnia, Nauka
Europejczycy Gildia Wojowników
Gildia kupców 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1000 Umożliwia badania nad technologiami związanymi z gospodarką.
Wymagania: Gospoda
Europejczycy Gildia Kupców
Targ 200 pożywienia, 200 drewna 1400 250 Umożliwia handel.
Wymagania: Gildia kupców
Europejczycy Targ
Wieża Magów 2000 złota, 2000 kamienia 5000 1350 Umożliwia badania magiczne i pozwala na produkcję magów. Europejczycy Wieża Magów
Fort 400 kamienia, 200 drewna 2000 550 Przyspiesza regenerację i zapewnia ochronę jednostkom znajdującym się wewnątrz niego. Europejczycy Fort
Zamek 1500 kamienia, 1500 drewna 8000 1000 Pozwala na produkcję wieśniaków, gromadzi surowce, chroni i regeneruje jednostki znajdujące się wewnątrz niego. Europejczycy Zamek

Tzar - AzjaciTzar - ArabowieTzar - budynki wspólne