W Heroes of Might and Magic III: Odrodzenie Erathii pojawiło się osiem unikalnych frakcji, do których w dodatku Ostrze Armageddonu dodano dziewiątą. W ramach fanowskiej modyfikacji Horn of the Abbys pojawiło się jeszcze jedno, dziesiąte miasto. Każde z nich posiada swoje unikalne właściwości, budynki specjalne, siedliska różnych jednostek siedmiu poziomów wraz z ulepszeniami, komplet 16 bohaterów podzielonych na dwie klasy. Istnieje także pewna pula budowli występujących we wszystkich frakcjach, różniących się co najwyżej warstwą wizualną (np. fortyfikacje, ratusze). Inne z kolei również są co prawda powszechne, ale posiadają odmienne właściwości w poszczególnych frakcjach – dostarczają inne premie czy produkty (np. Graal, Magazyn zasobów, Kuźnia) bądź też różnią się maksymalnym poziomem rozwoju (Gildia magów).
Tak czy inaczej miasta w Heroes 3, pomimo iż zbudowane na dość jednolitym szablonie, bardzo się od siebie różnią w praktyce i każdym trzeba uczyć się grać z osobna. Dla rozbudowy naszych włości niezbędne okażą się surowce, zdobywane czy to w kopalniach, czy to podczas eksploracji mapy, czy też z innych źródeł. Fundamentalną rolę pełni złoto, niezbędne w zasadzie do wszystkich operacji związanych z rozbudową miasta, jednostek, rekrutacją bohaterów, etc. W przypadku stawiania kolejnych struktur koniecznym okaże się także zaopatrzenie w stałe dostawy zasobów pospolitych – drewna oraz rudy. Budowle bardziej zaawansowane, jak również niektóre jednostki siódmego poziomu wymagają ponadto mniejszych lub większych ilości tzw. surowców cennych – klejnotów, kryształów, siarki i rtęci.
W poniższych zakładkach znajdują się szczegółowe spisy budowli wraz z kosztami dla poszczególnych miast, a także ich szersze, bardziej subiektywne charakterystyki. Dla ułatwienia podzieliłem zestawy budowli na kilka kategorii, związanych z ich rolą w mieście:
- Zarządzanie,
- Fortyfikacje,
- Gospodarka,
- Magia,
- Specjalne,
- Graal,
- Armia.
Wybierz frakcję
Żywiołów |