Heroes 3 Miasta – Bastion

Heroes 3 Miasta
Bastion

Spis Treści

Opis

Bastion stanowi frakcję łączącą przedstawicieli różnych leśnych ras w swego rodzaju koalicję. W kampanii występuje ono głównie pod sztandarami państwa AvLee, zmagającego się regularnie z siłami nieumarłych z Deyji (Nekropolia). Opiera się na pokojowym i harmonicznym działaniu w zgodzie z naturą i obronie tejże przed wrogimi zakłóceniami.

Bastion uważany jest przez graczy za jedno z najprostszych w rozbudowie miast. Do konstrukcji kolejnych budynków wymaga się przede wszystkim drewna w dość dużych ilościach (siedliska poziomów 1-3 wraz z ulepszeniami), a także kryształu w przypadku niektórych z nich (poziom 4 i 7).

Ten ostatni cenny surowiec generować możemy dzięki Magazynowi zasobów. Nie jest to jedyne miejsce służące do zwiększenia naszych bogactw. Losową ich liczbę dostarcza cotygodniowo Magiczny staw. Z kolei z pomocą Skarbca jesteśmy w stanie uzyskać dodatkowych 10% zgromadzonego złota. Są to jednak budynki fakultatywne, ponieważ generalnie rzecz biorąc Bastion rzadko ma problemy z wypłacalnością. Już w pierwszym tygodniu jesteśmy w stanie bez większych problemów postawić siedliska poziomów 1-6. Schody zaczynają się dopiero w przypadków Smoczych wzgórz, jednak w większości potyczek możemy zrezygnować z ostatniego poziomu albo odwlec w czasie jego budowę.

Na Armię Bastionu składają się przede wszystkim jednostki piechoty walczącej wręcz. Jest to miasto, które w dużym stopniu stawia na obronność, co wynika z jego niespecjalnie ofensywnego charakteru. Stąd też kilka oddziałów cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością oraz wysokim parametrem obrony. Mowa tu przede wszystkim o Krasnoludzkich wojownikach (poz. 2) oraz Entach (poz 5.). Te dwie jednostki stanowią typowe „tanki”, które to znakomite statystyki oraz zawyżony budynkami specjalnymi przyrost (Gildia górnicza, Zagajnik) pokutują bardzo niską mobilnością. W efekcie z reguły jako jedne z ostatnich dołączają do zwarcia.

Prym natomiast w prowadzeniu jednostek do boju wiodą Jednorożce bitewne (poz. 6) oraz dwie jednostki latające – Srebrne pegazy na czwartym poziomie oraz Złote smoki na siódmym. Wszystkie one stanowią umiarkowanie dobrych przedstawicieli swoich grup. Jednorożce dzięki aurze antymagicznej oraz zdolności oślepiania mogą spowodować zamieszanie w szeregach wroga. Bardzo szybkie pegazy umożliwiają chociażby blokadę jednostek strzeleckich, w dodatku ich obecność podwyższa koszt zaklęć przeciwnika. Są dosyć kruche statystycznie, ale za to liczne jak na swój poziom. W przypadku natomiast smoków ważną umiejętność stanowi odporność na magię poziomów 1-4. Dzięki temu nie ma możliwości rzucenia na nie rujnujących parametry bazowe klątw. Jedyne ryzyko wiązać się może tak naprawdę z ewentualnym oberwaniem Implozją.

Na początku także dość istotną rolę pełnią Centaury bojowe (poz. 1), uważane dość powszechnie za najlepsze jednostki w swej grupie. Dzięki wysokim parametrom i przyzwoitej szybkości okazują się one bardzo przydatne podczas flagowania stref startowych.

Frakcja wyposażona jest tylko w jednego strzelca. Wysokie elfy (poz. 3) co prawda strzelają dwa razy na turę, jednak cechują się bardzo niską wytrzymałością. W efekcie wymagają one stałej ochrony. Deficyt jednostek dystansowych powoduje, iż mimo swego defensywnego charakteru to armia Bastionu zmuszona jest nieraz do przejęcia inicjatywy w ataku.

Bohaterowie Bastionu na pierwszych poziomach doświadczenia uzyskują częściej parametr obrony niż ataku. Od 10 poziomu proporcje się wyrównują. Łowcy mają wysoką szansę pozyskania takich umiejętności drugorzędnych jak: Odporność, Płatnerstwo, Łucznictwo, Odkrywanie czy Znajdowanie drogi. Są to stosunkowo niezłe skille (zwłaszcza pierwsza trójka). Szczególnie płatnerz dobrze współgra z opisywaną wyżej defensywnością miasta, podobnie jak Odporność. Łucznictwo odgrywa w wyposażonym tylko w jednego strzelca Bastionie odgrywa nieco mniejszą drogę, zaś przydatność Odkrywania czy Znajdowania drogi zależy od sytuacji na mapie przygód.

Do najbardziej wartościowych Łowców zaliczyć należy Mephalę (specjalistkę od Płatnerza), Kyrre (znawczynię Logistyki) czy Ivora (z bonusem dla elfów i ofensywnymi skillami na start). Ogólnie rzecz biorąc w tej klasie nie można narzekać na mały wybór dobrych herosów.

Gorzej wygląda sytuacja Druidów. Stosunkowo często uzyskują oni mało wartościowe umiejętności, takie jak Szczęście, Sokoli wzrok, Pierwsza pomoc czy Nauka czarów. Jeśli miałbym wybrać herosa w jakimś stopniu wyróżniającego się na plus w tej klasie, wybrałbym Elleshara. Bonus do Inteligencji oraz zaklęcie Klątwy na start stanowią całkiem niezłe połączenie.

Pod względem magicznym Bastion bazuje przede wszystkim na żywiole ziemi. To właśnie czary tego kanonu odnajdziemy w największych ilościach w (maksymalnie) pięciopoziomowej gildii magów. Tutejsza kuźnia produkuje namioty medyków.

Graal frakcji – Duchowy strażnik – zwiększa szczęście wszystkich bohaterów o 2 punkty. Dosyć kiepska premia, biorąc pod uwagę fakt, że artefakty i lokacje zwiększające ten parametr są bardzo powszechne na większości map. Bohaterowie mają ponadto duże szanse na zdobycie (skądinąd mało wartościowego) skilla Szczęście.

Powrót na górę


Zarządzanie

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Rada osady
bastion-rada-osady Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 500 sztuk złota dziennie. brak brak
Rada miasta
bastion-rada-miasta Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 1000 sztuk złota dziennie.
  • Rada osady,
  • Karczma
2500
Ratusz
bastion-ratusz Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 2000 sztuk złota dziennie.
  • Rada miasta,
  • Targowisko,
  • Kuźnia,
  • Gildia magów poziom 1
5000
Kapitol
bastion-kapitol Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 4000 sztuk złota dziennie.
  • Ratusz,
  • Zamek
10000

Powrót na górę

Fortyfikacje

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Fort
bastion-fort Wzmacnia mury zamku. brak 20
20
5000
Cytadela
bastion-cytadela Dodaje wieżę do fortu oraz zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek.
  • Fort
5
2500
Zamek
bastion-zamek Dodaje 2 wieże łucznicze, umacnia mury miasta oraz podwaja bazową ilość produkowanych jednostek.
  • Cytadela
10
10
5000

Powrót na górę

Gospodarka

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Karczma
bastion-karczma Zwiększa morale garnizonu broniącego miasta. Umożliwia rekrutację bohaterów oraz pozyskanie danych na temat przeciwników. brak 5
500
Kuźnia
bastion-kuznia Umożliwia produkcję namiotów medyków.

brak

5
1000
Targowisko
bastion-targowisko Pozwala na sprzedaż oraz wymianę zasobów (kurs wymiany zależy od liczby posiadanych targowisk).

brak

5
500
Magazyn zasobów
bastion-magazyn-zasobow Dostarcza codziennie 1 kryształ.
  • Targowisko
5
5000

Powrót na górę

Magia

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Gildia magów poziom 1
bastion-gm1 Pozwala bohaterowi na zakup księgi zaklęć oraz poznanie znajdujących się w niej 5 zaklęć pierwszego poziomu. brak 5
5
2000
Gildia magów poziom 2
bastion-gm2 Dodaje 4 czary drugiego poziomu.
  • Gildia magów poziom 1
5
5
4
4
4
4
1000
Gildia magów poziom 3
bastion-gm3 Dodaje 3 czary trzeciego poziomu.
  • Gildia magów poziom 2
5
5
6
6
6
6
1000
Gildia magów poziom 4
bastion-gm4 Dodaje 2 czary czwartego poziomu.
  • Gildia magów poziom 3
5
5
8
8
8
8
1000
Gildia magów poziom 5
bastion-gm5 Dodaje 1 czar piątego poziomu.
  • Gildia magów poziom 4
5
5
10
10
10
10
1000

Powrót na górę

Specjalne

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Magiczny Staw
bastion-magiczny-staw Dostarcza cotygodniowo losową liczbę bogactw. brak 2
2
2
2
2
2
2000
Fontanna szczęścia
bastion-fontanna-szczescia Zwiększa szczęście bohatera dowodzącego garnizonem podczas oblężenia o 2.
  • Magiczny staw
10
1500
Skarbiec
bastion-skarbiec Powiększa zasoby złota, generując dodatkowe 10% złota (od ilości znajdującej się w skarbcu na początku tygodnia).
  • Gildia górnicza
5
10
2000

Powrót na górę

Graal

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Duchowy strażnik
bastion-duchowystraznik Obecność Duchowego strażnika zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota oraz zwiększa szczęście wszystkich bohaterów o +2.
Graal (artefakt)

Powrót na górę

Armia

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Stajnie centaurów
stajniecentaurow Umożliwia rekrutację centaurów.
  • Fort
10
500
ul. Stajnie centaurów
ulstajniecentaurow Umożliwia rekrutację centaurów bojowych.
  • Stajnie centaurów
5
1000
Chata krasnoludów
chatakrasnoludow Umożliwia rekrutację krasnoludów.
  • Stajnie centaurów
5
1000
ul. Chata krasnoludów
ulchatakrasnoludow Umożliwia rekrutację krasnoludzkich wojowników.
  • Chata krasnoludów
5
1000
Gildia górnicza
gildia-gornicza Powiększa populację krasnoludów i krasnoludzkich wojowników o 4 tygodniowo.
  • Chata krasnoludów
1000
Gospodarstwo
gospodarstwo Umożliwia rekrutację elfów.
  • Stajnie centaurów
10
1500
ul. Gospodarstwo
ulgospodarstwo Umożliwia rekrutację wysokich elfów.
  • Gospodarstwo
10
1500
Magiczne źródło
magicznezrodlo Umożliwia rekrutację pegazów.
  • Gospodarstwo
10
2000
ul. Magiczne źródło
ulmagicznezrodlo Umożliwia rekrutację srebrnych pegazów.
  • Magiczne źródło
5
2000
Zagajnik (siedlisko)
zagajnik Umożliwia rekrutację drzewców.
  • Gospodarstwo
2500
ul. Zagajnik
ulzagajnik Umożliwia rekrutację entów.
  • Zagajnik
1500
Zagajnik
bastion-zagajnik Powiększa populację drzewców i entów o 2 tygodniowo.
  • Zagajnik
2000
Polana jednorożców
polanajednorozcow Umożliwia rekrutację jednorożców.
  • Magiczne źródło
  • Zagajnik (siedlisko)
5
5
10
4000
ul. Polana jednorożców
ulpolanajednorozcow Umożliwia rekrutację jednorożców bitewnych.
  • Polana jednorożców
5
3000
Smocze urwiska
smoczeurwiska Umożliwia rekrutację zielonych smoków.
  • Gildia magów poziom 2,
  • Polana jednorożców
30
20
10000
ul. Smocze urwiska
ulsmoczeurwiska Umożliwia rekrutację złotych smoków.
  • Gildia magów poziom 3,
  • Smocze urwiska
30
20
20000

Powrót na górę

 

Dodaj komentarz

2 Comments