Heroes 3 Miasta
Bastion
Spis Treści
Opis
Bastion stanowi frakcję łączącą przedstawicieli różnych leśnych ras w swego rodzaju koalicję. W kampanii występuje ono głównie pod sztandarami państwa AvLee, zmagającego się regularnie z siłami nieumarłych z Deyji (Nekropolia). Opiera się na pokojowym i harmonicznym działaniu w zgodzie z naturą i obronie tejże przed wrogimi zakłóceniami.
Bastion uważany jest przez graczy za jedno z najprostszych w rozbudowie miast. Do konstrukcji kolejnych budynków wymaga się przede wszystkim drewna w dość dużych ilościach (siedliska poziomów 1-3 wraz z ulepszeniami), a także kryształu w przypadku niektórych z nich (poziom 4 i 7).
Ten ostatni cenny surowiec generować możemy dzięki Magazynowi zasobów. Nie jest to jedyne miejsce służące do zwiększenia naszych bogactw. Losową ich liczbę dostarcza cotygodniowo Magiczny staw. Z kolei z pomocą Skarbca jesteśmy w stanie uzyskać dodatkowych 10% zgromadzonego złota. Są to jednak budynki fakultatywne, ponieważ generalnie rzecz biorąc Bastion rzadko ma problemy z wypłacalnością. Już w pierwszym tygodniu jesteśmy w stanie bez większych problemów postawić siedliska poziomów 1-6. Schody zaczynają się dopiero w przypadków Smoczych wzgórz, jednak w większości potyczek możemy zrezygnować z ostatniego poziomu albo odwlec w czasie jego budowę.
Na Armię Bastionu składają się przede wszystkim jednostki piechoty walczącej wręcz. Jest to miasto, które w dużym stopniu stawia na obronność, co wynika z jego niespecjalnie ofensywnego charakteru. Stąd też kilka oddziałów cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością oraz wysokim parametrem obrony. Mowa tu przede wszystkim o Krasnoludzkich wojownikach (poz. 2) oraz Entach (poz 5.). Te dwie jednostki stanowią typowe „tanki”, które to znakomite statystyki oraz zawyżony budynkami specjalnymi przyrost (Gildia górnicza, Zagajnik) pokutują bardzo niską mobilnością. W efekcie z reguły jako jedne z ostatnich dołączają do zwarcia.
Prym natomiast w prowadzeniu jednostek do boju wiodą Jednorożce bitewne (poz. 6) oraz dwie jednostki latające – Srebrne pegazy na czwartym poziomie oraz Złote smoki na siódmym. Wszystkie one stanowią umiarkowanie dobrych przedstawicieli swoich grup. Jednorożce dzięki aurze antymagicznej oraz zdolności oślepiania mogą spowodować zamieszanie w szeregach wroga. Bardzo szybkie pegazy umożliwiają chociażby blokadę jednostek strzeleckich, w dodatku ich obecność podwyższa koszt zaklęć przeciwnika. Są dosyć kruche statystycznie, ale za to liczne jak na swój poziom. W przypadku natomiast smoków ważną umiejętność stanowi odporność na magię poziomów 1-4. Dzięki temu nie ma możliwości rzucenia na nie rujnujących parametry bazowe klątw. Jedyne ryzyko wiązać się może tak naprawdę z ewentualnym oberwaniem Implozją.
Na początku także dość istotną rolę pełnią Centaury bojowe (poz. 1), uważane dość powszechnie za najlepsze jednostki w swej grupie. Dzięki wysokim parametrom i przyzwoitej szybkości okazują się one bardzo przydatne podczas flagowania stref startowych.
Frakcja wyposażona jest tylko w jednego strzelca. Wysokie elfy (poz. 3) co prawda strzelają dwa razy na turę, jednak cechują się bardzo niską wytrzymałością. W efekcie wymagają one stałej ochrony. Deficyt jednostek dystansowych powoduje, iż mimo swego defensywnego charakteru to armia Bastionu zmuszona jest nieraz do przejęcia inicjatywy w ataku.
Bohaterowie Bastionu na pierwszych poziomach doświadczenia uzyskują częściej parametr obrony niż ataku. Od 10 poziomu proporcje się wyrównują. Łowcy mają wysoką szansę pozyskania takich umiejętności drugorzędnych jak: Odporność, Płatnerstwo, Łucznictwo, Odkrywanie czy Znajdowanie drogi. Są to stosunkowo niezłe skille (zwłaszcza pierwsza trójka). Szczególnie płatnerz dobrze współgra z opisywaną wyżej defensywnością miasta, podobnie jak Odporność. Łucznictwo odgrywa w wyposażonym tylko w jednego strzelca Bastionie odgrywa nieco mniejszą drogę, zaś przydatność Odkrywania czy Znajdowania drogi zależy od sytuacji na mapie przygód.
Do najbardziej wartościowych Łowców zaliczyć należy Mephalę (specjalistkę od Płatnerza), Kyrre (znawczynię Logistyki) czy Ivora (z bonusem dla elfów i ofensywnymi skillami na start). Ogólnie rzecz biorąc w tej klasie nie można narzekać na mały wybór dobrych herosów.
Gorzej wygląda sytuacja Druidów. Stosunkowo często uzyskują oni mało wartościowe umiejętności, takie jak Szczęście, Sokoli wzrok, Pierwsza pomoc czy Nauka czarów. Jeśli miałbym wybrać herosa w jakimś stopniu wyróżniającego się na plus w tej klasie, wybrałbym Elleshara. Bonus do Inteligencji oraz zaklęcie Klątwy na start stanowią całkiem niezłe połączenie.
Pod względem magicznym Bastion bazuje przede wszystkim na żywiole ziemi. To właśnie czary tego kanonu odnajdziemy w największych ilościach w (maksymalnie) pięciopoziomowej gildii magów. Tutejsza kuźnia produkuje namioty medyków.
Graal frakcji – Duchowy strażnik – zwiększa szczęście wszystkich bohaterów o 2 punkty. Dosyć kiepska premia, biorąc pod uwagę fakt, że artefakty i lokacje zwiększające ten parametr są bardzo powszechne na większości map. Bohaterowie mają ponadto duże szanse na zdobycie (skądinąd mało wartościowego) skilla Szczęście.
Zarządzanie
Koszt | |||
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 500 sztuk złota dziennie. | brak | brak | |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 1000 sztuk złota dziennie. |
|
2500 | |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 2000 sztuk złota dziennie. |
|
5000 | |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 4000 sztuk złota dziennie. |
|
10000 |
Fortyfikacje
Koszt | |||
Wzmacnia mury zamku. | brak | 20 20 5000 |
|
Dodaje wieżę do fortu oraz zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek. |
|
5 2500 |
|
Dodaje 2 wieże łucznicze, umacnia mury miasta oraz podwaja bazową ilość produkowanych jednostek. |
|
10 10 5000 |
Gospodarka
Koszt | |||
Zwiększa morale garnizonu broniącego miasta. Umożliwia rekrutację bohaterów oraz pozyskanie danych na temat przeciwników. | brak | 5 500 |
|
Umożliwia produkcję namiotów medyków. |
brak |
5 1000 |
|
Pozwala na sprzedaż oraz wymianę zasobów (kurs wymiany zależy od liczby posiadanych targowisk). |
brak |
5 500 |
|
Dostarcza codziennie 1 kryształ. |
|
5 5000 |
Magia
Koszt | |||
Pozwala bohaterowi na zakup księgi zaklęć oraz poznanie znajdujących się w niej 5 zaklęć pierwszego poziomu. | brak | 5 5 2000 |
|
Dodaje 4 czary drugiego poziomu. |
|
5 5 4 4 4 4 1000 |
|
Dodaje 3 czary trzeciego poziomu. |
|
5 5 6 6 6 6 1000 |
|
Dodaje 2 czary czwartego poziomu. |
|
5 5 8 8 8 8 1000 |
|
Dodaje 1 czar piątego poziomu. |
|
5 5 10 10 10 10 1000 |
Specjalne
Koszt | |||
Dostarcza cotygodniowo losową liczbę bogactw. | brak | 2 2 2 2 2 2 2000 |
|
Zwiększa szczęście bohatera dowodzącego garnizonem podczas oblężenia o 2. |
|
10 1500 |
|
Powiększa zasoby złota, generując dodatkowe 10% złota (od ilości znajdującej się w skarbcu na początku tygodnia). |
|
5 10 2000 |
Graal
Koszt | |||
Obecność Duchowego strażnika zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota oraz zwiększa szczęście wszystkich bohaterów o +2. |
Armia
Koszt | |||
Umożliwia rekrutację centaurów. |
|
10 500 |
|
Umożliwia rekrutację centaurów bojowych. |
|
5 1000 |
|
Umożliwia rekrutację krasnoludów. |
|
5 1000 |
|
Umożliwia rekrutację krasnoludzkich wojowników. |
|
5 1000 |
|
Powiększa populację krasnoludów i krasnoludzkich wojowników o 4 tygodniowo. |
|
1000 | |
Umożliwia rekrutację elfów. |
|
10 1500 |
|
Umożliwia rekrutację wysokich elfów. |
|
10 1500 |
|
Umożliwia rekrutację pegazów. |
|
10 2000 |
|
Umożliwia rekrutację srebrnych pegazów. |
|
5 2000 |
|
Umożliwia rekrutację drzewców. |
|
2500 | |
Umożliwia rekrutację entów. |
|
1500 | |
Powiększa populację drzewców i entów o 2 tygodniowo. |
|
2000 | |
Umożliwia rekrutację jednorożców. |
|
5 5 10 4000 |
|
Umożliwia rekrutację jednorożców bitewnych. |
|
5 3000 |
|
Umożliwia rekrutację zielonych smoków. |
|
30 20 10000 |
|
Umożliwia rekrutację złotych smoków. |
|
30 20 20000 |
[…] Pingback: Heroes 3 Miasta – Bastion | Gildia Graczy […]
[…] Heroes 3 Miasta – Bastion 19 września 2018 […]