Heroes 3 Miasta – Zamek

Heroes 3 Miasta
Zamek

Spis Treści

Opis

Zamek to typowe miasto frakcji ludzi, nie odbiegające zbytnio pod tym względem od klasyki fantasy. Fabularnie związane z nim jest nierozłącznie państwo Erathii, znajdujące się w centrum kontynentu Antagarich. Jego aktualną królową jest Katarzyna Gryphonehart. Rzeczona frakcja tradycyjnie zaliczana jest do sił dobra, najczęściej zantagonizowana z demonami Eeofolu (Inferno).

Budowle Zamku dla swej konstrukcji wymagają przede wszystkim kamienia oraz drewna, te też surowce generuje tutejszy Magazyn zasobów. Same w sobie siedliska stworzeń nie są szczególnie drogie, jednak bardzo często wymagają uprzedniego postawienia innych konstrukcji (np. dla trzeciopoziomowej Wieży gryfów niezbędne są czwartopoziomowe Koszary, które z kolei wymagają postawienia Kuźni). W konsekwencji rozbudowa miasta bywa dość zawiła i w konsekwencji kosztowna (np. maksymalna rozbudowa szóstopoziomowej Areny walk wraz z wymaganymi Stajniami pochłania oprócz złota aż 40 sztuk drewna!). W efekcie najczęściej rozwój miasta zakończymy na 6. poziomie stworzeń, w dużej mierze nieulepszonych, ponieważ czasu i funduszy na postawienie kosztownego Portalu chwały może zwyczajnie zabraknąć. Co do samych ulepszeń, priorytetowe okażą się tutaj siedliska poziomów: drugiego, czwartego i szóstego.

Armia Zamku składa się z dwóch jednostek latających, dwóch strzelających oraz trzech walczących wręcz. Wiele spośród nich należy do czołówki swoich poziomów. W szczególności wymienić tutaj należałoby solidnych Krzyżowców (poz. 4) dysponujących podwójnym atakiem, dynamicznych Czempionów (poz. 6) o obrażeniach zwiększanych dzięki umiejętności szarży oraz oczywiście Archaniołów (poz. 7). Ci ostatni oprócz wybitnych parametrów (bazowo najwyższych w swojej grupie), wśród szeregu swych zdolności specjalnych potrafią wskrzeszać poległych sprzymierzeńców w trakcie bitwy. Stanowią więc jednocześnie liderów armii Zamku w ofensywie, jak i zapewniają swoiste medyczne wsparcie.

Nie można zapomnieć również o Gryfach Królewskich, których sylwetki stanowią jeden z symboli całej gry Heroes 3. Wyposażeni w znakomite parametry i dość liczni dzięki Bastionowi gryfów cechują się uniwersalnością. Sprawdzają się świetnie zarówno w obronie (zdolność ciągłego kontrataku), jak i w ataku (lot).

Największe słabości ludzkich oddziałów objawiają się w przypadku ich strzelców. Kusznicy (poz. 2) co prawda zadają obrażenia dwukrotnie i są niezastąpieni w początkowej fazie rozgrywki przy podbijaniu okolicy, jednak bardzo niska wytrzymałość i obrona czynią je niezwykle wrażliwymi na ciosy. Z tego względu wymagają dodatkowej ochrony przed napastnikami – w tym celu dobrze sprawdzają się Halabardnicy (poz. 1), mało ruchliwi, ale za to wytrzymali. Z kolei Kapłani (poz. 5) mają stosunkowo niskie statystyki jak na swój poziom i nawet brak kar podczas walki wręcz nie poprawia ich sytuacji.

Bohaterowie Zamku zasadniczo nie są uznawani za wybitnych, aczkolwiek trudno również nazwać ich kiepskimi. Wszyscy Rycerze otrzymują na start zdolność drugorzędną dowodzenia. Ma ona pewne zastosowanie w przypadku mieszania armii, jednak wysokie morale można osiągnąć równie dobrze dzięki dość powszechnym artefaktom i lokacjom. Ponadto sam Archanioł je zwiększa, więc wiele osób uważa dowodzenie w tym wypadku za nieco zmarnowany slot. Jeśli chodzi o szanse zdobycia umiejętności podstawowych, to Rycerze zyskują atak i obronę na zbliżonym (30% szans) poziomie. Z kolei wśród skillów dodatkowych dominują przede wszystkim: Balistyka, Artyleria, Taktyka, Nawigacja, Atak i Finanse. Część z tych umiejętności jest zawsze przydatna, inne jednak nie zawsze przedstawiają dla gracza szczególną wartość. Stąd też bierze się przeciętna ocena tejże klasy.

Pozytywnie wyróżniającymi bohaterami są tutaj Sir Mullich (specjalista od szybkości), Valeska (bonus do łuczników/kuszników) czy Orrin (specjalista od zdolności łucznictwa). Pierwszy zwiększa zaangażowanie w bitwę zwłaszcza niezbyt szybkich Halabardników czy Krzyżowców, pozostali korygują do pewnego stopnia luki strzeleckie miasta.

W przypadku Kleryków natomiast Moc i Wiedza wpadają równo (po 30%), natomiast umiejętności drugorzędne porządne (Dyplomacja, Inteligencja) przeplatają się ze śmieciowymi (Pierwsza pomoc, Sokoli wzrok). Nie jest to więc najlepsza klasa magiczna w grze. Wspomnieć można tutaj ewentualnie Loynisa, który co prawda zaczyna ze słabą zdolnością Nauki, jednak specjalizuje się w mocnym czarze Psalm Mocy (vel Modlitwa).

Pod względem magicznym Zamek bazuje przede wszystkim na żywiole wody. To właśnie czary tego kanonu odnajdziemy w największych ilościach w (maksymalnie) czteropoziomowej gildii magów. Tutejsza kuźnia produkuje balisty, co współgra po części z wysoką szansą bohaterów mocy na skill Artylerii.

Graal frakcji – Kolos – zwiększa morale wszystkich bohaterów o 2 punkty. Jest to praktycznie zerowa premia, z uwagi na chociażby start wszystkich Rycerzy z Dowodzeniem, bonus Aniołów i Archaniołów do morale oraz wspomnianą już wcześniej pospolitość obiektów dostarczających tego typu premie.

Powrót na górę


Zarządzanie

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Rada osady
zamek-rada-osady Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 500 sztuk złota dziennie. brak brak
Rada miasta
zamek-rada-miasta Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 1000 sztuk złota dziennie.
  • Rada osady,
  • Karczma
2500
Ratusz
zamek-ratusz Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 2000 sztuk złota dziennie.
  • Rada miasta,
  • Targowisko,
  • Kuźnia,
  • Gildia magów poziom 1
5000
Kapitol
zamek-kapitol Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 4000 sztuk złota dziennie.
  • Ratusz,
  • Zamek
10000

Powrót na górę

Fortyfikacje

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Fort
zamek-fort Wzmacnia mury zamku. brak 20
20
5000
Cytadela
zamek-cytadela Dodaje wieżę do fortu oraz zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek.
  • Fort
5
2500
Zamek
zamek-zamek Dodaje 2 wieże łucznicze, umacnia mury miasta oraz podwaja bazową ilość produkowanych jednostek.
  • Cytadela
10
10
5000

Powrót na górę

Gospodarka

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Karczma
zamek-karczma Zwiększa morale garnizonu broniącego miasta. Umożliwia rekrutację bohaterów oraz pozyskanie danych na temat przeciwników. brak 5
500
Kuźnia
zamek-kuznia Umożliwia produkcję balist.

brak

5
1000
Targowisko
zamek-targowisko Pozwala na sprzedaż oraz wymianę zasobów (kurs wymiany zależy od liczby posiadanych targowisk).

brak

5
500
Magazyn zasobów
zamek-magazyn-zasobow Dostarcza codziennie 1 sąg drewna i 1 wóz rudy.
  • Targowisko
5
5000
Stocznia
zamek-stocznia Pozwala na budowę okrętów.
  • dostęp do wybrzeża
20
2000

Powrót na górę

Magia

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Gildia magów poziom 1
zamek-gm1 Pozwala bohaterowi na zakup księgi zaklęć oraz poznanie znajdujących się w niej 5 zaklęć pierwszego poziomu. brak 5
5
2000
Gildia magów poziom 2
zamek-gm2 Dodaje 4 czary drugiego poziomu.
  • Gildia magów poziom 1
5
5
4
4
4
4
1000
Gildia magów poziom 3
zamek-gm3 Dodaje 3 czary trzeciego poziomu.
  • Gildia magów poziom 2
5
5
6
6
6
6
1000
Gildia magów poziom 4
zamek-gm4 Dodaje 2 czary czwartego poziomu.
  • Gildia magów poziom 3
5
5
8
8
8
8
1000

Powrót na górę

Specjalne

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Bractwo Miecza
zamek-bractwo-miecza Zwiększa morale garnizonu broniącego miasto podczas oblężenia o 2.
  • Karczma
5
500
Stajnie
zamek-stajnie Raz w tygodniu zwiększają zasięg każdego bohatera, który je odwiedzi, o 400 punktów ruchu na dzień.
  • Koszary
10
2000
Latarnia morska
zamek-latarnia Zwiększa zasięg okrętów.
  • Stocznia
10
2000

Powrót na górę

Graal

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Kolos
zamek-kolos Obecność Kolosa zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota, oraz zwiększa morale wszystkich bohaterów o +2. Graal (artefakt)

Powrót na górę

Armia

Budynek
Opis
Wymogi
Koszt
Strażnica
straznica Umożliwia rekrutację pikinierów.
  • Fort
10
500
ul. Strażnica
ulstraznica Umożliwia rekrutację halabardników.
  • Strażnica
5
1000
Wieża łucznicza
wieza-lucznicza Umożliwia rekrutację łuczników.
  • Strażnica
5
5
1000
ul. Wieża łucznicza
ulwieza-lucznicza Umożliwia rekrutację kuszników.
  • Wieża łucznicza
5
5
1000
Wieża gryfów
wieza-gryfow Umożliwia rekrutację gryfów.
  • Koszary
5
1000
ul. Wieża gryfów
ulwieza-gryfow Umożliwia rekrutację gryfów królewskich.
  • Wieża gryfów
5
1000
Bastion gryfów
bastion-gryfow Powiększa populację gryfów i gryfów królewskich o 3 tygodniowo.
  • Wieża gryfów
1000
Koszary
koszary Umożliwia rekrutację zbrojnych.
  • Kuźnia
5
2000
ul. Koszary
ulkoszary Umożliwia rekrutację krzyżowców.
  • Kuźnia
5
5
1000
Klasztor
klasztor Umożliwia rekrutację mnichów.
  • Koszary
5
5
2
2
2
2
3000
ul. Klasztor
ulklasztor Umożliwia rekrutację kapłanów.
  • Klasztor
2
2
2
2
2
2
1000
Arena walk
arena-walk Umożliwia rekrutację kawalerzystów.
  • Stajnie
  • Koszary
20
5000
ul. Arena walk
ularena-walk Umożliwia rekrutację czempionów.
  • Arena walk
10
3000
Portal chwały
portal-chwaly Umożliwia rekrutację aniołów.
  • Klasztor
10
10
10
10
20000
ul. Portal chwały
ulportal-chwaly Umożliwia rekrutację archaniołów.
  • Portal chwały
10
10
10
10
20000

Powrót na górę

Dodaj komentarz

1 Comment