Heroes 3 Miasta
Loch
Spis Treści
Opis
Loch to mroczne miasto podziemne, w którym różnorakie kreatury wychodzące z długich, ciemnych korytarzy odnajdują dla siebie lokum. Związane jest ono z państwem Nighonu, które specjalizuje się właśnie w dokonywaniu inwazji z wykorzystaniem tworzonych podziemnych korytarzy. Charakter miasta można uznać za mieszany – napotkamy tutaj zarówno sporo magii na wysokim poziomie, jak czysto wojennych konceptów. Tradycyjnie frakcję zalicza się do miast zła.
Początkowo Loch nie generuje szczególnie wysokich wydatków. Pierwsze poziomy siedlisk wymagają przede wszystkim surowców podstawowych – złota, drewna i rudy. Zasoby cenniejsze potrzebne są w mniejszych ilościach i dopiero przy poziomach 5-7 należy zaopatrzyć się w poważniejsze ich zapasy. Największy problem finansowy stanowić może etap rekrutacji stworzeń, ponieważ w Lochu schodzi stosunkowo sporo złota i nie zawsze będziemy w stanie wykupić od razu pełne pule stworzeń. Z bardzo wysokimi kosztami liczyć się musimy również podczas budowy oraz późniejszego ulepszania Smoczej jaskini. Nie tylko sama w sobie wymaga ona sporo surowców (w tym generowanej przez tutejszy Magazyn zasobów siarki), ale również wcześniejszego postawienia siedlisk niższych poziomów i gildii magów na poziomach 2-3.
Na temat wojsk Lochu mówić można zwykle w samych superlatywach. Dwie solidne jednostki strzelające zapewniają ostrzał z dystansu. Zarówno Obserwatorzy (poz. 3), jak i Królewskie meduzy (poz. 4) nie ponoszą ponadto kar podczas walk wręcz. Te ostatnie, choć nie mają rewelacyjnych statystyk i dość szybko kończą się im strzały, potrafią zamieniać przeciwników w kamień.
Do wsparcia z powietrza zaliczyć można aż trzy oddziały. Harpie wiedźmy (poz. 2) powstrzymują kontratak i wracają po ataku na swoje miejsce – niektórzy przez tę kombinację umiejętności nazywają je „ułomnymi strzelcami”. I faktycznie coś w tym jest, bo same statystyki (zwłaszcza spory rozrzut obrażeń) mają nierewelacyjne. Również Chimery (poz. 6) należą do jednostek kontrowersyjnych. Z jednej strony wysoka szybkość połączona ze zdolnością paraliżu dają im możliwość dokonywania zaskakujących manewrów. Z drugiej jednak niska wytrzymałość oraz podobnie duży rozrzut DMG czynią je nieco słabymi podczas bezpośredniego zwarcia jak na szósty poziom. Powyższe mankamenty w żadnym stopniu nie dotyczą Czarnych smoków (poz. 7) – jednostek kompletnych praktycznie w każdym calu. Potężna wytrzymałość, wysoka szybkość i znakomite parametry połączone zionięciem powodują, że smoki sieją postrach na polu bitwy od początku do jej końca. Do tego odporność na wszystkie czary czyni je niewrażliwymi tak na klątwy, jak i zaklęcia ofensywne. Wadą tejże umiejętności jest również niemożliwość rzucenia zaklęć wspomagających, jednak i tak Czarne smoki uchodzą za jedne z najlepszych na 7. poziomie, konkurując godnie np. z Archaniołami czy znienawidzonymi przez nie Tytanami.
Wspomnieć należy jeszcze o dwóch jednostkach standardowej piechoty walczącej w zwarciu. Troglodyci to typowe średniaki na pierwszym poziomie, wyróżniające się jedynie dość wysokim przyrostem oraz odpornością na oślepienie. Ich rola w walce jest jednak ograniczona. Minotaury dla odmiany (poz. 5) stanowią prawdopodobnie najpotężniejsze stworzenia w swej grupie, istne maszyny do zabijania. Podobnie jednak jak harpie czy chimery omawiane wyżej, rozrzut obrażeń tych jednostek jest dość duży. W efekcie oddziały Lochu bywają narażone na działanie czaru Klątwa, który trudno im zniwelować z uwagi na naturalną niechęć do Magii wody.
Bohaterowie Lochu należą do powszechnie cenionych. Władcy otrzymują bardzo dużo ataku i obrony w początkowej fazie rozwoju, co daje im pewną przewagę nad klasami mniej lub bardziej magicznymi. Otrzymują oni najczęściej takie zdolności dodatkowe jak: Taktyka, Logistyka, Dowodzenie, Atak, Artyleria, a więc w większości dosyć cenione. Do wyróżniających się herosów można zaliczyć m. in. Gunnara (specjalistę od Logistyki), Shaktiego (wirtuoza w wykorzystaniu troglodytów) czy Dace (znawcę minotaurów). Generalnie jednak mało który bohater nie będzie tutaj dobrym wyborem.
U Czarnoksiężników z kolei w dużym stopniu rozwijana jest Moc zaklęć, kosztem oczywiście ataku i obrony. Bohaterowie tej klasy już nie są tak wybitni i otrzymują zdolności typowo magiczne, wśród których niestety często trafia się choćby Sokoli wzrok czy Mistycyzm. Często jednak specjalizują się oni w stosunkowo wartościowych zaklęciach, takich jak Wskrzeszenie (Jeddite, Alamar), Deszcz meteorów (Deemer) czy Kamienna skóra (Darkstorn), czym podbijają swą wartość.
Pod względem magicznym Loch bazuje przede wszystkim na żywiole ziemi. To właśnie czary tego kanonu odnajdziemy w największych ilościach w (maksymalnie) pięciopoziomowej gildii magów. Tutejsza kuźnia produkuje balisty, co współgra po części z wysoką szansą bohaterów mocy na skill Artylerii.
Graal frakcji – Kolos – zwiększa moc bohatera broniącego miasta na czas oblężenia o 12 punktów. Tego typu premie są dosyć częste w przypadku Graali i zazwyczaj się nie przydają. Bardziej wartościowy okazuje się bonus podwojenia many w Wirze magii, który przecież kosztuje tylko 1000 sztuk złota.
Zarządzanie
Koszt | |||
![]() |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 500 sztuk złota dziennie. | brak | brak |
![]() |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 1000 sztuk złota dziennie. |
|
2500![]() |
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 2000 sztuk złota dziennie. |
|
5000![]() |
|
Pozwala na dalszą rozbudowę oraz dostarcza ci 4000 sztuk złota dziennie. |
|
10000![]() |
Fortyfikacje
Koszt | |||
Wzmacnia mury zamku. | brak | 20 20 5000 ![]() |
|
Dodaje wieżę do fortu oraz zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek. |
|
5 2500 ![]() |
|
Dodaje 2 wieże łucznicze, umacnia mury miasta oraz podwaja bazową ilość produkowanych jednostek. |
|
10 10 5000 ![]() |
Gospodarka
Koszt | |||
Zwiększa morale garnizonu broniącego miasta. Umożliwia rekrutację bohaterów oraz pozyskanie danych na temat przeciwników. | brak | 5 500 ![]() |
|
Umożliwia produkcję balist. |
brak |
5 1000 ![]() |
|
Pozwala na sprzedaż oraz wymianę zasobów (kurs wymiany zależy od liczby posiadanych targowisk). |
brak |
5 500 ![]() |
|
Dostarcza codziennie 1 uncję siarki. |
|
5 5000 ![]() |
Magia
Koszt | |||
Pozwala bohaterowi na zakup księgi zaklęć oraz poznanie znajdujących się w niej 5 zaklęć pierwszego poziomu. | brak | 5 5 2000 ![]() |
|
Dodaje 4 czary drugiego poziomu. |
|
5 5 4 4 4 4 1000 ![]() |
|
Dodaje 3 czary trzeciego poziomu. |
|
5 5 6 6 6 6 1000 ![]() |
|
Dodaje 2 czary czwartego poziomu. |
|
5 5 8 8 8 8 1000 ![]() |
|
Dodaje 1 czar piątego poziomu. |
|
5 5 10 10 10 10 1000 ![]() |
Specjalne
Koszt | |||
Podwaja liczbę punktów magii każdego bohatera, który odwiedzi miasto |
|
1000![]() |
|
Umożliwia zakup oraz sprzedaż artefaktów. |
|
10000![]() |
|
Pozwala na szczegółową obserwację okolic miasta. | brak | 5 2500 ![]() |
|
Zwiększa o +1 wiedzę każdego bohatera, który ją odwiedzi. |
brak |
5 5 1000 ![]() |
Graal
Koszt | |||
Obecność Strażnika ziemi zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota oraz zwiększa podczas oblężenia moc bohatera dowodzącego garnizonem o 12. |
Armia
Koszt | |||
Umożliwia rekrutację troglodytów. |
|
10 400 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację piekielnych troglodytów. |
|
5 1000 ![]() |
|
Powiększa populację troglodytów i piekielnych troglodytów o 6 tygodniowo. |
|
1000![]() |
|
Umożliwia rekrutację harpii. |
|
1000![]() |
|
Umożliwia rekrutację harpich wiedźm. |
|
2 2 1500 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację złych oczu. |
|
5 5 2000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację obserwatorów. |
|
1 1 1 1 1 1 1000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację meduz. |
|
5 10 2000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację królewskich meduz. |
|
5 1500 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację minotaurów. |
|
10 10 4000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację królewskich minotaurów. |
|
5 5 3000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację mantikor. |
|
5 5 5 5 5000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację chimer. |
|
5 5 5 5 3000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację czerwonych smoków. |
|
15 15 20 15000 ![]() |
|
Umożliwia rekrutację czarnych smoków. |
|
15 15 20 15000 ![]() |
[…] Heroes 3 Miasta – Loch 8 października 2018 […]
[…] Heroes 3 Miasta – Loch 8 października 2018 […]