Kampania Bunt Nekromanty
Misja 2 – Mistrz
Prolog
Ethric nie chce się poddać, ale znalazłem sojusznika. To Vidomina, młoda czarodziejka, która ma aspiracje, by zostać niekromantką. Póki co, może być użyteczna, ale gdy pokonamy Ethrica i znajdziemy się bezpiecznie w Deyji, nasze drogi będą musiały się rozejść.
Specyfikacja
- Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
- Rozmiar: S;
- Maksymalny poziom bohaterów: 10;
- Warunki wygranej: standardowe;
- Warunki przegranej: utrata bohatera (Sandro);
- Premie początkowe: (a) 3000 sztuk złota, (b) +2 wiedzy lub (c) 3 lisze.
Faza obronna
Dołączyła do nas czarodziejka Vidomina. Nie jest ona zbyt przydatna i na szczęście jej utrata (przy statystykach początkowych 0/0/1/1 i swojej klasie postaci nie jest to trudne) nie kończy naszego zadania klęską. Tym razem na małej mapie będziemy walczyć z trzema przeciwnikami, ulokowanymi w dwóch bastionach oraz jednym lochu. Na mapie znajduje się sporo zdarzeń losowych w postaci zasadzek jednostek różnego poziomu i rasy, dlatego zważ każdy krok. Z drugiej strony każda potyczka to szansa na podniesienie poziomu oraz zwiększenie liczebności armii nieumarłych, co warto wykorzystać.
Jako premię początkową proponuję wybrać albo +2 wiedzy (dodatkowe statystyki zawsze w cenie), albo 3 lisze (przydatne na początku). Nasze zadanie na pierwsze dni to – poza rutynowym przejęciem okolicznych bogactw – pokonanie przeciwnika znajdującego się w bastionie na lewo od nas. Nie powinno być to trudne. W mieście tym tworzymy bohatera, który będzie miał za zadanie go strzec.
Naszym kolejnym celem jest bastion znajdujący się na prawym brzegu mapy, również bardzo blisko nas. Zamiast jednak przebijać się do niego pieszo, warto skorzystać z monolitu. Warto zauważyć, że początkowo są one strzeżone przez czarnych kluczników, jednak dość szybko przeciwnik – na swoją zresztą zgubę – je otworzy. Wówczas jeżeli Sandro będzie stacjonował odpowiednio blisko takiego portalu, praktycznie zablokuje nieprzyjacielską ofensywę.
Faza ataku
Wykorzystując wspomniany monolit (ewentualnie czar wrota wymiarów, jeżeli taki posiadamy), przedostajemy się do drugiego bastionu i go zajmujemy, miażdżąc po drodze Ivora i jego armię. Teraz pozostaje już tylko zlikwidowanie Ethrica, byłego nauczyciela Sandro.
Zanim jednak do tego przystąpimy, warto skorzystać ze wszelkich budynków zwiększających statystyki głównego bohatera. Czyszczenie terenu z neutrali także posłuży nam do pozyskania doświadczenia. Warto także odwiedzić jasnowidzów i zapoznać się z ich zadaniami. Jednak najważniejszą w tej misji jest kolejna możliwość zwiększenia swojej znajomości zaklęć w gildiach, które powinniśmy wymaksować w każdym z miast. W następnym zadaniu czary bardzo się nam przydadzą.
Samo pokonanie Ethrica po zabiciu pozostałych przeciwników powinno już być tylko formalnością. Dostać się możemy do niego za pomocą któregoś z monolitów.