Gramy! Heroes 3 – Ulotna Moc (1/4)

Kampania Ulotna Moc
Misja 1 – Trucizna dla króla

Prolog

Lord Haart zgodził się zanieść fiolkę z trucizną królowi Gryphonheartowi. Wystarczy tylko, że zostawię fiolkę w zamku Haarta, gdy do niego dotrę. Na moje szczęście Haart ma problem z przeludnieniem, więc przyłączę jego bezużytecznych wieśniaków do mojej armii. To będzie dobry dzień na żniwa śmierci!

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 10;
  • Warunki wygranej: zdobycie Haart Castle;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Sandro) lub upływ czasu;
  • Premie początkowe: (a) 20 zombie, (b) 3000 sztuk złota lub (c) Buty Przyspieszenia.

Kampania Ulotna Moc Misja 1

Początek intrygi

Sandro, z pomocą erathiańskiego zdrajcy – Lorda Haarta – ma zamiar otruć króla Gryphoneharta. Aby tego dokonać, musimy zanieść fiolkę z trucizną do siedziby Haarta, przy okazji dokonując rzezi na jego obywatelach.

Premia początkowa w postaci butów szybkości wydaje mi się naturalnym wyborem. Zaczynamy z trzema nekropoliami o dość szczątkowym poziomie rozbudowy. Budujemy karczmy w dwóch pustych miastach i rekrutujemy tam bohaterów, natomiast w siedzibie samego Sandro proponuję utworzyć wpierw gildię magów. W ciągu pierwszych dwóch tur zajmujemy podstawowe lokacje surowcowe – odkrywki rudy oraz tartaki, zbierając przy okazji odpowiednie surowce.

Systematyczna ekspansja

Początkowych kilka tygodni upłynie nam na mozolnym i konsekwentnym podbijaniu strefy startowej. Warto więc dość szybko zbudować nekromatrony we wszystkich naszych miastach, aby zwiększyć przychód szkieletów z potyczek. Nie zaniedbujmy również siedlisk. Szczególnie pomocni w tej misji okazują się wampirzy lordowie, którzy przy odpowiednim wykorzystaniu umiejętności mogą wychodzić bez szwanku z kolejnych bitew. Warto także zgromadzić trochę liszów, aby choć częściowo zminimalizować przewagę strzelecką wroga. Gdy zbierzemy armię wystarczającą do przebicia się przez wrogą bramę (okolice 3/4. tygodnia gry), ruszamy na ziemie Lorda Haarta.

Na ziemi ludzi

Nieprzyjaciel dysponuje czterema zamkami oraz dość bogatą okolicą. Pierwsze, co uczynimy, to wbijemy klin w jego włości, przejmując miasto środkowe. W tym celu podążamy na południe od bramy, a po czym skręcamy w lewo za mistycznym ogrodem. W ten sposób dojdziemy do wspomnianego zamku. Musimy liczyć się z oporem.

Po jego przełamaniu regenerujemy manę, zyskujemy bonus do szybkości ze stajni, ewentualnie wspomagamy się wojska Sandro jednostkami z zamku w razie dużych strat. Jednocześnie wysyłamy kolejnych bohaterów pobocznych na ziemie Haarta – bądź to w celach zwiadowczo-zbierackich, bądź to z militarnym wsparciem. Teraz mamy do wyboru kilka kierunków ekspansji, osobiście ruszyłem wpierw na podbój zamku południowo-wschodniego. W ten sposób oczyścimy sobie prawą flankę.
W tej chwili wróg jest już wyraźnie osłabiony, choć niekoniecznie bezbronny, w końcu do tej pory zdążył on już zapewne zebrać spore siły. Nie mniej możemy przystąpić do ataku na jego stolicę ulokowaną na południowym zachodzie, która stanowi cel naszej misji. Nie ma wówczas konieczności przejmowania ostatniego zamku wroga.

Kulminacja

Jednak po tej misji warto zaopatrzyć się w kilka rzeczy. Po pierwsze Sandro obowiązkowo winien zdobyć maksymalny możliwy poziom (czyli 10). Po drugie w kolejnym zadaniu bohaterowie poboczni okażą się niezwykle przydatni, dlatego powinniśmy w miarę możliwości podexpić trzech naszych wojaków, abyśmy uczynili z nich pożytek w kolejnym scenariuszu. Wreszcie po trzecie koniecznie trzeba się zaopatrzyć w jak najlepszy pakiet zaklęć, z miejskim portalem włącznie. Bez tego ostatniego druga misja może być bardzo uciążliwa. Oprócz tego przydadzą się jakieś silne czary ofensywne, np. deszcz meteorytów. W związku z tym jeżeli dotąd nam się to nie udało, możemy zatrzymać na pewien czas front celem rozwoju gildii magów w naszych miastach i pozyskania cennych czarów, jak również dać wykazać się bohaterom pobocznym w podboju dwóch ostatnich miast nieprzyjaciela.

Koniec końców przejęcie Haart Castle wiąże się z komunikatem o pozytywnym rezultacie scenariusza.

Dodaj komentarz