Gramy! Kampania Tzar: Ciężar Korony (misja XVI)

Kampania Tzar: Ciężar Korony
Solucja

Misja XVI

Fabuła

Odbudowa wysp Alita trwała bardzo długo. Ludziom ciężko było zapomnieć o Borghu i o wyrządzonych przez niego krzywdach. Piraci łupili nadbrzeżne osady, a Ghiron ciągle starał się utrzymać pokój. Pewnego razu niespodziewanie zobaczył wizję.

Opis przejścia

Ta misja jest dosyć trudna, ponieważ wymaga od nas robienia wielu rzeczy w tym samym czasie w sposób skoordynowany. Proponuję ustawić szybkość gry na najniższą, przynajmniej w początkowym jej etapie. Wysyłamy Ghirona z eskortą w głąb wyspy Ses. Tam znajdziemy małą osadę, którą musimy przejąć. Trzeba się pospieszyć, ponieważ nieprzyjaciel będzie chciał nas przegonić. Gdy się pojawi, miażdżymy go bez litości (pomocne okażą się zaklęcia maga). Oflagowanie osady jest kluczowe dla przejęcia bogactw wyspy.

W tym samym czasie musimy pracować na Rei. Rekrutujemy wieśniaków, których wysyłamy na pola i do tartaków. Tworzymy także armię – na początek złożoną z najtańszych jednostek, czyli piechurów i łuczników (z ew. domieszką wekierników). Budujemy także kilka fregat. Wkrótce pojawi się pierwszy desant wroga, nie możemy dać się zaskoczyć. Z odsieczą przybędzie Vardal. Jego armia okaże się bardzo pomocna.

Najazdy okażą się bardzo uciążliwe i praktycznie uniemożliwią korzystanie z wykopalisk na Rei. Dlatego też złoto wykorzystujmy tylko na to, co niezbędne. Jeśli chodzi o wojsko, niech opiera się na razie na ilości, a dopiero z czasem przejdźmy na jakość. Warto korzystać z najemników. Niezwykle ważna jest wycinka drzew, która musi iść sprawnie, aby budować flotę zdolną do konfrontacji z wrogiem. A ten nie da nam ani chwili spokoju i co rusz będzie wysyłać do nas okręty pacyfikujące wybrzeża.

Na Ses trzeba jak najszybciej stworzyć zamek i zrekrutować wielu wieśniaków, którzy zaczną wydobywać na potęgę surowce. Tutaj jesteśmy w miarę bezpieczni od ataków, dlatego wystarczy mały garnizon obronny (gdyby jakiś okręt nieprzyjaciela zawieruszył się obok naszych zabudowań). To także miejsce, gdzie bezpiecznie możemy zbudować wymaganą w zadaniu gildię kupców.

Gdy zaczniemy kontrolować nasze wybrzeża, a wojska będą gotowe do niszczenia każdego potencjalnego zagrożenia (w tym smoków siejących postrach wśród floty, na co trzeba szczególnie uważać), czas na rozbudowę fortyfikacji. Przede wszystkim przydałoby się stworzyć trochę baszt nad wodą i w centrum miasta. Oprócz tego można rozbudować mury. Wtedy też zaistnieje możliwość powrotu na wykopaliska Ses (które jednak wkrótce się i tak skończą). Cały czas powiększamy liczbę okrętów.

Po zbudowaniu Gildii Kupców zawitają u nas dwie floty: mniejsza dowodzona przez Sartora, któremu należy umożliwić spotkanie z Vardalem i Ghironem, a także większa, należąca do wroga. Rozpęta się trudna walka, którą jednak możemy wygrać, jeśli dostatecznie się zabudowaliśmy. Po spotkaniu herosów, należy przetransportować Sartora, Ghirona i Vardala statkiem na zachodnią krawędź mapy. W ten sposób ukończymy kolejny etap.

Dodaj komentarz