Gramy! Kampania Heroes 1: A Strategic Quest (misja VIII)

Misja VIII – Król Wzgórza

kampania heroes 1 - misja8.0

Uwagi początkowe

Jest to moim zdaniem jedyna misja, która może sprawiać jakiś większy problem do przejścia. Kluczem do sukcesu jest szybkie zdobycie pobliskich miast, ich właściwa rozbudowa oraz precyzyjne ataki. Zacznijmy jednak od początku. Na mapie znajduje się w sumie 10 miast. W oficjalnym poradniku do HoM&M1 wydanym przez serwis gram.pl została podana nieprawdziwa informacja ,,(…) wszystkie osady na mapie mogą być rozbudowane do zamku rycerza„. Nie wiem, kto go pisał i czy w ogóle grał w tę misję, ale tylko w 3 z 6 wiosek można stworzyć budowle dla Lorda Ironfista. Reszta to trzy osady pozostałych nacji.

Nasz cel – Miasto Smoków – znajduje się na wyspie w środku mapy. Aby się tam dostać, musimy wpierw zbudować port, następnie statkiem popłynąć na wyspę i wylądować w którymś z czterech dostępnych miejsc. Każdego z nich chroni 100 Gryfów, musimy je rzecz jasna pokonać. W samym mieście będziemy musieli stoczyć walkę nie z pięcioma, jak to jest zawsze, ale z dwudziestoma smokami. Potrzebna zatem okaże się duża, silna armia i różne zaklęcia wspomagające nas ze oddziały (przypomnę, iż te bestie mają odporność na wszystkie zaklęcia, zatem spowolnienie czy błyskawica okażą się bezskuteczne).

Analiza sytuacji

kampania heroes 1 - m8mapa1

Istnieje co prawda wariant szybkiego zebrania oddziałów i ruszenia do celu bez pokonania wrogów, ale jeżeli ktoś lubi mieć bezpieczne plecy, powinien pobić chociaż jednego. Jeżeli podzielimy mapę na cztery równe sektory, zauważymy, że nie każdy zaczyna z takimi samymi uwarunkowaniami. W najlepszej sytuacji są Rycerz i Barbarzyńca, koło których znajdują się po dwa miasta neutralne, w dodatku teren im sprzyja (słudzy Ironfista są otoczeni przez przyjazną dla końskich kopyt łąkę, zaś wojownicy Slayera mają obok siebie pustynię, na której czują się świetnie, w przeciwieństwie do przeciwników). Pozostali gracze są w znacznie trudniejszym położeniu – po jednym mieście w pobliżu, w dodatku Czarnoksiężnik część kopalń ma na śniegu i bagnach (do tych pierwszych proponuję w ogóle nie iść, na bagno już tak).

Taktyka

Niezależnie od miejsca startu musimy przejąć szybko pobliskie miasto/miasta i zacząć je rozwijać. Następnie wybieramy jednego z przeciwników (sugeruję Barbarzyńcę lub Rycerza, właśnie ze względu na ich zamkowe „przywileje” na tej mapie), którego pokonamy jako pierwszego. Kiedy przejmiemy jego ziemie, sytuacja pretendenta do tytułu Króla Wzgórza znacznie się poprawi – będziemy mieć przewagę nad wrogami w miastach, a więc i w dochodach, oraz w zajmowanym terenie. Walczymy ponadto już nie na trzy, tylko dwa fronty. Pozostałych nieprzyjaciół atakujemy jednocześnie dwoma osobnymi armiami. Szczególnie niebezpieczny jest czar Armagedon, który może pozbawić życia znaczną część naszej armii – dlatego trzeba uważać! Po dwóch-trzech tygodniach powinniśmy już opanować wszystkie zamki. Zapisujemy grę.

Teraz skupiamy się już tylko na rekrutacji wojsk. Tworzymy silną armię (kilkadziesiąt jednostek 6. poziomu i proporcjonalnie dużo pozostałych oddziałów pozwoli pokonać stwory bez większego stresu), a głównego bohatera wysyłamy na szybką podróż po zamkach w celu poznania nowych zaklęć. Następnie płyniemy do Miasta Smoków. Kiedy wygramy, możemy się trochę pobawić i próbować walczyć ze Smokami z coraz mniejszą liczbą jednostek. Jaka jest najmniejsza? Zapraszam do rozmowy na forum lub w komentarzach.

Po przejęciu smoczej utopii odnosimy zwycięstwo i kończymy kampanię sukcesem. Gratulacje!

kampania heroes 1 - m8screen2
kampania heroes 1 - m8screen3

kampania heroes 1 - misja8.8

Dodaj komentarz