Odkrywamy Heroes 1 – Artefakty

Przedmioty do zdobycia w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Enroth to kraina, gdzie bohaterowie znaleźć mogą przeróżne przedmioty obdarzone mocą, które pomagają im w wykonaniu zadania. Gra oferuje 38 różnych artefaktów, w tym cztery unikalne (Najznakomitsze), których zdobycie wymaga zebrania układanki i wykopania przedmiotu zgodnie z rzeczoną mapą. Pozostałe rozsiane są na mapie przygód lub znajdują się w rękach herosów. W pierwszej sytuacji przejęcie artefaktu wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 2000 sztuk złota LUB pokonania 50 Rozbójników. Często jednak przeciwnicy zdołają nas uprzedzić i wówczas jedynym sposobem na przejęcie cennych przedmiotów jest pokonanie ich w boju. Pragnę tutaj zaznaczyć, iż w grę wchodzi tylko zabicie wrogiego bohatera, jeśli bowiem ucieknie bądź skapituluje, wówczas zachowuje wszystkie itemy.

Jeden heros może mieć maksymalnie 14 artefaktów, bohaterowie mogą się także wymieniać towarami między sobą (z wyjątkiem księgi czarów oraz fizbinu nieszczęścia).

Artefakty bezpośrednio oddziaływają na konkretne parametry dzierżyciela. Na tej podstawie podzieliłem je na kilka grup.

Artefakty ataku i obrony

dommaczuga Grzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1.
domkorbacz Wielki korbacz zwiększa twój współczynnik do ataku o 1.
domtopor Potężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2.
dommiecz Smoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3.
najmiecz Najznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12.
ochchelm Wzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1.
ochrekawice Pancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1.
ochtarcza Maskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2.
ochnapiersnik Boski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3.
najplaszcz Najznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12.

Artefakty mocy i wiedzy

mpierscien Pierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
mnaszyjnik Magiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
mbrosza Brosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3.
mbransoleta Tajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4.
najrozdzka Najznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć o 12.
zwojwiedzy1 Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2.
zwojwiedzy2 Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3.
zwojwiedzy3 Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4.
zwojwiedzy4 Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5.
najksiesga Najznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12.

Artefakty morale i szczęścia

medalhonoru Medal honoru zwiększa twoje morale
medalmestwa Medal męstwa zwiększa twoje morale
medalodwagi Medal odwagi zwiększa twoje morale
medaluznania Medal uznania zwiększa twoje morale >
fizbin Fizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
koniczyna Czterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
podkowa Złota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
lapka Królicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
moneta Szczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki.

Artefakty zwiększające ruch

butypodroznika Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie. kompas Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu.
butynomada Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. sekstans Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu.

Artefakty pozostałe

bsakiewka Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. ksiega Księga magii pozwala ci na rzucanie zaklęć.
btorba Bezdenna torba daje ci 750 sztuk złota dziennie. balista Balista szybkości pozwala ci strzelać z katapulty dwa razy w czasie rundy walki.
bworek Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie.

Artykuł utworzony 24.11.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz