Przedmioty do zdobycia w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
Enroth to kraina, gdzie bohaterowie znaleźć mogą przeróżne przedmioty obdarzone mocą, które pomagają im w wykonaniu zadania. Gra oferuje 38 różnych artefaktów, w tym cztery unikalne (Najznakomitsze), których zdobycie wymaga zebrania układanki i wykopania przedmiotu zgodnie z rzeczoną mapą. Pozostałe rozsiane są na mapie przygód lub znajdują się w rękach herosów. W pierwszej sytuacji przejęcie artefaktu wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 2000 sztuk złota LUB pokonania 50 Rozbójników. Często jednak przeciwnicy zdołają nas uprzedzić i wówczas jedynym sposobem na przejęcie cennych przedmiotów jest pokonanie ich w boju. Pragnę tutaj zaznaczyć, iż w grę wchodzi tylko zabicie wrogiego bohatera, jeśli bowiem ucieknie bądź skapituluje, wówczas zachowuje wszystkie itemy.
Jeden heros może mieć maksymalnie 14 artefaktów, bohaterowie mogą się także wymieniać towarami między sobą (z wyjątkiem księgi czarów oraz fizbinu nieszczęścia).
Artefakty bezpośrednio oddziaływają na konkretne parametry dzierżyciela. Na tej podstawie podzieliłem je na kilka grup.
Artefakty ataku i obrony
|
|
Artefakty mocy i wiedzy
|
|
Artefakty morale i szczęścia
|
|
Artefakty zwiększające ruch
Buty mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie. | Prawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu. | ||
Buty mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie. | Żeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu. |
Artefakty pozostałe
Bezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie. | Księga magii pozwala ci na rzucanie zaklęć. | ||
Bezdenna torba daje ci 750 sztuk złota dziennie. | Balista szybkości pozwala ci strzelać z katapulty dwa razy w czasie rundy walki. | ||
Bezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie. |
Artykuł utworzony 24.11.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.