heroes of might and magic: a strategic quest

Przedmioty do zdobycia w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Enroth to kraina, gdzie bohaterowie znaleźć mogą przeróżne przedmioty obdarzone mocą, które pomagają im w wykonaniu zadania. Gra oferuje 38 różnych artefaktów, w tym cztery unikalne (Najznakomitsze), których zdobycie wymaga zebrania układanki i wykopania przedmiotu zgodnie z rzeczoną mapą. Pozostałe rozsiane są na mapie przygód lub znajdują się w rękach herosów. W pierwszej sytuacji przejęcie artefaktu wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 2000 sztuk złota LUB pokonania 50 Rozbójników. Często jednak przeciwnicy zdołają nas uprzedzić i wówczas jedynym sposobem na przejęcie cennych przedmiotów jest pokonanie ich w boju. Pragnę tutaj zaznaczyć, iż w grę wchodzi tylko zabicie wrogiego bohatera, jeśli bowiem ucieknie bądź skapituluje, wówczas zachowuje wszystkie itemy.

Jeden heros może mieć maksymalnie 14 artefaktów, bohaterowie mogą się także wymieniać towarami między sobą (z wyjątkiem księgi czarów oraz fizbinu nieszczęścia).

Artefakty bezpośrednio oddziaływają na konkretne parametry dzierżyciela. Na tej podstawie podzieliłem je na kilka grup.

Artefakty ataku i obrony

dommaczugaGrzmiąca maczuga dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 1.
domkorbaczWielki korbacz zwiększa twój współczynnik do ataku o 1.
domtoporPotężny topór dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 2.
dommieczSmoczy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 3.
najmieczNajznakomitszy miecz dominium zwiększa twój współczynnik ataku o 12.
ochchelmWzmocniony hełm ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 1.
ochrekawicePancerne rękawice ochrony zwiększają twój współczynnik obrony o 1.
ochtarczaMaskująca tarcza ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 2.
ochnapiersnikBoski napierśnik ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 3.
najplaszczNajznakomitszy płaszcz ochrony zwiększa twój współczynnik obrony o 12.

Artefakty mocy i wiedzy

mpierscienPierścień mocy maga zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
mnaszyjnikMagiczna bransoleta czarodzieja zwiększa twoją moc zaklęć o 2.
mbroszaBrosza magii wiedźmy zwiększa twoją moc zaklęć o 3.
mbransoletaTajemniczy naszyjnik magii zwiększa twoją moc zaklęć o 4.
najrozdzkaNajznakomitszy kostur zwiększa twoją moc zaklęć o 12.
zwojwiedzy1Pomniejszy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 2.
zwojwiedzy2Większy zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 3.
zwojwiedzy3Wspaniały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 4.
zwojwiedzy4Doskonały zwój wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 5.
najksiesgaNajznakomitsza księga wiedzy zwiększa twoją wiedzę o 12.

Artefakty morale i szczęścia

medalhonoruMedal honoru zwiększa twoje morale
medalmestwaMedal męstwa zwiększa twoje morale
medalodwagiMedal odwagi zwiększa twoje morale
medaluznaniaMedal uznania zwiększa twoje morale >
fizbinFizbin nieszczęścia znacznie obniża twoje morale.
koniczynaCzterolistna koniczyna zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
podkowaZłota podkowa zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
lapkaKrólicza łapka zwiększa twoje szczęście w czasie walki.
monetaSzczęśliwa moneta hazardzisty zwiększa twoje szczęście w czasie walki.

Artefakty zwiększające ruch

butypodroznikaButy mobilności podróżnika zwiększają zasięg ruchu na lądzie.kompasPrawdziwy kompas mobilności zwiększa zasięg ruchu na lądzie i morzu.
butynomadaButy mobilności nomada zwiększają zasięg ruchu na lądzie.sekstansŻeglarski sekstans mobilności zwiększa zasięg ruchu na morzu.

Artefakty pozostałe

bsakiewkaBezdenna sakiewka złota daje ci 500 sztuk złota dziennie.ksiegaKsięga magii pozwala ci na rzucanie zaklęć.
btorbaBezdenna torba daje ci 750 sztuk złota dziennie.balistaBalista szybkości pozwala ci strzelać z katapulty dwa razy w czasie rundy walki.
bworekBezdenny worek złota daje ci 1000 sztuk złota dziennie.

Artykuł utworzony 24.11.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *