Magia dostępna w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
W Heroes 1 istnieje 29 czarów: 19 bitewnych (do użycia podczas walki) i 10 podróżnych (mających zastosowanie na mapie przygód). Zajmują one określone poziomy od 1 do 4 (aby poznać czar wyższego stopnia, należy rozwinąć Gildię Magów do danego poziomu). Aby je poznać, niezbędna jest Księga Czarów. Czarnoksiężnicy i Czarodziejki mają ją w ekwipunku na start, Rycerze i Barbarzyńcy mogą ją nabyć w Gildii Magów za 500 sztuk złota.
Czas trwania zaklęć czasowych zależy od mocy bohatera (każdy punkt mocy to kolejna tura).
Liczba użyć danego zaklęcia przed ponownym odwiedzeniem Gildii Magów zależy od wiedzy herosa (każdy punkt to jedno użycie).
Wartość obrażeń, jakie zadają niektóre z czarów bitewnych, również są bezpośrednio związane z mocą naszej postaci. Określoną indywidualnie dla każdego z tych zaklęć stałą mnoży się przez punkty mocy i w ten sposób możemy obliczyć, ile życia pozbawimy wrogich jednostek.
–> Błyskawica (II): 25 x MOC (zadaje jednej, wybranej jednostce)
–> Burza (III): 25 x MOC (zadaje każdemu oddziałowi na polu walki, również naszym)
–> Kula Ognia (III): 10 x MOC (zadaje wszystkim jednostkom, które znajdą się w zasięgu jej pola rażenia, czyli w promieniu jednego pola od pola, gdzie została rzucona)
–> Deszcz Meteorów (IV): 25 x MOC (j.w.)
–> Armageddon (IV): 50 x MOC (jak w przypadku Burzy)
Czary Bitewne |
|
Zaklęcie |
Opis |
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czary podróżne |
|
Zaklęcie |
Opis |
Artykuł utworzony 20.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.