heroes of might and magic: a strategic quest

Magia dostępna w Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

W Heroes 1 istnieje 29 czarów: 19 bitewnych (do użycia podczas walki) i 10 podróżnych (mających zastosowanie na mapie przygód). Zajmują one określone poziomy od 1 do 4 (aby poznać czar wyższego stopnia, należy rozwinąć Gildię Magów do danego poziomu). Aby je poznać, niezbędna jest Księga Czarów. Czarnoksiężnicy i Czarodziejki mają ją w ekwipunku na start, Rycerze i Barbarzyńcy mogą ją nabyć w Gildii Magów za 500 sztuk złota.

Czas trwania zaklęć czasowych zależy od mocy bohatera (każdy punkt mocy to kolejna tura).
Liczba użyć danego zaklęcia przed ponownym odwiedzeniem Gildii Magów zależy od wiedzy herosa (każdy punkt to jedno użycie).

Wartość obrażeń, jakie zadają niektóre z czarów bitewnych, również są bezpośrednio związane z mocą naszej postaci. Określoną indywidualnie dla każdego z tych zaklęć stałą mnoży się przez punkty mocy i w ten sposób możemy obliczyć, ile życia pozbawimy wrogich jednostek.
–> Błyskawica (II): 25 x MOC (zadaje jednej, wybranej jednostce)
–> Burza (III): 25 x MOC (zadaje każdemu oddziałowi na polu walki, również naszym)
–> Kula Ognia (III): 10 x MOC (zadaje wszystkim jednostkom, które znajdą się w zasięgu jej pola rażenia, czyli w promieniu jednego pola od pola, gdzie została rzucona)
–> Deszcz Meteorów (IV): 25 x MOC (j.w.)
–> Armageddon (IV): 50 x MOC (jak w przypadku Burzy)

Czary Bitewne

Zaklęcie
Opis
heroes 1 czary - Antymagia

heroes 1 czary - Antymagia

heroes 1 czary - Armagedon

heroes 1 czary - Armagedon

heroes 1 czary - Błogosławieństwo

heroes 1 czary - Błogosławieństwo

heroes 1 czary - Błyskawica

heroes 1 czary - Błyskawica

heroes 1 czary - Burza

heroes 1 czary - Burza

heroes 1 czary - Deszcz Meteorów

heroes 1 czary - Deszcz Meteorów

heroes 1 czary - Klątwa

heroes 1 czary - Klątwa

Kula ognia

heroes 1 czary - Kula ognia

heroes 1 czary - Leczenie

heroes 1 czary - Leczenie

heroes 1 czary - Ochrona

heroes 1 czary - Ochrona

heroes 1 czary - Odpędzenie nieumarłych

heroes 1 czary - Odpędzenie nieumarłych

heroes 1 czary - Oślepienie

heroes 1 czary - Oślepienie

heroes 1 czary - Paraliż

heroes 1 czary - Paraliż

heroes 1 czary - Przyspieszenie

heroes 1 czary - Przyspieszenie

heroes 1 czary - Rozproszenie magii

heroes 1 czary - Rozproszenie magii

heroes 1 czary - Spowolnienie

heroes 1 czary - Spowolnienie

heroes 1 czary - Szał bojowy

heroes 1 czary - Szał bojowy

heroes 1 czary - Teleportacja

heroes 1 czary - Teleportacja

heroes 1 czary - Wskrzeszenie

heroes 1 czary - Wskrzeszenie

Czary podróżne

Zaklęcie
Opis
heroes 1 czary - Pokaż artefaktyheroes 1 czary - Pokaż artefakty
heroes 1 czary - Pokaż bohaterówheroes 1 czary - Pokaż bohaterów
heroes 1 czary - Pokaż kopalnieheroes 1 czary - Pokaż kopalnie
heroes 1 czary - Pokaż zasobyheroes 1 czary - Pokaż zasoby
heroes 1 czary - Pokaż miastaheroes 1 czary - Pokaż miasta
heroes 1 czary - Pokaż wszystkoheroes 1 czary - Pokaż wszystko
heroes 1 czary - Identyfikacja bohateraheroes 1 czary - Identyfikacja bohatera
heroes 1 czary - Przywołanie łodziheroes 1 czary - Przywołanie łodzi
heroes 1 czary - Wrota do miastaheroes 1 czary - Wrota do miasta
heroes 1 czary - Brama międzywymiarowaheroes 1 czary - Brama międzywymiarowa

Artykuł utworzony 20.11.2012 r. dla Tajemnic Antagarichu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *