Umiejętności podstawowe
Jeśli by szukać sfer, w których Heroes 2 uczyniła rewolucyjne kroki w stosunku do poprzedniczki, jedną z nich na pewno byłyby umiejętności bohaterów. Istnieją cztery umiejętności podstawowe: Atak, Obrona, Moc zaklęć oraz Wiedza. Pierwsze dwa współczynniki wpływają na skuteczność naszych jednostek w boju, zadawane i otrzymywane przez nie obrażenia (są dodawane do odpowiednich statystyk oddziałów). Pozostałe są ściśle związane z magią: Moc zwiększa siłę zaklęć i czas ich trwania (1 punkt mocy = 1 tura), a Wiedza odpowiada za liczbę punktów many (1 punkt wiedzy = 10 punktów many). Oprócz tego wojska herosa posiadają parametry Morale (wysokie zwiększa szansę na dodatkowy ruch, niskie może pozbawić kolejki jednostkę) i Szczęścia (wysokie umożliwia zadanie podwójnych obrażeń).
Nowością w tej części jest pojawienie się 14 trójpoziomowych Umiejętności drugorzędnych. Każdy bohater może posiąść 8 z nich. Zdobywa je podczas zdobywania poziomu lub poprzez wizytę w Chatce wiedźmy. Szczegółowe dane na temat zysków z poznania poszczególnych umiejętności na danym poziomie zawiera poniższa tabela.
Umiejętności dodatkowe
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
Artykuł utworzony 03.05.2013r. dla Tajemnic Antagarichu.