Trzy słowa wprowadzenia
Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce zdecydowałem się stworzyć projekt wielkiej kampanii rewolucjonizującej grę Heroes of Might and Magic III…
No dobra, nie było to tak dawno, bo kilka lat temu. Z tą galaktyką też przesada, było to na wyjeździe w góry. Projekt też nie jakiś strasznie duży, raczej kompaktowy. No i rewolucji niezbyt wiele, może kilka nowych propozycji. Tym nie mniej postanowiłem podzielić się z Wami zarysem tryptyku, który nazwałem od imienia głównego bohatera Sagą Briana.
Z jednej strony stanowi on zbiór znanych już z innych dzieł motywów, sprowadzonych do ustandaryzowanych w Heroesach celów misji. Z drugiej jednak jest to opowieść dramatyczna. Oto młody chłopak ze znacznymi zdolnościami bojowymi przechodzi w krótkim czasie drogę od zera, przez bohatera, po nekromantę. Od wielkiej chwały po brutalny dla odbiorcy upadek.
Moralność na kartach Heroes 3
Spośród kampanii składających się na Sagę Briana pierwszą stanowi opowieść pt. Chłopiec na posyłki. Młody żołnierz, władający niezbyt popularną w Erathii bronią – sztyletem – staje wpierw oko w oko z siłami natury. Misja pierwsza, w której stoczyć mamy bitwy z najsłabszymi stworami Heroes 3 ma pokazać, że nikogo – nawet tego najmniejszego – nie wypada bagatelizować. Szczególnie, gdy napada cię wraz z kilkuset znajomymi. Kolejne zadania to stosunkowo jasne zlecenia od samego monarchy, polegające na dostarczaniu w różne miejsca artefaktów składających się na relikt o większej mocy. W tym zakresie Chłopiec na posyłki do złudzenia przypomina Bunt barbarzyńcy.
Ambicje Briana zdawały się jednak znacząco przerastać to, co zaoferował mu król Mathias za realizację misji. Młodzieniec odebrał jako afront zwolnienie go ze służby i postanowił sprzeniewierzyć się swojemu władcy. Kampania druga – Bunt Briana – opowiada o jego przygotowaniach do przemiany w nekromantę. Motyw dosyć sztampowy, lecz w perspektywie tryptyku dramatyczny. Kiedy bowiem ambicja góruje nad moralnością, naszym jedynym sojusznikiem pozostaje Śmierć. Brian wraz z nieumarłymi sprzymierzeńcami decyduje się podbić region i założyć swoje własne państewko.
Działania Briana nie pozostały bez odpowiedzi. Król Mathias zaczął przygotowywać kontrofensywę. Historia w kampanii Wojna ze zdrajcą opowiedziana ma być z perspektywy generała Morgana. Ten oto dzielny wojak uwięziony przez aroganckiego nekromantę musi uciec pachołkom śmierci, a następnie dotrzeć do monarchy, by otrzymać kolejne rozkazy. Ostatnia część tryptyku to przede wszystkim pochwała lojalności, cnoty, której przecenić nie sposób.
Czy tryptyk doczeka się realizacji?
Saga Briana nie kończy się jednak na trzeciej kampanii. Nie wiadomo, jak potoczyły się losy wojny. Nie stanowi ona zresztą najważniejszego punktu całej historii, która skupia się raczej na wartościach. A właściwie skupiałaby się, gdybym ją zrealizował. No więc właśnie – czy i kiedy przeleję Sagę Briana na mapy Heroes 3? Tego nie jestem w stanie znowuż powiedzieć. Gdzieś na dysku miałem wstępne projekty misji, jeżeli je odnajdę, jest szansa na wykonanie kampanii.
W każdym razie szanse na finalizację będą tym większe, z im większym zainteresowaniem sam zarys się spotka. Zapraszam do zapoznania się i napisania kilku słów, co o tym sądzicie.
Saga Briana
Chłopiec na posyłki
Misja 1. Dobry w walce sztyletem rycerz Brian, dowodząc mała grupą żołnierzy, musi zniszczyć nieprzyjacielskie armie gremlinów, chochlików i goblinów.
Misja 2. Zauważony przez króla Mathiasa Brian został zaproszony do pałacu monarchy. Tam otrzymuje 3 tajemnicze artefakty, które razem tworzyć mają coś bardzo cennego. Ma je rozdzielić w trzech miejscach.
Na początek Brian musi zanieść Magiczny Oszczep do CarnVille.
Premia początkowa: krzywy krótki miecz
Misja 3. Następnie Brian musi udać się do Minas False z Pierścieniem Maga.
Premia początkowa: mała lekka szabla + dłuższy sztylet
Misja 4. Ostatni artefakt, Magiczny Znak, Brian ma zanieść na sam posterunek generała Morgana.
Premia początkowa: olbrzymi oszczep
Zakończenie: Król był zachwycony Brianem. Oddał mu magiczny oszczep, szablę oraz kilka skrzyń złota.
Bunt Briana
Misja 1. Przebywając w obozie Kendala dostajesz rozkaz od króla, by wycofać się i wrócić do Fortu Dionizon obok miasta Berwood.
Misja 2. Król rozkazuje ci wrócić do domu. To skandal! Już cię nie potrzebuje? Nie godzisz się z taką decyzją i potajemnie tworzysz spisek przeciw Mathiasowi. Zostajesz nakłoniony, ażeby zostać nekromantą…
Żeby wygrać, musisz podbić fortyfikacje wokół Berwood.
Premia początkowa: 100 szkieletów lub 1 kościany smok
Misja 3. Rozpoczynasz przemianę w nekromantę. Nie możesz już walczyć wręcz. Rycerz Śmierci Isra ma dla ciebie podbić miasto Berwood. Prorocy i Mesjasze, nowe jednostki, pomogą w wykonaniu tego zadania.
Premia początkowa: 1 mesjasz lub 2 prorocy
Misja 4. Lord Benett, uchodzący tu za wielkiego rycerza Erathii, przyłącza się do spisku. Za pomocą naiwnych ludzi z Berwood ma zdobyć Fort Xilax oraz pokonać wojska Vokiala, który sprzeciwił się nam.
Premia początkowa: 1 mesjasz
Misja 5. Generał Morgan ruszył na nas. Musimy podbić posterunek. Wtedy rozgromimy go bez większych problemów.
Premia początkowa: brak
Zakończenie: Wspaniale! Twoja przemiana dobiegła końca, a wraz z nią proklamowaliśmy powstanie nowego państwa…
Wojna ze zdrajcą
Wprowadzenie: Brian zdradził Erathię i stworzył własne państwo na jej ziemiach. Wiemy już, że spiskował z lordem Benettem i Isrą. Czas zaprowadzić porządek!
Misja 1. Generał Morgan został uwięziony przez Briana. Ale grupa dziesięciu czempionów wywarzyła drzwi więzienia i ukryła dowódcę w sadzie. Tam jednak wpadli oni w pułapkę. Generał Morgan musi uciec jak najdalej od Berwood.
Premia początkowa: brak
Misja 2. Generał Morgan przedostał się do obozu króla Mathiasa, który rozkazał mu zniszczyć plagę zbójców w lesie Fangorion.
Premia początkowa: 10 krzyżowców
Misja 3. Król Mathias wyrusza na wojnę z Brianem. Morgan ma za zadanie utorować drogę jego żołnierzom, niszcząc obozy nieumarłych, diabłów i bestii z bagien.
Premia początkowa: 25 krzyżowców