Starcraft II przechodzi na model free-to-play

Nie jest to news do końca najświeższy, bo to już wiadomo od kilku dni, jednak warto wspomnieć, że Starcraft II zgodnie z obietnicą Blizzarda przeszedł na biznesowy model mikropłatności. Przy okazji ukazał się również patch wprowadzający zmiany w balansie jednostek oraz bohaterów trybu kooperacji. Jest całkiem obszerny i zainteresowanych czeka dłuższa lektura. Wbrew pozorom, free-to-play nie jest w tym wypadku pay-to-win, albo jakiś wybitnie ograniczający. Wprowadzone zmiany to:

  • Kampania Wings of Liberty (Terran) została udostępniona w całości do rozegrania – chętnie ją polecam, gdyż ze wszystkich trzech kampanii ma fabułę zdecydowanie najbliższą klimatowi oryginału, jak również zawarto tam dużo bardzo ciekawych pomysłów na rozgrywkę. Przechodziłem ją na wiele sposobów: skupiając się na ulepszeniach piechoty z dodatkiem pojazdów zmechanizowanych, machinach lądowych, lotnictwie czy Duchach/Widmach z wykorzystywaniem ich specjalnych zdolności.
  • Pozostałe kampanie, Heart of the Swarm i Legacy of the Void pozostaną do dokupienia. Zaznaczę jednak, że jeśli ktoś przed 31 października miał Starcrafta II na swoim koncie, to dostał Heart za darmo. Jeśli ktoś od dłuższego czasu nie grał, to powinien zajrzeć na Battle.net i sprawdzić.
  • Udostępniono możliwość rozgrywania meczów rankingowych – najpierw trzeba jednak wygrać 10 meczy dnia (poza rankingiem lub przeciw SI). W związku z tym najpierw trzeba będzie odrobinę pograć w inne tryby gry, zanim odblokuje się skok na głęboką wodę.
  • Poszerzono również listę dostępnych dowódców w trybie kooperacji – do ekipy ciągle całkowicie darmowych Raynora, Kerrigan i Artanisa dołączą wszyscy pozostali bohaterowie, jednak będzie można ich rozwijać wyłącznie do poziomu 5 – chyba, że oczywiście kupicie grę.
  • Oczywiście ciągle pozostała możliwość rozgrywania custom games.

Jako bonus Blizzard na Twitterze pośmiał się trochę ze Star Wars Battlefront II i taktyk finansowych EA.

Dodaj komentarz