Patch 6.18 dodaje podróże między centrami danych już 5 lipca.
SQUARE ENIX podczas najnowszej transmisji Letter from the Producer LIVE podzieliło się nowymi informacjami na temat nadchodzącej aktualizacji 6.2 dla FINAL FANTASY® XIV Online, zatytułowanej „Buried Memory” w tym najnowszymi informacjami na temat bardzo oczekiwanej zawartości Island Sanctuary.
Patch 6.2 ma trafić na serwery pod koniec sierpnia i będzie zawierać mnóstwo nowej zawartości, w tym najnowszy rozdział tej uznanej przez krytyków historii, świeże wyzwania bitewne, aktualizacje systemowe i wiele innych.
Producent i dyrektor Naoki Yoshida spędził trochę czasu podczas transmisji, wyjaśniając więcej na temat nadchodzącej zawartości Island Sanctuary oraz tego, jakie przygody czekają na graczy. Gracze będą mogli zbudować swoje własne sanktuarium na wyspie w tej relaksującej zawartości solowej – zbierać materiały, budować obiekty, opiekować się stworzeniami i nie tylko, bez konieczności posiadania wcześniejszego doświadczenia w rzemieślnictwie lub zbieractwie. Dzięki ukończeniu różnych zadań w Sanktuarium na Wyspie gracze mogą również zdobyć wyspiarską walutę, którą można wymienić na specjalne przedmioty.
Yoshida podzielił się również najnowszymi informacjami dotyczącymi tego, czego gracze mogą się spodziewać po premierze łatki 6.2, m.in:
- Nowe zadania scenariusza głównego – Najnowszy rozdział w historii emocjonującej historii.
- Nowe zadania poboczne –Wielka przygoda Tataru trwa.
- Nowy Dungeon – The Fell Court of Troia
- Nowa próba – Nowe wyzwanie na poziomie trudności Normal i Extreme. Dalsze szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie
- Nowy rajd dla 8 graczy – Pandæmonium: Abyssos będzie dostępne zarówno na poziomie trudności Normal, jak i Savage. Rajd na trudności Savage ma zostać wydany tydzień po premierze aktualizacji 6.2.
- Nowa próba Unreal – Bitwa z Sephirotem w Containment Bay S1T7 (Unreal)
- Aktualizacje PvP – PvP Series 2 i Crystal Conflict Series 3 rozpoczną się wraz z wydaniem Patcha 6.2. Rival Wings również zostanie wznowione, wraz z poprawkami akcji PvP.
- Zmiany w scenariuszu głównym:
- Funkcja Duty Support zostanie rozszerzona o lochy głównego scenariusza od Snow Cloak po The Vault.
- The Steps of Faith Trial zostanie przerobione na Solo Quest Battle
- Thornmarch Trial zostanie odnowiony
- Dodatkowe aktualizacje – Dodatkowa zawartość, w tym zmiany w zadaniach zarówno dla PvE, jak i PvP, aktualizacje tabliczek poszukiwaczy przygód, rozszerzenie Glamour Dresser z 400 do 800 slotów i wiele więcej.
Dodatkowo podzielono się również szczegółami na temat tego, jaka zawartość pojawi się w nieco późniejszym terminie, w ramach patcha 6.25:
- Nowe zadania poboczne – wątek Somehow Further Hildibrand Adventures będzie kontynuowany w patchu 6.25.
- Nowe zadania związane z ulepszaniem broni – Gracze mogą zdobyć i ulepszyć Broń Manderville przez całą serię Patch 6.x, która można odblokować przez ukończenie wątku Somehow Further Hildibrand Adventures.
- Nowe zadania plemienne: Omicron
- Nowa zawartość bitewna “Variant Dungeons “– Poprzednio nazywane „Criterion Dungeons”, gracze mogą cieszyć się nową zawartością lochów o zmiennym stopniu trudności – zaczynając od Sil’dihn Subterrane – zaprojektowanych dla 1-4 graczy, z trudnością przeciwników skalowaną w zależności od wielkości grupy. Lochy będą miały rozgałęzione trasy, które zmieniają się w zależności od działań gracza w lochu.
- Nowa ścieżka: Criterion Dungeons – Zawartość dla czterech graczy o wysokim poziomie trudności, która zawiera obszar wizualnie podobny do Variant Dungeons, ale będzie miała ustaloną trasę. Zawartość Criterion Dungeon będzie zawierała dwa warianty o różnym stopniu trudności, każdy z własnym, unikalnym zestawem zasad i cech.
Pełna transmisja Letter from the Producer LIVE dostępna jest na Twitchu.
Dodatkowo patch 6.18 zostanie wprowadzony już we wtorek 5 lipca, wprowadzając długo oczekiwaną funkcję Data Center Travel. Gracze będą mogli odwiedzać światy w różnych centrach danych, zanim utworzą grupy i podejmą wyzwania. Ta funkcja pozwala na podróżowanie tylko pomiędzy logicznymi centrami danych w tym samym fizycznym centrum danych. Podróżowanie pomiędzy japońskimi, północnoamerykańskimi, europejskimi i oceanicznymi centrami danych będzie niedostępne.
Patch 6.18 doda nowe logiczne centrum danych, Meteor, do japońskiego centrum danych, a niektóre istniejące Światy zostaną w nim ponownie rozmieszczone. W regionach europejskich pojawi się również pierwsze z dwóch dużych rozszerzeń liczby dostępnych światów, co oznacza większą pojemność dla większej liczby graczy. W regionie UE zostaną dodane w sumie cztery światy, z czego dwa światy zostaną dodane do każdego centrum danych, jak wymieniono poniżej.
- Nowe światy w Chaos Data Center – ‘Sagittarius’ oraz ‘Phantom’
- Nowe światy w Light Data Center – ‘Alpha’ oraz ‘Raiden’
Pełne informacje na temat tych dodatków można znaleźć na stronie twórców.