Rozrywka, nauka i przemysł oparte na technologii gier.
Na konferencji „SPARK 2022” firma Tencent Games przedstawiła 44 produkty i projekty przeznaczone na rynek chiński, a także kilka projektów, które wykorzystują technologie związane z grami do badań kulturalnych, przemysłowych i naukowych.
Podczas wirtualnej konferencji starszy wiceprezes firmy Tencent, Steven Ma, podkreślił rosnące znaczenie i korzyści płynące z zastosowania technologii, które powstały w trakcie tworzenia gier, dzięki którym nie tylko gracze mogą zacząć doświadczać mieszania się świata rzeczywistego i internetowego w swego rodzaju „hipercyfrowej rzeczywistości„.
„Branża gier komputerowych nie rozwija się w odosobnieniu. Od momentu powstania branża ta zawsze była napędzana i symbiotycznie rozwijana wraz z najnowocześniejszymi technologiami, a także gromadząc szereg unikalnych możliwości technicznych” – powiedział Ma, a dokładniej jego cyfrowy sobowtór o wysokiej wierności, zbudowany przy użyciu rodzimej technologii next-gen przez NExT Studios firmy Tencent, który przekazał swoje przesłanie tłumowi online. „Wraz z ciągłym postępem technologii i pogłębianiem naszego zrozumienia, gry będą odgrywać coraz ważniejszą rolę zarówno w rozwoju gospodarczym, jak i w życiu społecznym, tworząc jeszcze większe przełomy technologiczne i bogatszą wartość„.
Zapowiedzi nowych gier
Tencent Games przedstawił aktualizacje dotyczące 26 gier, w tym gorąco wyczekiwanych tytułów, takich jak League of Legends Esports Manager, Return to Empire, Code: To Jin Yong, a także rozwiązania technologiczne dla gier w chmurze START ENGINE wraz z pierwszym demo EVOLUTION.
Wśród nich znalazło się ogłoszenie, że League of Legends Esports Manager, oficjalna gra mobilna rozgrywek Esportowych League of Legends, rozpocznie w lipcu otwarte beta testy na rynku Chin kontynentalnych.
Return to Empire
Return to Empire – strategiczna gra mobilna stworzona na rynek chiński przez TiMi Studio Group we współpracy z Xbox Game Studios. Zawiera ona klasyczne elementy z serii Age of Empires i rozszerza rozgrywkę, dając większą swobodę na 625 kilometrach kwadratowych trójwymiarowego pola bitwy.
Armie na polu bitwy można dowolnie tworzyć i dobierać, a strategie można w każdej chwili dostosowywać, co pozwala na intuicyjne wyobrażenie sobie pola bitwy. Return to Empire na nowo wyobraża sobie klasyczne bitwy oblężnicze, zarówno w ofensywie, jak i w defensywie, z szybko zmieniającym się polem bitwy, które stawia przed graczami coraz to nowe wyzwania. Pozwala to graczom wyjść poza ramy tradycyjnej strategii i wykorzystać potencjał taktyczny każdej sytuacji.
Code: To Jin Yong
Code: To Jin Yong, tworzony przez LIGHTSPEED STUDIOS, wykorzystuje silnik Unreal Engine 5. Gra została zaadaptowana na podstawie uznanej serii powieści o sztukach walki („wuxia”) autorstwa słynnego pisarza Jin Yonga i autoryzowana przez Ming Ho Publications. Jako pierwsza gra na silniku Unreal Engine 5 z otwartym światem, w której występują legendarni bohaterowie świata Jin Yong wuxia, Code: To Jin Yong zostanie udostępniony graczom na całym świecie w najbliższej przyszłości. Gracze mogą oczekiwać swobodnej eksploracji rozległego i wielkiego świata sztuk walki.
Dzięki możliwościom silnika Unreal Engine 5 klasyczne postaci z arcydzieła Jin Yonga, takie jak Yang Guo, Qiao Feng, Linghu Chong i inni, ożyją w cyfrowej wersji. Jednocześnie silnik ten umożliwia twórcom odtworzenie spektakularnych technik sztuk walki dzięki systemowi fizyki, na którym opiera się silnik. Gra wykorzystuje również technologię fotogrametrii, aby zapewnić wciągające wrażenia. Do projektu „Jin Yong Wuxia Landmarks” w przyszłości dołączy więcej partnerów, którzy będą digitalizować zabytki sztuk walki, zwiększać możliwości rozwoju i kontynuować promocję kultury sztuk walki.
EVOLUTION
Firma Tencent Games przedstawiła również nowe informacje na temat technologii gier w chmurze – START ENGINE oferując EVOLUTION, demo swojej natywnej technologii gier w chmurze. W wersji demonstracyjnej gracze zostają przeniesieni do epoki dinozaurów w interaktywnej scenie na poziomie filmu, w czasie rzeczywistym, z bardzo precyzyjnie odwzorowanymi dinozaurami i gęstymi lasami. Natywna technologia gier w chmurze w sposób naturalny obsługuje synchronizację dla wielu graczy.
Zespół START ENGINE koncentruje się na rozwoju natywnej technologii gier w chmurze i oferowaniu użytkownikom końcowym zupełnie nowych doświadczeń w grach. START ENGINE z niecierpliwością czeka na współpracę z globalnymi studiami gier, niezależnymi deweloperami i twórcami filmowymi, aby wspólnie odkrywać nowe możliwości i wyruszyć w podróż do w pełni realnego świata.
Projekty wspierane przez technologie gier
Na konferencji firma Tencent Games pokazała również, w jaki sposób stosuje technologie związane z grami w innych dziedzinach, takich jak badania naukowe, dziedzictwo kulturowe i zastosowania przemysłowe.
Dziedzictwa kultury
Firma Tencent Games pomogła w ochronie i odbudowie poprzez stworzenie cyfrowego Wielkiego Muru Chińskiego, Jaskini Bibliotecznej w Dunhuang i Centralnej Osi Pekinu dzięki wykorzystaniu technologii gier, w tym technologii PCG (Programmed Content Generation), PBR (Physics-based Rendering Technology), gier w chmurze, wirtualnych awatarów i innych technologii gier, umożliwiając przekształcenie dziedzictwa kulturowego w żywe historie, pozwalające społeczeństwu lepiej zrozumieć historię i kulturę, która się za nimi kryje.
Przemysł
BaoSteel Co., Ltd., Tencent Games oraz Tencent Cloud współpracowały nad zastosowaniem technologii Real-time Cloud Rendering, Motion Capture, Reality-Virtuality Interaction, AR/VR oraz innych technologii gier w celu stworzenia cyfrowego bliźniaka walcowni gorącej Baosteel 1580 oraz zbudowania holograficznej, pozbawionej okularów, cyfrowej fabryki 3D o pełnej wierności. W ramach digitalizacji przemysłu stalowego, kompleksowego gromadzenia danych, zarządzania i analizy, a także symulacji i interakcji w czasie rzeczywistym, partnerstwo to po raz pierwszy włącza technologie gier firmy Tencent do różnych scenariuszy procesu produkcji stali, aby poprawić wydajność produkcji i sprawić, że produkcja stali stanie się bardziej inteligentna, energooszczędna i przyjazna dla środowiska.
Tencent współpracuje także z filią China Southern Airlines, Zhuhai Flight Training Center, nad opracowaniem i budową pierwszego w Chinach pełnego symulatora lotu (FFS). Wspólnie zbudowany system wizualny będzie wykorzystywał technologie renderowania grafiki i symulacji fizycznej z gier. Wykorzystując technologię symulacji w czasie rzeczywistym, szeroko stosowaną w grach, Tencent może szybko budować niezwykle realistyczne i stale zmieniające się środowiska wirtualne.
Badania naukowe
Firma Tencent Games ogłosiła również, że dołączy do programu Chasing All Transients Constellation Hunters (CATCH), zainicjowanego przez Instytut Fizyki Wysokich Energii Chińskiej Akademii Nauk, Kluczowe Laboratorium Astrofizyki Cząstek Elementarnych. W programie CATCH wykorzystana zostanie wiodąca w branży technologia sztucznej inteligencji firmy Tencent Games: algorytm wieloagentowego uczenia się przez wzmacnianie, dzięki któremu ponad 100 satelitów będzie mogło inteligentnie i wspólnie obserwować ekstremalny Wszechświat, gdzie materia istnieje w ekstremalnych warunkach.
Technologia generowania działań intelektualnych i fizycznej symulacji w czasie rzeczywistym, która napędza postacie niezależne (Non-Playable Characters – NPC) w grach, zostanie również wykorzystana do uczynienia robotów inteligentniejszymi podczas pracy w otoczeniu ludzi. Technologia ta zwiększy zdolność robotów do podejmowania autonomicznych decyzji w celu dostosowania się do różnych sytuacji. Przełomowe osiągnięcia pomogą utorować drogę do przyszłych zastosowań w świecie rzeczywistym, takich jak opieka nad osobami starszymi i inne usługi zorientowane na ludzi.
Materiały prasowe dostępne są tutaj.