heroes 3 nowy początek

Kampania Nowy Początek
Misja 3 – Odzyskanie kaptura

Prolog

Gdy przyniosłam Sandro Amulet Grabarza, dowiedziałam się, że najął też innego barbarzyńcę, Tareka, aby odszukał inny artefakt, Kaptur Wampira. Jednak Tarek od długiego czasu nie daje znaku życia i Sandro bardzo się o niego niepokoi. Osobiście przypuszczam, że Tarek dostał się w ręce bandytów, którzy przetrzymują go dla okupu w podziemnym więzieniu, w pobliżu granicy z Deyją.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 20;
  • Warunki wygranej: przeniesienie artefaktu (Kaptur Wampira) do miasta Leafhall;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Gem lub Clancy);
  • Premie początkowe: (a) Rada Miasta, (b) 15 drewna lub (c) +1 obrony.

Kampania Nowy Początek Misja 3 (powierzchnia)Kampania Nowy Początek Misja 3 (podziemia)

Pierwsze kroki

Na tej mapie trzeba będzie się już nieco zastanowić  w zasadzie nad każdym kolejnym ruchem, ponieważ przeciwnik nie wybacza błędów. Zaczynamy z jednym bastionem, który musimy jak najszybciej rozwinąć do maksimum. W tym czasie przejmujemy przy pomocy Gem, Clancy’ego oraz dodatkowego, trzeciego bohatera strefę startową oraz ruszamy do pobliskich podziemi i górną ścieżką. Od południa przejścia strzegą potężni strażnicy, których póki co nie będziemy w stanie pokonać.

Poprzez podziemia (które czyścimy i flagujemy) dotrzemy w okolice miasta Leafhall – to tutaj musimy przetransportować kaptur wampira, gdy już go zdobędziemy. Okolica tego miasta jest bardzo interesująca: znajdujący się niedaleko wejścia do podziemi monolit prowadzi na polanę, gdzie znajdziemy siedlisko zielonych smoków – warto je przejąć. Na lewo od bastionu natrafimy także na grupę kościanych smoków, strzegącą zwoju z zaklęciem – niezwykle cennym Miejskim Portalem. Z kolei na prawo od miasta ulokowany został zielony namiot klucznika, również strzeżony. Te dwa ostatnie obiekty są kluczowe i należy je zdobyć, gdy tylko uzyskamy dostatecznie dużo wojsk. O ile namiot jest niezbędny do uwolnienia Tareka, o tyle zwój bardzo pomoże nam przetransportować kaptur do Leafhall bez obawy o jego utratę. A o to naprawdę nie będzie trudno…

Dalsza rozbudowa

Ścieżka prowadząca w górę od naszej początkowej lokalizacji doprowadzi do Twierdzy Losu, trzeciego bastionu, który nam posłuży do powiększenia oddziałów. Przejmujemy naturalnie napotkane na drodze kopalnie i siedliska, a także wkraczamy do podziemi łączących Twierdzę Losu z Leafhall. W międzyczasie oczywiście warto zajrzeć do jasnowidza, który przekaże nam informację na temat lokalizacji więzienia z Tarekiem.

Oprócz rozbudowy głównej bazy, która z czasem stanie się obiektem ataków nieprzyjaciela, warto jak najszybciej ufortyfikować pozostałe dwa bastiony i zacząć stawianie siedlisk. W tej misji każdy żołnierz jest cenny, ponieważ nieprzyjaciel wkrótce uzyska potężną armię, a ponieważ ma on przewagę pod względem liczby miast oraz świetnie wyszkolonych bohaterów, musimy się sprężać. Walki z wrogiem (mnie szczególnie dała się we znaki Tamika) nie należą do łatwych i nie ma co liczyć na zwycięstwo dzięki przewadze liczebnej, bo takiej nie uzyskamy, póki nie dokonamy przełamania, tzn. nie rozbijemy jednej z głównych armii wroga.

Na pomoc Tarekowi

Nie uprzedzajmy jednak faktów. Gdy już przejmiemy swoją strefę, odpowiednio się rozwiniemy i uzbroimy, możemy ruszać na znajdujące się w pobliżu Arcydiabły. Za nimi znajduje się polana pełna kopalń oraz zawierająca gildię złodziei, którą możemy odwiedzić. Ziemie nieprzyjaciela strzeżone są przez stosunkowo słaby – w porównaniu z armiami bohaterów – garnizon. Idąc po Tareka, warto mieć ze sobą zwój z zaklęciem Miejski Portal, o którym wspominałem – u mnie Gem miała magię ziemi na poziomie mistrzowskim i dzięki temu mogłem wybierać miasto, do którego chcę się przenieść. W pobliżu więzienia znajduje się także Biblioteka – jeśli nie ścigają nas potężne hordy nieumarłych, możemy tam zajrzeć przed ukończeniem zadania.

Oprócz zielonego namiotu do uwolnienia Tareka potrzebnych jest 40 000 sztuk złota, należy to uwzględnić. Wreszcie, gdy już uda nam się przedostać do najemnika Sandro, bierzemy od niego kaptur wampira i przenosimy się do Leafhall. Jeśli nie mamy mistrzowskiej ziemi lub zaklęcia, będziemy niestety musieli jakoś przedostać się tam na piechotę.

Kwestia nieprzyjaciela

Co do wroga, trzeba na uważać jeszcze na portale, które znajdują się w strefach pomiędzy naszymi ziemiami oraz nieumarłymi. Poza tym same potyczki u każdego mogą przebiegać inaczej i na tym poziomie kampanii musimy już wykazać się taktyką, przebiegłością, sprytem – czyli tym, co w Heroes III sprawia największą przyjemność. Jeśli jednak wszystko rozegramy dobrze, do ostatniego zadania przystąpimy pełni optymizmu i z dość dobrze wyexpionymi bohaterami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *