heroes 3 tnij i siecz

Kampania Tnij i Siecz
Misja 4 – Cmentarna hiena

Prolog

Sandro każe mi znowu walczyć z nekromantami, tym razem o jakąś tarczę. Kolejni śmierdzący nieumarli do zgładzenia! To nie jest tak zabawne, jak mi się z początku wydawało. Grrr! Na szczęście to już ostatnia rzecz, którą muszę znaleźć nim ten chciwy czarownik wypłaci mi nagrodę.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 160% (królowa);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 25;
  • Warunki wygranej: zdobycie Tarczej Zionącej Śmierci lub standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a) Koszary, (b) 10 drewna i 10 rudy lub (c) Rękawice Jeźdźca.

Kampania Tnij i Siecz Misja 4 (powierzchnia)Kampania Tnij i Siecz Misja 4 (podziemia)

Sytuacja początkowa

Podczas tego zadania napotkałem wiele trudności, głównie z powodu przesadzonych statystyk wroga, który jednocześnie posiada aż trzy nekropolie, do których my nie mamy dostępu (podobny chwyt z bramami, jak w poprzednim zadaniu). Dlatego jeżeli nie dajesz rady na sugerowanym poziomie – 160% – nie będzie niczego złego w jego obniżeniu.

W tej misji mamy zdobyć ostatni artefakt potrzebny do stworzenia zbroi przeklętego, czyli tarczę zionącej śmierci. Jednak na początku będziemy musieli się do tego przygotować. Jako premię początkową wybrałem sobie rękawice szybkości, biorąc pod uwagę doświadczenia z poprzedniej misji, jednak nie ma to już aż takiego znaczenia. Zaczynamy mając do dyspozycji zamek i to w zasadzie nasze główne źródło wojsk, które będziemy musieli rozbudować do maksimum w krótkim czasie.

Nieco poniżej początkowej lokalizacji znajduje się kolejny zamek, bez fortu, z licznymi ograniczeniami co do możliwych do zbudowania struktur, ale za to z dostępem do karczmy. Strzeże go jednak dość spory garnizon nieumarłych, dlatego wpierw musimy zebrać nieco wojska. Pierwszy tydzień zejdzie nam na flagowaniu kopalń, zdobywaniu surowców – ot, rutyna. Następnie zajmujemy wspomniany zamek, co pozwoli nam przyspieszyć podbój krainy. Szczególnie warto pokonać upiorne smoki, które strzegą bardzo cennych artefaktów. Z kolei horda wampirów strzeże chaty jasnowidza, który objawi nam położenie poszukiwanego artefaktu. Jak jednak do niego dotrzeć?

Droga do zbroi przeklętego

Otóż wpierw będziemy musieli zajrzeć do dwóch pobliskich korytarzy podziemnych i odwiedzić namioty kluczników. Następnie kierujemy się np. dolnym korytarzem w stronę drugiego wyjścia z podziemi i pojawiamy się w pobliżu smoczej utopii (którą warto odwiedzić, bo można zyskać cenne artefakty). Następnie podążamy w kierunku wyspy odkrytej przez jasnowidza. Cały czas zabezpieczamy tyły, ponieważ wróg może w każdej chwili wpaść do naszej siedziby. Pomocny okazać się może bohater Slash, którego możemy uwolnić z więzienia niedaleko naszego zamku.

Kiedy już trafimy do stoczni, tworzymy łódź i płyniemy na wysepkę. Odwiedzamy zielony namiot klucznika. Aby pozyskać tarczę, będziemy musieli pokonać bohatera Charnat, który znajduje się w prawym dolnym rogu mapy. Właśnie w tym celu zbieraliśmy klucze do strażnic. Do tej bitwy należy przygotować odpowiednio dużo armię, gdyż nieprzyjaciel posiada m. in. 30 upiornych smoków i niemal 100 wampirzych lordów, a do tego setki innych stworzeń. Aby do niego dotrzeć, wchodzimy do podziemi mniej więcej na południe od wysepki. Kiedy już uporamy się z wrogim bohaterem (jeżeli ucieknie, również zadanie zostanie oczywiście zaliczone), informujemy o tym strażnika artefaktu. Zabieramy tarczę i kończymy tę trudną niewątpliwie kampanię.

Epilog

Oszukano mnie! Ten złodziej zabrał wszystkie artefakty i nie dał mi złamanego grosza! Niech ja tylko znajdę Sandro, a odrąbię mu ramiona i wepchnę je do jego kłamliwej gardzieli! Argggggh!

Tnij i Siecz - koniec

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *