Na wydanym niedawno zwiastunie Blizzard przedstawia możliwości nowej bohaterki Heroes of the Storm – D.Va, znana z Overwatcha jako była zawodowa graczka, która korzysta obecnie ze swych zdolności, broniąc ojczyzny za sterami najnowocześniejszego mecha. O tym, jaką rolę spełnia w swojej „ojczystej” grze, zarówno pod względem fabularnym, jak i bitewnym, możecie przeczytać tutaj: LINK.
Jak natomiast D.Va prezentować się będzie w Heroes of the Storm?
Heroes of the Storm D.Va – przegląd skillów
Na portalu CD-Action dokonano analizy umiejętności bohaterki, którą to pozwolę sobie przytoczyć poniżej. Na pierwszy rzut oka możemy śmiało stwierdzić, że D.Va w dalszym ciągu pełnić będzie rolę tanka.
Tryb Mecha (pasywna)
Kiedy mech ulega zniszczeniu, D.Va katapultuje się z niego po upływie 0.75 sek., a następnie wraca do walki. Zniszczenie mecha powoduje przyznanie jedynie 50% punktów doświadczenia za zabicie bohatera.
Dopalacze (Q)
Szybkość ruchu D.Vy wzrasta o 125% na 2 sek. Trafieni wrogowie otrzymują 135 pkt. obrażeń i zostają odrzuceni. D.Va nie ulega spowolnieniu podczas działania Dopalaczy.
Matryca Obronna (W)
Przez 3 sek. podtrzymuje w wybranym kierunku pole obronne, zmniejszając obrażenia zadawane przez znajdujących się w nim wrogów o 75%. Mech może się poruszać podczas podtrzymywania zdolności, ale nie może się obracać. Obrażenia zadawane mechowi przez wrogów znajdujących się w obszarze działania Matrycy Obronnej nie zapewniają premii do szybkości ładowania Samozniszczenia.
Samozniszczenie (E)
D.Va katapultuje się ze swojego mecha i ustawia tryb autodestrukcji, który aktywuje się po upływie 4 sek. Efekt ten zadaje od 400 do 1200 pkt. obrażeń na dużym obszarze, w zależności od odległości celu od jego centrum. Budowle otrzymują tylko 50% obrażeń. D.Va zyskuje 1% ładunku za każde 2 sek., podczas których wykonuje ataki podstawowe oraz 30% ładunku za 100% utraconego zdrowia mecha.
Naskocz Mi (R)
Mech D.Vy zyskuje Nieustępliwość i co 0.5 sek. wykonuje stąpnięcie, zadając wrogom 60 pkt. obrażeń i spowalniając ich o 40%. Czas działania: 4 sek. Wymagany Tryb Mecha.
Niezła Giwera (R)
Zadaje 250 pkt. obrażeń wszystkim wrogom ustawionym w linii prostej. Czas odnowienia Wezwania Mecha zostaje skrócony o 8 sek. za każdego trafionego wrogiego bohatera. Wymagany Tryb Pilota.
Ciekawy skin do Kel’Thuzada, chociaż nie wykluczam też Skrzydła Śmierci. Mówiąc poważnie, to Overwatch w Hotsie to pomyłka. Wiadomo, że jako „nowy na dzielni” nie ma takiego respektu jak stare klasyki. Inny problem leży w samych bohaterach, w większości potrafią atakować w ruchu i są bardzo mobilni. Są problematyczni dla mało mobilnych postaci, szczególnie jeśli walczą w zwarciu. Jeszcze ta mapa Hanamura to kompletna tragedia, zmusza do wybierania bohaterów o najlepszym early game, a większość czasu spędzimy bawiąc się z ładunkami. Po co te linie i najemnicy w takim układzie? Do tego zablokowali mnóstwo map na kilka tygodni, bo niby nie chcieli przytłoczyć nowych graczy liczbą map. Nie jestem przekonany czy to było w ogóle potrzebne, bo właśnie różnorodność map jest główną siłą tej gry. Oczywiście, 6 map (chyba) to ciągle lepiej niż 1 mapa Doty czy LoLa, ale po co się ograniczać na przymus?