Podstawowe informacje na temat Heroes 1
Gra Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest została utworzona przez New World Computing, a następnie wydana na świecie w 1995 roku przez 3DO Company jako pionierka sagi HoM&M. Jej głównym projektantem był Jon Van Caneghem, twórca NWC. Do Polski zawitała dopiero w 2001 roku dystrybuowana przez CD Projekt. Rozgrywkę uprzyjemniają nam różnorodne utwory skomponowane przez Paula Romero oraz Roba Kinga.
Fabuła tej strategii turowej przeznaczonej na MS-DOS oraz starsze Windowsy nie należy do skomplikowanych. W krainie Enroth toczy się walka pomiędzy czterema potężnymi władcami, za którymi stoją różne stronnictwa: Rycerzem Lordem Ironfistem , Barbarzyńcą Lordem Slayerem, Czarodziejką Królową Lamandą oraz Czarnoksiężnikiem Lordem Alamarem. Przebieg wojny przedstawia główna kampania Heroes 1.
Warto przytoczyć kilka danych liczbowych, aby zobrazować poziom zaawansowania mechaniki gry:
– 4 typy zamków;
– 36 bohaterów, po 9 w każdej frakcji – 28 jednostek (6 na miasto oraz 4 neutralne) – 38 artefaktów (w tym 4 najznakomitsze);
– 29 zaklęć na 4 poziomach gildii magów;
– 7 rodzajów surowców;
– 9 misji kampanii głównej.
W pierwszej części cyklu mamy do czynienia ze stosunkowo nieźle rozwiniętym systemem sztucznej inteligencji przeciwników. W przypadku pojedynczego scenariusza gracz może ustalić kilka zasadniczych parametrów: poziom trudności, SI wrogów oraz opcjonalnie wariant Król Wzgórza.
Poziom trudności (Łatwy, Normalny, Trudny lub Ekspert) określa liczbę surowców, z jakimi gracz żywy rozpoczyna misję. Sztuczną inteligencję z kolei określa się jedną z czterech dostępnych opcji: Tępy, Średni, Bystry oraz Geniusz – w zależności od dokonanego wyboru wróg będzie odpowiednio aktywny podczas zadania. Nieprzyjaciele mogą pozostawać ze sobą w sojuszu przeciwko graczowi, jeżeli włączony zostanie Król Wzgórza. W przeciwnym wypadku każdy walczy przeciwko każdemu.
Poziom | Surowce początkowe |
Fani nie są ograniczeni wyłącznie do map proponowanych przez twórcę dzięki wbudowanemu i funkcjonalnemu edytorowi. Jest prosty w obsłudze i oddaje użytkownikowi pełnię możliwości oferowanych przez środowisko HoM&M.
Istnieje także możliwość rozgrywki wieloosobowej przez internet. Problem w dzisiejszych czasach może stanowić znalezienie przeciwnika.
Każdy fan HoM&M powinien traktować Strategic Quest za tytuł obowiązkowy. Życzę graczom, aby czerpali przyjemność ze starej, ale jakże ponadczasowej strategii turowej, a ich wyniki trafiały na listę Legendarnych:
Artykuł utworzony 24.11.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.