Tzar: Ciężar Korony to tytuł po trosze zapomniany w ostatnich latach. Wiąże się to przede wszystkim z przestarzałością silnika, stwarzającego trudności przy konfiguracji oraz samym odbiorze przez użytkownika na nowych sprzętach. Nic w tym dziwnego, w końcu gra ma już swoje lata, a twórcy kompletnie projekt porzucili.
Środowisko fanowskie w Polsce również w dużej mierze się zdezaktywowało. Jedyne większe forum o Tzarze – Karczma u Cesarza – świeci pustkami. Większość serwisów o tej kultowej strategii albo od lat nie doczekało się aktualizacji bądź w ogóle zniknęło z sieci. Tutaj chlubny wyjątek stanowi moja skromna Wieża Magów, która od czasu do czasu jest przeze mnie ubogacana, a obecnie trwa proces jej integracji z e-Gildią Graczy.
Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że wciąż żyją zapaleńcy, których celem jest gruntowne odświeżenie Tzara poprzez nieoficjalne modyfikacje. Należy do nich niewątpliwie użytkownik VlordiusPL, który co jakiś czas na przywołanym wcześniej forum KuC informuje o swoich postępach nad obiecująco prezentującym się projektem.
Tzar [Edition 2017] – zalążek
Tzar [Edition 2017], bo taką pierwotnie nosił nazwę, miał w swoim pierwotnym kształcie stanowić potężną kampanię, bądź to z otwartym światem, bądź to z wieloma uniwersami. W ten wyszukany sposób autor planował odświeżyć lekko zmurszały tytuł. Pierwszy wpis na temat prac pochodzi z listopada 2016 roku i informował o tym, że modyfikacja znajduje się w początkowej fazie produkcji i musimy uzbroić się w cierpliwość.
Tzar: Game of Thrones – ewolucja projektu
Wraz z postępami pomysł ewoluował i rósł w oczach twórcy, ostatecznie przybierając postać potężnej modyfikacji dotykającej wielu aspektów rozgrywki. Tzar: Game of Thrones, czyli przygoda osadzona w klimatach Pieśni Lodu i Ognia G.R.R. Martina, była już przeze mnie zapowiadana jakiś czas temu na łamach serwisu GamesGuru.
Pokrótce więc streszczając najważniejsze aspekty dodatku:
Autor zapowiada znaczące zmiany w zakresie: rozgrywki singleplayer (nowa kampania z wątkami głównymi i pobocznymi, zawierająca elementy RPG), multiplayer (tutaj szczegóły mają zostać jeszcze ujawnione), grafiki (dopasowanej do klimatu Pieśni Lodu i Ognia) ścieżki dźwiękowej oraz linii dialogowej (dialogi mają zostać nagrane w języku angielskim, natomiast pojawić się mają również polskie napisy). W planach jest także utworzenie strony internetowej skupionej wokół powstającego dodatku, która jednak docelowo miałaby także centrum turniejowo-rankingowe Tzara.
Niestety w styczniu autor poinformował, że prace nad modyfikacją z przyczyn technicznych musiał zawiesić, w związku z czym premiera się opóźni (pierwotnie szacowana była ona na przełom lutego i marca). Tym nie mniej najpóźniej od przyszłego miesiąca mają one zostać wg słów autora wznowione. Przedstawiony może nawet zostać screen prezentujący rozgrywkę. Póki co w artykule zamieszczone zostały te dostępne na dziś dzień.
Pozostaje więc życzyć Vlordiusowi powodzenia przy tworzeniu Tzar: Game of Thrones i cieszyć się, że wciąż są w Polsce ludzie, którym chce się coś robić dla społeczności Tzara!