W tym roku ponad 3500 uczestników i przedstawicieli biznesu zebrało się w Poznaniu, aby wziąć udział w najważniejszym wydarzeniu poświęconym branży gier w Europie Wschodniej.
W niedzielę Poznaniu zakończyła się konferencja Game Industry Conference (GIC) 2022. W tym roku odbyła się już 15. edycja GIC, a wydarzenie to zyskało miano największego i najważniejszego wydarzenia biznesowego dla branży gier w regionie. Rekordowa liczba ponad 3,500 uczestników i uczestniczek zgromadziła się podczas setek wartościowych wykładów oraz spotkań networkingowych.
W ciągu kilku dni konferencji ,w formie hybrydowej, odbyło się 140 profesjonalnych wykładów, paneli dyskusyjnych, okrągłych stołów i warsztatów. Dodatkowo, konferencja oferowała wiele wydarzeń towarzyszących, takich jak np. Yet Another Pitching Event wspierane przez the Forever Seed Fund, czy Women in Games Breakfast. Innymi ważnymi punktami konferencji były GameDev Investment Forum, GIC Legal Summit oraz tradycyjne, darmowe wycieczki po mieście, które zabierają uczestników GIC do najpiękniejszych miejsc Poznania.
W 2022 roku GIC ponownie przyciągnął licznych sponsorów z branży gier. Wśród nich znalazły się największe w Polsce studia deweloperskie, takie jak: CD Projekt Red, znane z serii Wiedźmin i Cyberpunk 2077, oraz Techland, znany z serii gier Dying Light. Obie firmy nie tylko udzieliły silnego wsparcia finansowego, ale również mocno zaznaczyły swoją obecność na tegorocznej konferencji.
„Wraz z 15. edycją GIC rozrośliśmy się bardziej niż kiedykolwiek, szczególnie dumni jesteśmy z tego, że do Poznania sprowadziliśmy największych polskich deweloperów, a także wielu przedstawicieli studiów indie„, stwierdził główny organizator Jakub Marszałkowski. „Współpracowaliśmy z przedstawicielami branżowymi oraz prasą z całego świata. Duża popularność rzeczywiście dowodzi, że GIC jest największą wschodnioeuropejską konferencją na terenie potęgi rynku gier jaką jest Polska i zarazem jedną z największych konferencji europejskich. GIC powróci w październiku przyszłego roku„.
Dla zwiększenia wygody uczestników Game Industry Conference po raz pierwszy nawiązało współpracę z platformą do organizacji wydarzeń GRIP. Nowo wprowadzona usługa nie tylko zdigitalizowała system biletowy, ale także ułatwiła planowanie spotkań biznesowych na miejscu i online, oraz umożliwiła uczestnikom spersonalizowanie osobistego harmonogramu wydarzenia na ich urządzeniach mobilnych. Wprowadzenie nowej aplikacji zaowocowało prawie 1500 spotkaniami, które odbywały się przez cały czas trwania konferencji.
W piątek wieczorem wszyscy uczestnicy GIC mieli okazję wziąć udział w koncercie Epic Game Music, podczas którego zaprezentowano orkiestrowe adaptacje najbardziej znanych ścieżek dźwiękowych z takich gier jak Doom, God of War, Civilization VI, Frost Punk, Wiedźmin III, Battlefield V, a także przedpremierowe wykonanie utworu z gry Skull and Bones.
Dzień później przyszedł w końcu czas na Central and Eastern European Game Awards (CEEGA). Dying Light 2 firmy Techland zdobył nagrodę za „Najlepszą grę”. Nagrody powstały w wyniku współpracy 16 stowarzyszeń branżowych z krajów Europy Wschodniej, wzmacniając tym samym całą lokalną branżę gier. Lista zwycięzców:
- Visual Art – Trek to Yomi
- Audio – Golf Club Wasteland
- Design – Riftbreaker
- Narracja – Sherlock Holmes Chapter One
- Technologia – Dying Light 2
- Ukryty klejnot – ArtFormer
- Najlepsza gra mobilna – Gwent
- Najlepsza gra – Dying Light 2
GIC odbędzie się ponownie w przyszłym roku równolegle z PGA od 5 do 8 października. Więcej informacji można znaleźć na stronie Game Industry Conference oraz Poznań Game Arena.