Gramy! Heroes 3 – Kampania Nieświęte Przymierze (10/12)

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 10 – Bracia barbarzyńcy (Crag Hack i Yog)

Prolog

Craig i ja przeszukiwaliśmy sporne tereny pomiędzy granicami Erathii i Krewlod, aby znaleźć trzech braci barbarzyńców, z których każdy ma po jednym z poszukiwanych przez nas artefaktów. Otrzymaliśmy ostrzeżenie, że bracia nie ufają sobie nawzajem, a tym bardziej obcym. Nie oddadzą artefaktów bez walki. A walka to coś, co my, barbarzyńcy, umiemy najlepiej.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 160% (królowa);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 37;
  • Warunki wygranej: zdobycie artefaktów – Miecza Sprawiedliwości, Zbroi Cudów, Tarczy Lwiej Odwagi;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Yog lub Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a) 4000 sztuk złota, (b) 10 ogrów lub (c) 40 orków.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 10 (powierzchnia) Kampania Nieświęte Przymierze Misja 10 (podziemia)

Sytuacja startowa

Miecz sprawiedliwości, tarcza lwiej odwagi i zbroja cudów – to cele naszych barbarzyńców. Na start proponuję wziąć orki, powinny się przydać w początkowej fazie rozgrywki.

Nasi bohaterowie zostali rozdzieleni przez siły natury. Crag Hack ma stosunkowo komfortową sytuację, ponieważ to on otrzymuje orki i niedaleko znajduje się twierdza, która od teraz stanowić będzie naszą kwaterę główną. Neutralne stwory w okolicy są bardzo liczne, a niektóre dość silne. Za pomocą magii będziemy zmuszeni minimalizować straty. Zadaniem Crag Hacka jest przede wszystkim konsekwentne podbijanie krainy, rozciągającej się aż do neutralnego zamku ze stocznią oraz magicznej bramy oddzielającej ją od ziem przeciwnika. Szczególnie warto podbić siedlisko aniołów, a także kawalerzystów (których to możemy za darmo ulepszyć w pobliskich stajniach).

W zdecydowanie trudniejszym położeniu znajduje się Yog, ponieważ dysponuje tylko skromną armią początkową, którą będzie musiał powiększyć w pobliskich siedliskach i powoli podbijać ten brzeg. Bardzo pożyteczna jest tutejsza Karczma, która stanowi w zasadzie jedyne źródło dodatkowych bohaterów na mapie. Po zajęciu przez Crag Hacka zamku z portem powinniśmy kilku z nich przetransportować w okolice naszej kwatery głównej. Oczywiście, z czasem podbijamy także tutejszy bastion, natomiast nie ma z tym pośpiechu.

Przeciwnicy

Nie możemy dać jednak zbytniej swobody naszemu nieprzyjacielowi. Trzech barbarzyńców posiada po jednej twierdzy, a także bogate w rekrutów ziemie. Po kilku (maksymalnie czterech) tygodniach spokojnej rozbudowy przystępujemy to pierwszej ofensywy. Przekraczamy magiczną bramę, a następnie pędzimy w lewo ku twierdzy brązowego nieprzyjaciela (bohaterowie Venthin i Swankart). Stopniowo zajmujemy następnie pobliskie lokacje i ostatecznie pokonujemy dwóch tego miasta.
Pojawienie się niebieskiego przeciwnika – Denarma – na obszarze „właściwości” Yoga (prawy brzeg) jest tylko kwestią czasu, dlatego uprzedzamy jego najazd i sami pędzimy na północny zachód ku wrogiej twierdzy. Warto w tym miejscu dodać, że całkowita eliminacja tego nieprzyjaciela jest fizycznie niemożliwa i będzie on nas od czasu do czasu niepokoić poprzez monolit wyjścia w prawym górnym rogu mapy.

Wykonanie zadania

Kiedy już rozprawimy się z Denarmem, szykujemy się na ostatniego przeciwnika. Zorlan posiada swoje miasto na północnym zachodzie. Zbieramy armię i ruszamy. Po pokonaniu zielonego nieprzyjaciela będziemy już mogli niemal w pełni poświęcić się naszemu zadaniu głównemu.
Zapewne na samym początku misji odwiedziny w czerwonym namiocie mamy już za sobą. W związku z tym ruszamy do podziemi położonych niedaleko siedziby Zorlana (zielonego). Tam odnajdziemy za czerwoną wieżą miecz sprawiedliwości oraz jasnoniebieski namiot. Teraz możemy udać się do kolejnych podziemi, obok byłej twierdzy przeciwnika brązowego (Venthin, Swankart), gdzie przejmiemy tarczę lwiej odwagi oraz odnajdziemy zielonego klucznika. Ostatni artefakt – zbroja cudów – umiejscowiona została w podziemnym tunelu nieopodal miasta trzeciego z przeciwników za zieloną strażnicą.

Zdobycie wszystkich przedmiotów kończy grę. W przeciwieństwie do równoległego zadania Gem i Gelu, misja barbarzyńców stanowiła jedno z trudniejszych wyzwań tej kampanii, ale do tej dysproporcji zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

Dodaj komentarz