Gramy! Heroes 3 – Kampania Nieświęte Przymierze (6/12)

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 6 – Odkrywanie tajemnic (Crag Hack i Yog)

Prolog

Obaj byliśmy zadowoleni ze spotkania w tym obcym dla nas, barbarzyńców, kraju. Obaj tropiliśmy nekromantów, przy czym osobiście nie mogę pojąć, dlaczego ich działania pozostały niezauważone przez władców Erathii. Crag nie był bynajmniej zainteresowany wyjaśnieniem tej zagadki, póki nie wspomniałem o czekającej nas niechybnie chwalebnej bitwie. To zawsze działa na typ barbarzyńców, a Crag jest barbarzyńcą z krwi i kości.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 160% (królowa);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 33;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Yog lub Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a) 6000 sztuk złota, (b) 15 kryształów lub (c) Buty Odporności.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 6

Początek rozgrywki

Barbarzyńcy mają nieporównanie trudniejsze zadanie od swoich przyszłych sojuszników z AvLee. Dwóch przeciwników (pomarańczowy i fioletowy) posiada na start dwie nekropolie, w tym po jednej w pełni rozbudowanej. My dopiero będziemy musieli rozbudować osady. Dlatego na start wziąłbym albo złoto (6000), albo kryształy (15), nad butami odporności nawet nie ma sensu się zastanawiać.
Pierwsze tygodnie upłyną nam na mozolnej acz konsekwentnej ekspansji. Musimy zająć zarówno naszą strefę (skorupa), jak i przedrzeć się na zachód i wschód, by podbić przed wrogiem znajdujące się tam neutralne nekropolie. Po pierwszym tygodniu winniśmy już oflagować większość kopalń i siedlisk, zaś po drugim boczne obszary i miasta. Do tego musimy zbudować jak najwięcej struktur wojskowych w naszych twierdzach, ponieważ wkrótce otrzymamy dość liczne posiłki, z których warto skorzystać.

Spotkanie z wrogiem

Około trzeciego tygodnia po raz pierwszy napotkamy wroga. Pierwsze potyczki z nim pozwolą zweryfikować, czy dalsza gra ma rację bytu, czy też lepiej spróbować od nowa. Jednak jeśli odpowiednio się uwinęliśmy ze wszystkim, nie powinniśmy mieć większych problemów z pokonaniem Nimbusa i/lub Moandora w walnej bitwie (tutaj nieocenione okażą się wspomniane wcześniej posiłki oraz zwiększony przez siedliska przyrost stworzeń). Warto dodać, że za zabicie Nimbusa otrzymamy w chatce bonus w postaci kilkudziesięciu ptaków gromu. Pozwoli nam to nieco uzupełnić straty.

Z czasem wróg zacznie nas niepokoić, wychodząc z portali w górnych rogach mapy. Od czasu do czasu warto wpuścić go w pułapkę: pozwolić zająć którąś z nekropolii (nie rozbudowujemy ich zbytnio), a następnie zaatakować w mieście. W ten sposób przeciwnik nie będzie miał możliwości ucieczki. Musimy jednak w tym celu systematycznie uzupełniać wojsko.

Ofensywa

Równolegle powoli przystępujemy do inwazji (mamy dwóch bohaterów głównych, więc spokojnie możemy sobie na to pozwolić). Optymalny do tego zadania wydaje się Yog ze zdolnością balistyki przydatną przy oblężeniach, choć oczywiście nie jest to niezbędne. Ruszamy więc na południe od cyklopich grót i zdobywamy pobliską nekropolię. Warto dodać, że po drodze znajduje się kolejny jasnowidz, który za ubicie pobliskiego oddziału starożytnych behemotów oferuje nam królewskie cyklopy – można się tym przy okazji zająć. Priorytetem jest jednak opanowanie pobliskich budowli i pokonanie ewentualnych niedobitków wroga na tym obszarze. Przez pewien czas jeden z naszych głównych bohaterów najpewniej będzie tutaj musiał stacjonować, aby miasto nie wpadło w niepowołane ręce.

Kiedy uporaliśmy się z pierwszą nieprzyjacielską nekropolią, przyszedł czas na drugą. Pokonujemy hordę upiornych rycerzy blokujących trakt niedaleko serii kolorowych bram. Ścieżka doprowadzi nas do pomarańczowej nekropolii. Zajmujemy i ten obszar.

Zakończenie misji

Teraz przystępujemy do ostatecznej fazy rozgrywki. Musimy odwiedzić cztery namioty, każdy z nich znajduje się w okolicach którejś z czterech nekropolii dotychczas przez nas zdobytych. Przejście przez kolejne bramy kończy się pozyskaniem przez nas sporej fortuny, którą możemy przekazać na przyspieszenie tworzenia armii (również wcześniej można odwiedzić jasnoniebieskiego klucznika i wejść za bramę, aby uzyskać zastrzyk gotówki w razie deficytu). Na końcu serii bram znajdziemy portal. Przeniesie nas pod główne zabudowania nieprzyjaciela – wspomniane wcześniej w pełni rozbudowane nekropolie. Każdą z nich zdobywamy i w ten sposób kończymy misję. Musimy jednak cały czas uważać, aby wróg nie wyskoczył z monolitu i nie zajął nam któregoś z miast, to niebezpieczeństwo trzeba uwzględniać do samego końca rozgrywki.

Dodaj komentarz