To miasto składa się wyłącznie z ludzi. Generalną cechą wszystkich struktur i jednostek jest niska cena. Ironfist stawia ewidentnie na ilość. Dzięki temu możemy szybko i tanio postawić struktury, nająć wojską, ale taki stan rzeczy niesie konsekwencje w postaci słabych parametrów. Fizycznie Zamek Rycerza, tak jak W Heroes 1, stoi na szarym końcu stawki. Problem stanowi także tylko jeden strzelec – Łucznik, ulepszany w Łowcę, a także brak jednostek latających. Miasto to składa się bowiem w zasadzie z samej piechoty, co jest wadą.
Pierwszy poziom – Chłopi – mają znikome zastosowanie w walce. Bardzo niskie statystyki powodują, iż wieśniaków uznaje się za najsłabszą jednostkę w grze (nic tu się nie zmieniło w stosunku do części pierwszej). Sytuacji nie poprawia wysoki przyrost. Pojawia się już jednak pewne ich zastosowanie taktyczne – dzięki wprowadzeniu Zamku Nekromanty.
Na drugim poziomie znajdują się wymienieni wcześniej Łucznicy . Ich wady to przede wszystkim niskie HP i mała prędkość, przez co zanim dobrze się rozstrzelają, sami bywają eliminowani. Ich ulepszenie – Łowca – strzela podwójnie, to duży kop. Niestety, w samych parametrach nie zmienia się nic poza nieco wyższą ceną.
Następni są Pikinierzy . To typowi przeciętniacy, nie prezentują sobą niczego nadzwyczajnego, ale też nie odstają w niczym od reszty. Ze względu na małą szybkość i stosunkowo dużą liczbę punktów życia często stawia się ich w obronie (osłona łuczników chociażby), podobnie jak ich upgrade – Weteranów o znacznie wzmocnionych statystykach przy niewielkiej zwyżce cenowej.
Zbrojni są lepsi od swoich towarzyszy na poprzednim poziomie i dużo lepiej sprawdzają się w ataku. Także nie mają specyficznych zdolności, podobnie Mistrzowie Miecza.
Konni to z kolei najtańsza jednostka 5. lvl, a bynajmniej nie najsłabsza! Dzięki dużej szybkości, wysokim parametrom ataku i HP (które zwiększają się jeszcze wraz z ulepszeniem do Czempionów) mają bardzo dobre zastosowanie taktyczne i stanowią podstawę ofensywy Rycerza.
Również najtańsi na swoim poziomie są Paladyni , także po ulepszeniu na Krzyżowców . Mają co prawda niskie statystyki, ale sytuację poprawia podwójny atak, wysoka prędkość, odporność na klątwy i premia przeciw nieumarłym (te dwie ostatnie cechy nabywają Krzyżowcy). Siłowo utykają, ale strategicznie mają znaczenie ogromne.
Bohaterowie tego miasta posiadają na start Dowodzenie i Balistykę . Nie jest to najlepszy zestaw początkowy, szczególnie ta druga umiejętność mająca zastosowanie wyłącznie przy obleganiu miast. Rycerze podczas awansowania do poziomu 9. najczęściej zyskują obronę (szansa 45%), nieco rzadziej atak (35%), a pozostałe skille podstawowe rzadko (10%). Później szansa na wszystkie umiejętności się wyrównuje do 25%. Jeśli natomiast chodzi o umiejętności dodatkowe, to poza zdolnościami startowymi najczęściej zdobywają jeszcze Dyplomację, Finanse, Logistykę czy Znajdowanie drogi. Jak prawie wszyscy bohaterowie nie będący nekromantami Rycerze nie mogą pozyskać zdolności wskrzeszania poległych w postaci szkieletów. Wynika to też z anty-nekromanckiego charakteru miasta.
Pod nieobecność herosa miasta broni kapitan o zrównoważonych statystykach.
Podsumowując Zamek Rycerza nie należy do najsilniejszych miast w grze, raczej plasuje się na dolnych pozycjach takowego rankingu. Jego plusy to niewątpliwie najniższa cena, łatwość i szybkość rozbudowy nawet w skrajnie trudnych warunkach. Posiadają bardzo wartościowe poziomy 5. oraz 6. pod paroma względami. Nie ma jednak róży bez kolców i jednostki tej frakcji są generalnie słabe, część z nich ma niewielkie zastosowanie taktyczne. Bohaterowie posiadają kiepskie skille startowe.
Budynki Podstawowe
Gildia magów
Budynki specjalne
Siedliska i jednostki
Budynek |
Jednostka |
Bohaterowie
Artykuł utworzony 23.12.2012r. dla Tajemnic Antagarichu.