Heroes 3 Nieświęte Przymierze

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 2 – Legionista (Crag Hack)

Prolog

W drodze do krewnych mieszkających w Erathii, przejeżdżałem przez pewną niepozorną wioskę. Przechowywany w niej artefakt, Głowa Legionisty, został skradziony. Wójt pragnie odzyskać tę, jak i pozostałe części – wszystkie, które zdołam mu przynieść. Tego właśnie potrzebowałem, by podnieść się na duchu – trochę rozrywki!

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 30;
  • Warunki wygranej: dostarczenie elementów Statui Legionów do Hartferd;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Crag Hack);
  • Premie początkowe: (a)3000 sztuk złota, (b) gildia magów poziom 2 lub (c) Rękawice Jeźdźca.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 2 (powierzchnia) Kampania Nieświęte Przymierze Misja 2 (podziemia)

Pobyt w Hartford

Zadania z Crag Hackiem zawsze są dość specyficzne. A to nie mamy dostępu do karczmy, a to przeciwnik jest ukryty za bramą, do której dostępu nie uzyskamy. Ta misja jest moim zdaniem jedną z najciekawszych nie tylko w samej kampanii, ale w ogóle w grze.

Przejdźmy jednak do rzeczy. Jako premię początkową bez wahania zalecam wziąć rękawice szybkości – z uwagi na charakterystykę misji punktów ruchu nigdy nie będziemy mieli za mało. Naszym zadaniem jest odnalezienie wszystkich elementów statuy legionów i dostarczenie jej do startowego miasta Hartford. Jest to osada, w której poza kilkoma podstawowymi budynkami (gildia magów, kuźnia, karczma, targowisko) nie możemy niczego budować. Początkowo armię zbierać będziemy z pobliskich siedlisk, których do dyspozycji mamy naprawdę sporo. Z czasem w mieście tworzone będą automatycznie poszczególne siedliska, które dodatkowo powiększą nasze oddziały.

Naturalnym zatem krokiem będzie najpierw zajęcie tych lokacji, w których damy sobie radę bez walki. Następnie ruszamy do poszczególnych siedlisk, pokonujemy strażników i rekrutujemy wojska. Warto jak najszybciej opanować także kopalnię złota. W mieście stawiamy jak najszybciej gildię magów oraz karczmę. Kolejnych bohaterów umieszczamy w pobliżu poszczególnych rodzajów siedlisk – dzięki temu nie będziemy tracić czasu na mozolne odwiedzanie każdego z nich przez Crag Hacka.

Wychodząc z ukrycia

Z naszej krainy prowadzą dwie przełęcze – pierwsza, znajdująca się na zachodzie niedaleko chłopskich chat jest pilnowana przez czempionów; druga, położona na południe od Hartford, zablokowana została przez archanioły. Zdecydowanie lepiej moim zdaniem wyruszyć na początek pierwszą ze ścieżek, gdyż wiąże się to z mniejszymi stratami. Gdy uzbieramy odpowiednią armię, ruszamy tamtędy bez wahania. Trafimy na ziemie trolli. Możemy z nimi walczyć, o ile nie wiąże się to ze znacznymi stratami. Zdecydowanie ważniejsze jest zlokalizowanie i zaatakowanie gryfich bastionów. Dwa z nich ulokowane są po lewej stronie trollich siedzib. Pozyskane z nich anioły w mojej ocenie stanowią klucz do sukcesu w tej misji. Po ich zdobyciu ruszamy w stonę zamku na wzgórzu celem ulepszenia naszych stworzeń. Jeżeli zdążymy przed przeciwnikiem, możemy także opanować bastiony gryfów położone na południe od drugiej z przełęczy. Gdyby nam się to nie udało, wytaczamy wrogowi bitwę, zanim dotrze on do fortu celem ulepszenia aniołów.

Spotkanie z nieprzyjacielem

Przejdźmy teraz do rozprawy z wrogami. Jest ich dwóch i każdy posiada po dwa zamki, w tym jeden ufortyfikowany z możliwością swobodnej rozbudowy. Dlatego tak ważnym jest dotarcie przed nim do bastionów gryfów, gdyż to na tę chwilę nasze jedyne źródło jednostek 7. poziomu. Oprócz czterech zamków przeciwnika oraz naszej osady w samym centrum mapy znajduje się jeszcze jedno miasto, które prędzej czy później trafi w ręce któregoś z graczy (nie ma jednak specjalnego znaczenia strategicznego). Należy dodać, że poza stolicami Lorda Velmora oraz Lorda Chasima wszystkie pozostałe miasta mają zablokowaną możliwość dalszej ich rozbudowy, pozostając nieufortyfikowanymi do końca rozgrywki.

Bez zbędnych wstępów ruszamy albo na lewo (Velmor), albo na prawo (Chasim), celem wyeliminowania któregoś z przeciwników. Zajmujemy ich nierozbudowane miasta, a następnie podążamy ścieżkami wzdłuż jezior ku stolicom. Podczas naszej rozprawy z jednym nieprzyjacielem, drugi może próbować wtargnąć do Hartford. Gdyby faktycznie mu się to udało, nie panikujemy, tylko spokojnie kończymy niszczenie wybranego lorda, a następnie wracamy i odbijamy naszą bazę. Właśnie na wypadek takich ewentualności zaleciłem we wstępie kampanii postarać się o zdolność logistyki, a w przypadku tej misji – o artefakt zwiększający szybkość jako premię początkową dla Crag Hacka.

Przełamanie oporu

Po zajęciu miast pierwszego z lordów (u mnie był to Lord Chasim), najprawdopodobniej uzyskamy już dość dużą przewagę nad przeciwnikiem i unicestwienie go nie będzie już takie trudne. Musimy jedynie uważać, aby nie zajął nam któregoś z zamków przez naszą nieuwagę. Kiedy wreszcie będziemy w posiadaniu wszystkich włości na mapie, możemy zająć się celem głównym. W tym miejscu chciałbym tylko dodać, że całkowite unicestwienie niebieskiego przeciwnika jest niemożliwe, a jednego z jego bohaterów jeszcze spotkamy.

Kompletowanie statui legionów

W pobliżu Hartford znajduje się jasnoniebieski namiot klucznika. Jeśli dotąd go nie odwiedziliśmy, czynimy to niezwłocznie. Teraz korzystamy ze stoczni znajdującej się obok jednego z jeziorek. Na jego środku ulokowane jest wejście do podziemi, jednak wpierw musimy odwiedzić za pomocą wiru inną lokację. Nie zaszkodzi zapisywać gry przed kolejnymi wejściami do wirów, aby minimalizować straty stworzeń. Na wyspie na jeziorze położonym najbliżej lewego dolnego rogu mapy znajdziemy czerwony namiot klucznika oraz bohatera Tyranella. Posiada on głowę legionisty, którą musimy mu odebrać. Teraz możemy wrócić do poprzedniego jeziora i wkroczyć do podziemi. Znajdziemy w nich zielony portal, który doprowadzi nas do dwóch miejsc, w których ukryte są kolejne elementy statuy legionów (po dwa w każdym). Kiedy uzbieramy je wszystkie, wracamy do Hartford i kończymy zadanie sukcesem.

W międzyczasie ponownie warto głównego bohatera rozwinąć poprzez odwiedzanie odpowiednich lokacji, gildii magów, walki z neutralnymi stworzeniami, etc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *