Gramy! Heroes 3 – Kampania Nieświęte Przymierze (3/12)

Kampania Nieświęte Przymierze
Misja 3 – Poszukiwanie zabójcy (Gelu)

Prolog

Tego ranka dowiedziałem się, że Lord Falorel nie żyje. Został otruty. To, co odkryto w kilka chwil później, wstrząsnęło całym AvLee. Falorel był wampirem udającym szlachetnie urodzonego, elfiego rycerza. Muszę odkryć, kto go otruł i jak to się stało, że zyskał w AvLee tak wysoką pozycję.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 30;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Gelu);
  • Premie początkowe: (a) 30 wysokich elfów, (b) Gospodarstwo lub (c) zaklęcie Zniszczenie Nieumarłych.

Kampania Nieświęte Przymierze Misja 3 (powierzchnia) Kampania Nieświęte Przymierze Misja 3 (podziemia)

Podbój wybrzeża

W tej misji proponuję wziąć na start zielonego smoka. Zaczynamy na dość wąskim wybrzeżu. Pierwsze tygodnie zejdą nam na jego podboju. W tym celu rekrutujemy dodatkowego bohatera, ofiarowujemy mu trochę strzelców, aby przyspieszyć ofensywę. Idąc bezpośrednio na prawo, natrafimy na drugi bastion, który czym prędzej podbijamy. Niedaleko niego znajduje się ponadto wroga nekropolia. Jej zdobycie wymagać już będzie zgromadzenia większej armii, gdyż w garnizonie obronnym znajduje się sporo arcyliszy oraz parę upiornych smoków.

Podziemna eksploracja

Równolegle do podboju wybrzeża, zwiedzamy podziemia. Idąc w dół, a następnie w lewo, natrafimy na pierwsze wyjście, prowadzące na małą wysepkę. Znajduje się na niej niebieski namiot klucznika oraz kopalnia złota. Dzięki klucznikowi będziemy mogli przejść przez podziemną bramę, za którą natrafimy na serię tuneli prowadzących już bezpośrednio do przeciwnika. Warto dodać, że wróg nie ma bezpośredniego dostępu do namiotu, w związku z czym może nas zaatakować wyłącznie drogą wodną (oczywiście póki nie dotrze łodzią na rzeczoną wyspę, ale mogę zapewnić z autopsji, że nie jest to jego priorytetem).

Wchodzimy ponownie do podziemi. Skręcając w prawo od niebieskiej bramy dotrzemy do monolitu. Przeniesie nas on do kolejnych tuneli, a w nich znajdziemy m. in. kolejną kopalnię złota i staw z klejnotami, rękawice szybkości oraz czerwony namiot klucznika. Ten ostatni umożliwi nam przekroczenie strażnicy znajdującej się nad naszym północno-wschodnim bastionem, za którą kryje się sporo zasobów oraz cenne artefakty.

Morska wyprawa

W miarę naszych postępów w podziemiach oraz na powierzchni (nie powinniśmy się zbytnio obijać z zajęciem wspomnianej wcześniej nekropolii i raczej załatwić sprawę w ciągu 2-3 tygodni) wysyłamy kolejnego bohatera celem eksploracji powierzchni wodnej. Tutaj również znajdziemy sporo surowców i artefaktów, które warto przejąć przed przeciwnikiem.

Konfrontacja z nieumarłymi

Czas zająć się nieprzyjacielem. Po drugiej stronie rzeki posiada on cztery nekropolie. Naszą inwazję proponuję zacząć od wschodniej części włości nieumarłych. Dzięki temu będziemy mieli możliwość dość szybkiej ewentualnej ewakuacji na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Jak już wspominałem, można wysłać armię tunelem podziemnym, jednak traktowałbym to raczej jako dodatek, gdyż najwygodniej będzie przeprawić Gelu łodzią tuż nad nekropolię wroga. Po jej zajęciu możemy spróbować opanować także kolejną, znajdującą się na południe od poprzedniej, jednak uważajmy, żeby nie wpaść w sidła nekromantów, którzy mają nad nami przewagę liczebną i nie ustępują zbytnio umiejętnościami naszemu strzelcowi Leśnej Straży.

Systematycznie wysyłamy kolejne posiłki z bastionów. Uważajmy także, aby wróg pod nieobecność Gelu nie zajął naszej bazy. Kiedy zabezpieczymy wschodnie nekropolie, ruszamy traktem na zachód i podbijamy kolejne dwa miasta wroga. W ten sposób wygramy misję.

Warto dodać, że w tym zadaniu każde miasto (a jest ich na mapie siedem), do którego się udamy, ma możliwość rozwoju gildii magów do poziomu piątego. Skorzystajmy z tej niezwykle korzystnej sytuacji i nauczmy Gelu jak najwięcej wartościowych czarów.

Dodaj komentarz