Gramy! Heroes 3 – Ulotna Moc (3/4)

Kampania Ulotna Moc
Misja 3 – Kreegańscy sprzymierzeńcy

Prolog

Kreeganie są irytująco aroganccy, ale potrzebuję ich, by najechali Erathię i zmiażdżyli jej potęgę militarną. Bez ich brutalnej siły nie będę w stanie zrealizować moich planów. A więc przyłączę się do ich małych gierek i znajdę ten ich cenny artefakt, wiecznie płonący pierścień siarki.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 160% (królowa);
  • Rozmiar: S;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 24;
  • Warunki wygranej: zabicie bohatera (Melodia) lub standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Sandro) lub upływ czasu;
  • Premie początkowe: (a) Rękawice Jeźdźca, (b) 10 upiorów lub (c) 10 drewna i 10 rudy.

Kampania Ulotna Moc Misja 3 (powierzchnia)Kampania Ulotna Moc Misja 3 (podziemia)

Jak zacząć?

Tym razem musimy zdobyć pierścień płonącej siarki dla Kreegan. Posiada go druidka Melodia, która ukryła się w bastionie po drugiej stronie mapy. Aby się do niej dostać, będziemy musieli pokonać wiele stworów oraz monolitów. Przydadzą się nam na początek rękawice szybkości, nie mniej drewno i ruda także są warte rozważenia.

Nasze miasto będziemy musieli rozbudować od zera. Po zajęciu podstawowych kopalń przekraczamy bramę południową i dokonujemy podboju tamtejszych budynków surowcowych. Następnie kierujemy się na zachód, gdzie oprócz pojedynczych zasobów oraz lokacji zwiększających statystyki odnajdziemy siedliska wampirów. W ten sposób upłyną nam pierwsze trzy tygodnie.

Dalsza wyprawa

Kolejny garnizon, z którym przyjdzie nam się zmierzyć przed wejściem do podziemi, jest otoczony aurą antymagiczną, więc do jego pokonania niezbędne okaże się zebranie już pewnej armii. Jej trzon powinni stanowić wampirzy lordowie, wspomagani przez hordy szkieletów oraz zjawy/upiory, których dodatkowe siedliska również na mapie odnajdziemy.

W podziemiach odbędziemy wędrówkę przez cztery kolejne małe obszary połączone monolitami przejścia. Będziemy tutaj mieli okazję podnieść swój poziom oraz statystyki. Z ostatniego segmentu prowadzi monolit wyjścia, z którego już nie ma powrotu (pomijając sposoby magiczne). Warto więc przed przejściem na ziemie Melodii wrócić do bazy, by zebrać dodatkowe oddziały i zregenerować manę.

Starcie z Melodią

Po przejściu przez mały odcinek bagienny przechodzimy przez ostatni monolit wejścia i docieramy prosto pod mury bastionu przeciwnika. Pozyskać tutaj możemy kilka cennych artefaktów. Wojska wroga są dość liczne. Jeżeli nie dajemy rady wygrać oblężenia, można spróbować podnieść nasze szanse sposobem. Mianowicie koczując przed bastionem oczekujemy momentu, aż Melodia z miasta wyjdzie (mnie się to zdarzyło po kilku turach) i pod jej nieobecność przejmujemy miasto. Następnie role się odwrócą – teraz to nas będą chronić mury i wieże, co znacznie ułatwi sprawę. Po pokonaniu Melodii i przejęciu pierścienia siarki zadanie zakończy się sukcesem.

Dodaj komentarz