Gramy! Heroes 3 – Kampania Nowy Początek (1/4)

Kampania Nowy Początek
Misja 1 – Oczyścić granice

Prolog

Trudno uwierzyć, że już tyle lat minęło od pokonania Archibalda i sprzymierzonych z nim nekromantów oraz zakończenia Wojny o Sukcesję. Od tamtych czasów moje życie jest koszmarem, pełnym potępionych duchów z całego Enroth. Mam tylko nadzieję, że moja dawna nauczycielka, Amanda, miała rację. Mam nadzieję, że podróż do Antagarichu uciszy duchy wojny.

Specyfikacja

  • Poziom trudności (sugerowany): 130% (wieża);
  • Rozmiar: M;
  • Maksymalny poziom bohaterów: 10;
  • Warunki wygranej: standardowe;
  • Warunki przegranej: utrata bohatera (Gem);
  • Premie początkowe: (a) 10 drewna i 10 rudy, (b) 8 kryształów lub (c) gildia magów poziom 1.

Kampania Nowy Początek Misja 1 (powierzchnia))Kampania Nowy Początek Misja 1 (podziemia)

Sytuacja startowa

Jako premię początkową sugeruję wziąć zasoby drewna i rudy, które będą nam schodzić w bardzo dużych ilościach.

Kampanię zaczynamy na mapie o rozmiarze M. Do dyspozycji mamy dwa startowe Bastiony, w których od samego początku zaczynamy budować siedliska stworzeń (na początku co najmniej 3-4 podstawowe poziomy i Zamek). Nasza strefa startowa zawiera oczywiście niezbędne tartaki oraz odkrywki rudy, a ponadto dodatkowe siedliska centaurów i krasnoludów, które warto regularnie odwiedzać. Na samym początku gry rekrutujemy dwóch bohaterów pomocniczych, którzy posłużą nam do eksploracji, rekrutacji oraz zbierania zasobów rozsianych po mapie. Po odwiedzeniu chaty jasnowidza odkryjemy lokalizację dwóch neutralnych miast – bastionu oraz nekropolii. Warto jak najszybciej zająć kopalnię złota znajdującą się na północ od naszego lewego miasta. Ponadto bezpośrednio nad naszą lokalizacją początkową znajdują się kopalnie, siedlisko elfów oraz drugi neutralny bastion, a po drodze do nekropolii możemy również pozyskać pegazy.

Dalsza eksploracja

Warto udać się do podziemi pod neutralnym bastionem, gdzie znajdziemy cenną kopalnię. Oprócz tego w pobliżu neutralnego nekropolis znajduje się złoty łuk, który warto zdobyć przed przeciwnikiem. Obok odkrytych za pomocą jasnowidza miast znaleźć można kolejne wejścia do podziemi, gdzie oflagować możemy aż dwie kopalnie złota, a także siedlisko jednorożców, pierścień siarki oraz kajdany wojny. Te ostatnie okażą się niezwykle przydatne w walce z wrogiem, który ma tendencję do uciekania z pola bitwy, gdy tylko robi się gorąco.

Jeśli chodzi o przeciwnika, to w tej misji nie jest on jeszcze aż tak potężny – posiada trzy nekropolie i nie prowadzi zbyt agresywnej ekspansji – nie mniej może sprawdzić problemy, jeżeli oddamy mu inicjatywę. Nie mniej warto pozwolić mu posunąć się nieco w głąb naszych ziem i wtedy rozbić w puch jego armię. Dzięki temu uzyskamy przewagę, ponieważ w przeciwieństwie do przeciwnika będziemy mieli dostęp do świeżych rekrutów.

Końcowy atak

Po rozbiciu zasadniczych wojsk wroga (możemy się co do tego zorientować w gildii złodziei znajdującej się niedaleko bastionu graniczącego z ziemiami nieumarłych), przystępujemy do szturmu na jego pierwszą nekropolię. Następnie możemy udać się na północny wschód, zająć jego kolejne miasto. Później za pomocą pobliskiego monolitu docieramy się do ostatniego wrogiego przyczółka i go zdobyć. W ten sposób zakończymy misję sukcesem. Pamiętajmy o tym, żeby Gem uzyskała 10 poziom, ponieważ jej doświadczenie, umiejętności oraz zaklęcia przejdą do następnego zadania.

Dodaj komentarz